PDA

Volledige versie bekijken : Swiffer Wetjet

Carin
14 mei 2004, 20:55
Hallo allemaal...

vandaag kreeg ik een email met de volgende tekst erin.
of het allemaal waar is durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat de waarschuwing wel op zijn plaats is

Waarschuwing voor de gezondheid van je huisdieren > > > > > > > > > > > >

Een poosje terug had ik een buurman die zijn 5 jaar oude Duitse Herder moest laten inslapen wegens leverfalen. De hond was helemaal gezond tot een paar weken daarvoor, daarom lieten ze een authopsy doen om te zien wat de oorzaak was. De leverfuncties waren ongelooflijk hoog, alsof de hond een of ander vergif had binnen gekregen. De hond werd altijd binnen gehouden en wanneer hij naar buiten ging was er altijd iemand bij hem, zodat het niet waarschijnlijk was dat hij iets onbekends te pakken had gekregen.

Mijn buurman begon een zoektocht door alle voorwerpen in huis. Toen hij de Swiffer Wetjet in zijn handen had, ontdekte hij in kleine lettertjes een waarschuwing: "kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren." Hij belde het bedrijf om te vragen wat de samenstelling was van het schoonmaakprodukt en stond verstomd toen hij vernam dat een van de ingredienten was antivries. (feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).

Zodoende had de hond, alleen maar door te lopen over de vloer die met dit produkt was schoongemaakt en vervolgens zijn poten te likken, alsmede te eten uit zijn etensbakken die op diezelfde vloer stonden, voldoende van de oplossing binnengekregen om zijn lever te vernietigen. Kort na de dood van de hond, stierven de twee katten van zijn huishoudster wegens leverfalen. Ook zij gebruikte Swiffer Wetjet voor snelle poetsbeurten op de vloer. Op de katten werd geen authopsie verricht, daardoor konden ze het bedrijf niet aanklagen. Maar ze hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen, zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.

Ø > > > > > > > > > > > ALSTUBLIEFT VERTEL HET VERDER!>

groetjes Carin

Boris boef
15 mei 2004, 08:11
Brrr wat erg ik heb het bericht op wat andere forums geplaatst waar ik ook kom.

droopy
15 mei 2004, 08:12
dit bericht is ook terug te vinden op hondenforum.nl

Zagaha
15 mei 2004, 10:08
het staat ook op.

www.honden.pagina.nl

[Gewijzigd door Zagaha op 05-15-04 at 11:10 AM]

Wilma
15 mei 2004, 11:17
Dit is niet het hondenforum en ik ga niet elk forum lezen
Ik ben blij met dit bericht want ik wist het helemaal niet.
Bedankt Carin voor het plaatsen van het bericht
Wilma

bobien
16 mei 2004, 15:27
Schijnt een onzin bericht te zijn zie:http://www.snopes.com/critters/crusader/swiffer.asp

Boris boef
16 mei 2004, 17:14
Dergelijke schoonmaakmiddelen zijn natuurlijk allemaal gebaseerd op vluchtige stoffen en een zootje toevoegingen. Met andere woorden: een deel blijft achter in het doekje, een deel verdwijnt in de lucht en een (minstens net zo groot) deel blijft als recidu achter op die delen die er mee schoongemaakt zijn.

En laten we eerlijk zijn, de samenstelling is natuurlijk niet echt lekker! Vandaar dat wij hier gewoon schoonmaken met vloeibare groene zeep en dat gaat prima scheelt ook een heleboel huidklachten.

Lady
17 mei 2004, 09:10
Hallo!
Begrijp niet waarom zoiets verkocht mag worden als het schadelijk kan zijn voor je kind of je dieren!!
Afschuwelijk zeg!! Wat een troep :@
Bedankt voor de waarschuwing Carin, ik ga meteen kijken of die waarschuwing ook op de pakjes staan van de vochtige doekjes die ik gebruik..... ik hoop het niet!!!
Want ik heb het al een paar keer gebruikt!!! :(

Groetjes van Angelique en een pootje van onze meiden Jena en THyrza! :)

patricia
17 mei 2004, 21:07
zoals bobien al zei het is een broodje aap verhaal, niet waar dus.
groetjes patries