PDA

Volledige versie bekijken : Stop de malafide hondenhandel

Wilma
24 mei 2004, 17:01
LEES DIT: http://www.dierenbescherming.nl/malafidehondenhandel/index.php

EN LEES HET ZWARTBOEK VAN DE DIERENBESCHERMING HIER: Http://www.dierenbescherming.nl/malafidehondenhandel/zwartboek.pdf

DAN NIET VERGETEN JE HANDTEKENING TE ZETTEN OP http://www.dierenbescherming.nl/malafidehondenhandel/index.php?page=4

the champ
25 mei 2004, 17:33
hallo allemaal,

zet allemaal hier even je handtekening we willen toch allemaal dat deze mensen stoppen met het fokken van honden!!!!!!!!!!
het is gewoon niet normaal dat er mensen bestaan die dit de dieren aan kunnen doen :@ :@
DIT MOET GEWOON STOPPEN
dus als goede honden liefhebbers teken even deze site van de dierenbescherming
gewoon doen het is zo gedaan en wie weet kunnen we hier heel wat hondenleed mee voorkomen
the champ

el
25 mei 2004, 18:48
Hoi helemaal mee eens..
Heb net handtekening gezet.

Boris boef
25 mei 2004, 19:10
Ik heb mijn handtekening ook gezet jammer dat ze ook niet de malifide fokkers aanpakken.
En dan bedoel ik degene die zijn aangesloten bij een club.

Waar ze nu over praten zijn de fokfabrieken %)

rosiejoe
26 mei 2004, 13:04
mijn steun hebben ze !! ook bij ons in belgië zijn er echte broodfokkers, schrijnende omstandigheden die hard moeten angepakt worden, maar de regering doet ( weer eens) niet al te veel waardoor mensen die het goed menen met de dieren soms met hun rug tegen de muur staan!! :? onze handtekeningen zijn weer een stapje in de goeie richting!!
en ja, niet meer kopen bij zulke mensen, maar soms is het verdomd moeilijk om die zielige oogjes te weerstaan ( heb zelf een malthezertje waarvan ik bij voorbaat wist dat ik het véél te véél betaalde)maar kon het onmogelijk terugzetten in zijn eigen vuil en viezigheid dat er overal lag!! ~_~
voor onze boef heb ik bewust een goeie fokker uitgekozen, en het verschil was hemelsbreed!!

Dotje
15 juni 2004, 17:11
heb zopas ook mijn handtekening gezet! toch schandalig gewoon dat er zo laks opgetreden wordt. Hier in Belgie is het al niet beter!!!Echte fokfabrieken En dan adverteren ze nog in de kranten ook en verkopen zelfs op afbetaling!!Alle middelen vinden ze goed als het maar geld opbrengt !We kunnen met z'n allen toch ook een poging doen in onze naaste omgeving om de mensen (die msschien nog niet zo vertrouwd zijn met die praktijken-of het aanschaffen van een goede hond) goede en juiste informatie te geven ! Als er minder mensen zo'n hond kopen zal er hopelijk ook minder op die manier gefokt worden?
Dotje

Ton
5 november 2004, 13:44
Wat ik heel vreemd vindt aan alles is dat ik op dit forum nog steeds lees dat mensen pups kopen bij een broodfokker.
Zonder schaamte schrijven ze dit ook.
Wat heeft het dan voor zin om er tegen te waarschuwen?
Blijkt toch dat de prijs belangrijker is dan de fokker

Snarf
6 november 2004, 09:25
@Ton Mensen die dit hier eerlijk vertellen zou je daar niet op moeten aanvallen. Vaak is het onwetenheid, dus is het juist goed er tegen te waarschuwen.

@ de overige forum leden die hun handtekening zetten: Doneren jullie dan ook? Persoonlijk ben ik het vertrouwen in organisaties voor goede doelen een beetje kwijt geraakt door de graai filosofie die veel van hun directie leden ten toon hebben gespreid, althans als je de berichtgeving hieromtrent moet geloven. Anderzijds mag dit geen makkelijk excuus zijn om dan maar niet te doneren, dat is echt goedkoop. Je moet wat doen en liefst concreet, dus ja ik doneer, ook al is de kans groot dat hiermee een deel van de jaguar van de directeur wordt betaald en niet op de plaats waar het nodig is. Eigenlijk zou je ook bij de assiels langs moeten gaan en daar wat in het potje stoppen...

Ik vind overigens dat een bonafide fokker een soort van keurmerk moet krijgen van een instantie die regelmatig en steeksproefgewijs controleert op vastgelegde kwaliteitspunten. Ook vind ik dat mensen die een hond mogen kopen een "hondvaardigheidsbewijs" (onder meer verplicht cursus volgen) moeten kunnen overleggen waarmee ze aantonen te weten hoe je met een hond omgaat. Ook zou de koper garanties t.a.v. de zorgplicht moeten afgeven, maar misschien gaat dat wat te ver.

Als je het houden van een hond niet kan betalen moet/mag je er niet aan beginnen.

Volgens mij ligt het probleem bij de koper die te makkelijk een hond kan kopen.

Misschien een naieve veronderstelling en zelfs utopie: Als je de pup duur genoeg maakt, dan is het snel gedaan met zaterdagmiddag aankopen en het makkelijke afstand doen rond vakantietijd.

Natuurlijk mogen honden in deze ideale maatschappij alleen verkocht worden door gecertificieerde fokkers waarop strenge controle met passende sanctie. Ik geef toe dat het lastig is om de illegale fok/verkoop tegen te gaan, maar als je begint met de hondenbezitter te controleren op de herkomst van zijn dier met passende sanctie bij overtreding dan laat men het wel uit het hoofd om een hond uit het illegale circuit te nemen. Men zou de controle en registratie kunnen vergemakkelijken met een iriscan gecombineerd met een unieke geimplanteerde chip. Ok ik geeft toe het is misschien (nog) niet realistisch en uitvoerbaar, maar je moet beginnen met een droom gevolgd door een plan, toch?