PDA

Volledige versie bekijken : Grote fokkers

Taran
18 mei 2004, 21:42
Blijkbaar zijn er rond de zomer weer de nodige puppy's aangeschaft , want het regent op kantoor weer klachten over grote fokkers. Deze op geld beluste industrie fokt hondjes van alle populaire rassen en kruisingen, die meestal ook nog worden thuisbezorgd. Soms wordt er nog een ondeugdelijk koopcontract meegegeven, maar meestal heeft u garantie tot aan de voordeur. Het vervelende van deze fokkers is dat ze geen geld teruggeven, maar dat u gedwongen bent om een nieuw hondje uit te zoeken.

Zo verloopt ook het verhaal van mevrouw Z. Tot zeven keer toe heeft zij een hondje uitgezocht bij de beruchte kennel "De Lusthof". Deze fokkerij huist in Belgie, maar levert hondjes af doorheel Nederland. Alle hondjes hadden (een combinatie van) Parvo, kennelhoest, vlooien, luizen, schurft, wormen en ga zo maar door. Helaas is deze lusthof bepaald geen uitzondering. Er zijn veel en veel meer fokkers die honden fokken om er goed aan te verdienen.

Dit soort fokkers is te herkennen aan de advertenties waarin veel honden worden aangeboden. Soms wordt er ook de sier gemaakt met "erkend door de overheid" of iets dergelijks. Dit betekent alleen maar dat de fokker aan de minimale eisen uit de wet heeft voldaan (en in Belgie zijn deze nog lager!). Met welzijn van honden heeft dit echter niets te maken.

Grootschalige fokkerij van honden, of dat nu met of zonder stamboom gebeurt, en met of zonder vergunning is uit den boze. Het is bio-industrie met honden, waar teven in een donker hokje liggen, waar pups de slechts denkbare start krijgen en waar iedereen die van honden houdt uit de buurt zou moeten blijven.

Het is onvoorstelbaar dat de landelijke overheid probeert agressieve honden uit te bannen en dat gemeenten overlast door honden proberen terug te dringen, maar dat dit soort geldbeluste griezels gewoon hun gang kunnen gaan.

the champ
19 mei 2004, 17:14
hai taran,
ik ben het helemaal met je eens, er zijn heel veel malafiede fokkers en deze moeten echt stoppen dat kan mede door dat de mensen er geen honden meer kopen en naar de echt fokker gaan die wel het goed voor heeft met zijn honden.

laten we er met ze allen iets aan doen om deze fokkers niet op deze weg door te laten gaan

ik kan ook zeggen tegen de mensen die een hond willen hebben ga naar de fokker toe kijk waar de moeder en vader hond zijn en hoe ze zijn gehuisvest.
kijk desnoods bij de rasvereniging en doe daar navraag over de kennel waar de mensen de hond weg willen halen
zo kan je veel problemen voorkomen er zijn genoeg goede fokkers die de mensen graag een goede hond willen bezorgen

The Champ

chris
20 mei 2004, 02:07
een bescheiden antwoord.
als je een pup wil van een bepaald ras koop je dit enkel bij een erkende fokker die ENKEL dat ras fokt en niet in een puppyfabriek.Het is jammer dat dit nog steeds kan dat eender wie een dierenwinkel kan starten.Niet alleen in Belgie maar ook in Nederland.Ik denk dat nog veel te veel mensen impulsief een pup kopen en zich enkel en alleen baseren op de prijs.Misschien een beetje grof van mij maar ik word er wel iedere week mee geconfronteerd. :( Als iedereen een beetje gezond verstand heeft en liefde voor het wezen hond laat je je uitgebreid informeren over de voor- en nadelen van een hond in huis.Er komt tenslotte heel wat bij kijken. :p

cihu
24 juni 2005, 14:23
in welke plaatst zit de lusthof?

Marja
28 juni 2005, 09:44
Waarom wil je dat weten?
Elke zaterdag staat deze fokker in de telegraaf met pups van alle klasse.
Ik vindt niet dat hier een adres hoort te staan van een fokker die alle regels aan zijn laars lapt en puur fokt uit geld.
Op dit forum wordt heel veel gesproken over broodfokkers nou als je dan spreekt over een broodfokker dan is dit er 1.
Koop zaterdag de telegraaf en daar vindt je het antwoord.
Achteraf niet gaan zeiken over problemen als je toch zo eigenwijs bent om daar een pup te gaan halen

Punto
29 juni 2005, 15:47
Inderdaad, want als je een pup koopt uit zo'n blad weet je gewoon niet wat je in huis haalt! Mensen die dat doen, kijken alleen naar de prijs en niet verder. Dom!!!

Wij zijn wel eens gebeld door mensen die op zoek zijn naar een bouvierpup en toen we de prijs zeiden, vertelden ze ons dat ze er veel goedkoper hadden gezien in de krant. Toen ik vervolgens vroeg of daar dan ook een stamboom, intenting, etc. bij zat konden ze daar ineens geen concreet antwoord op geven. Dus dat soort mensen weet niet wat ze in huis halen.

De fokkers die deze honden fokt, profiteert daar heerlijk van en kan doen en laten wat hij wil. Als de mensen ook eens wat gaven om de pup die ze in huis halen, dan zal dit soort fokkers toch verminderen in aantal!

johny d
30 juni 2005, 20:19
heb een blonde bouvier van lust hof heb er goede ervaringen mee . heb zelf ook een hekel aan pupy fabrieken . ben zelf nooit daar geweest heb hem via een andere fokker uit belgie. heb denk ik geluk gehad groetjes johnhttp://www.bouvierkennel.info/forum/vbuploads/voyca.jpg