PDA

Volledige versie bekijken : Andere brokken

Heleenstorm
22 oktober 2007, 10:28
Wie kan mij helpen?
Ik heb het idee dat ze de brokken die Storm altijd eet bij Lidl vandaan (premium) niet meer krijgen, bij drie Lidl zaken waren ze niet meer aangeleverd.
Voordat ik bij deze brokken uitkwam heb ik al heel wat geprobeerd, Bonzo ging ze erg veel van drinken, van pedigree kreeg ze dunne ontlasting, Beneful vind ze niet smakelijk.
Op de premium van Lidl deed ze het heel goed.
Nu had ik bij Super de Boer dan maar even een zak eigen merk brokken genomen, ik moest toch wat en ik was daar.
Ik heb nog een beetje Lidlvoer, dus ik dacht, ik vermeng het. Daar gaat ze toch ontzettend van winden maar ze stinken ook nog heel erg, het lijkt wel brand. Dit lijkt me niet goed, zelf vond ze dat gaatje ook maar meuren, ze zat er zo vies naar te snuffelen.
Wie kan mij zeggen wat ik het beste uit kan proberen, ik heb ergens gelezen dat er ook brokken zijn voor sterke botten.
Morgen ga ik toch naar de dierenwinkel maar degene die er nu in de zaak helpt, daar heb ik geen vertrouwen in qua hondebrokken daar hij uit een supermarkt komt (qua werk).
Ik vertrouw dus op jullie en ik wil het allerbeste voor mijn Stormpie.

veyron
22 oktober 2007, 11:17
mijn twee monsters doen het erg goed op Nutro brokken.
voordien gaf ik Hill's maar dat vond Veyron niet lekker.
hij eet nu Nutro voor grote honden , maintenance. Wodka eet Nutro voor grote honden , puppy.
's avonds meng ik er meestal een beetje diepvriesvlees door, van Duck.

succes met de zoektocht naar de juiste brok:)$

Catootje
22 oktober 2007, 18:18
Hoi Heleen,
Er is hier op het forum al héél veel over soorten en merken hondenbrokken geschreven.
Elke hond is anders en reageert anders.
Waar de ene hond het prima op doet kan Storm zomaar van aan de dunne gaan of jeuk krijgen, of wat dan ook.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen, je kunt als verkoper de klant wel adviezen geven, maar je weet nooit van tevoren hoe een hond op welk merk dan ook zal reageren.
Als je nog een verpakking hebt van het Lidl-voer kun je de samenstelling ervan vergelijken met andere merken.
Wat er het dichtst in de buurt komt, is misschien het proberen waard.
Ik hoop dat je een geschikte vervanger vindt.

k-broek
22 oktober 2007, 20:29
Je voert wel brokken uit de supermarkt .
en nu vertouw je de werknemer van de dierenwinkel niet omdat hij uit de supermarkt komt.
Hier snap ik even de logica niet van .

kees

Chanel
22 oktober 2007, 22:24
Ik voer nu al ruim 25 jaar Prins. Hierop zijn tientallen honden groot op geworden, en gezond op gebleven en zelfs vanuit een andere brok weer een stukkie gezonder op geworden. Heb (ook uit kostenoverweging) wel eens andere (merk)brokken geprobeerd. Tot ontevredenheid. Val wederom weer terug op deze brok. Geen problemen met de groei, noch met allergie, geen dunne ontlasting etc. etc. etc. Het is wel duurder, maar heeft voor ons heel wat loopjes naar de dierenarts gescheeld.

Lees de ingrediënten maar eens van diverse hondenvoeders en de ingrediënten wat een (grote) hond daadwerkelijk nodig heeft.

Heleenstorm
23 oktober 2007, 06:17
Zeg Kees,
ik heb ook al heel wat brokken uitgeprobeerd en ben toch uiteindelijk bij de Lidl uitgekomen.
Mijn vorige boef ,Queena, is 16 jaar geworden met de Aldi-brok.
Maar ik merk dat Storm veel gevoeliger is op haar darmen en vroeg daarom jullie raad.
Bij de fokker kreeg Storm Pedigree Performance, ze liep ook shows, maar dat is hier niet te krijgen. En ik ben al bij drie dierenwinkels geweest, die zeggen het niet te kunnen bestellen.
Ik heb niets tegen mensen uit de supermarkt, laat ik dat wel zeggen, maar ik merk dat als ik daar kom, hij als het ware gewoon met je mee praat. En dit is niet rot bedoeld want het is een hele aardige gozer.
Ik heb nu, via een vriendin een dierenwinkeladres gekregen, iets uit de buurt, waar de mensen zelf bouviers hebben, daar zal ik vandaag es heen fietsen.

k-broek
23 oktober 2007, 07:41
Heleen.
Van al dat heen en weer van merk naar merk raakt die darm ook van slag.
Je kunt ook je hond een paar dagen per week vlees gaan voereen en dan zul je zien dat de opname van de brokken op de andere dagen ook beter gaat.

Ik voer cavom.
Mij bouviers,poedel en ouwe shih doen het er goed op.

groet kees

Carin
23 oktober 2007, 07:52
hoi Heleen,

als je Storm weer op de Pedigree Performance zou willen zetten dan zou je misschien eens contact op kunnen nemen met Pedigree zelf.
op de website van Pedigree is niets te vinden over Performance brokken dus of ze nog bestaan weet ik niet, maar de firma zal je ongetwijfeld kunnen vertellen welke brok er voor in de plaats is gekomen en waar het te koop is.
kijk maar eens op www.pedigree.nl

groetjes Carin

Heleenstorm
23 oktober 2007, 14:18
Ik ben vanochtend al naar de dierenzaak geweest, waar ze zelf bouviers hebben.
Ik vertelde mijn probleem en gaf de verpakking van de Lidlbrokken,de samenstelling leek het meest op Eukanuba. Ik zei dat dit merk op de bouviersite afgeraden werd (klopt toch?).
Nu heb ik vier proefzakjes Royal Canin sensible gekregen om uit te proberen (Storm dan , he!!).
Het eerste zakje heb ik gemengd met een paar Lidl brokken, ze at het lekker op en ik ruik nog geen brand.
En Kees, ze krijgt iedere dag een rodi pens burger en af en toe kippennekkies. Eendenekkies moet ze niet.
Afwachten maar.
Die Pedigree Performance kreeg ze bij de fokker volgens mij omdat ze moest presteren op shows maar ik ga toch even op de pedigree site kijken. Bedankt.

boevengek
23 oktober 2007, 17:03
Hoi, ik kan je geen raad geven...ik heb een echt vuilnisvat in huis!:D
Alleen mijn westie is erg gevoelig in de maag, maar daar staan ze bekent om.
Succes en hoop dat Storm de goede brokjes vind, want er is niks vervelender dan dat ze iets uit het schap te halen waar je zo aan gewent ben!
xxx

Henk&Boyke
23 oktober 2007, 18:16
Ik vertelde mijn probleem en gaf de verpakking van de Lidlbrokken,de samenstelling leek het meest op Eukanuba. Ik zei dat dit merk op de bouviersite afgeraden werd (klopt toch?).
.

Heleen,

Eukanuba heeft onze kleine "stinkerd" sinds hij die ernstige groeipijnen
heeft gehad. Dit op aanraden van onze DA.
Flemming doet het er prima op en zijn kaka, soms er jaloers op:D,
ondanks het feit dat als je ff niet oplet "stinkerd" alles opeet wat er voor zijn voeten komt in de polder. Hij trekt zelfs maisstronken uit de grond en kauwt erop.

Ik denk dat het verschilt per boefke maar Eukanuba is voor onze kleine
prima.

Boyke had Royal Canin, ook op aanraden van onze da ivm darmproblemen. Op latere leeftijd heeft Boyke speciaal nierdieer voer gekregen RID.

patricia
24 oktober 2007, 21:28
ik geef net als kees cavom aan twee bouviers en een havanezer.
ze doen het hier prima op.
in het weekend krijgen ze smuldier compleet.