PDA

Volledige versie bekijken : Op bezoek bij fokkers !

patrick
1 januari 2003, 22:54
Op deze site komen voornamelijk bouvier-bezitters,liefhebbers.
Het idee van mij om een lijst samen te stellen van (betrouwbare) fokkers op deze site is dan ook positief, door iedereen bevonden.
Tuurlijk is het moeilijk, omdat fokkers elkaars concurrent zijn, en iedereen zijn liefdevolle puppie“s een warm hart toedragen.
Er zijn natuurlijk altijd fokkers die vinden dat die ene fokker minder goed is als de andere, en terecht want iedere fokker beschouwd zijn eigen nestje natuurlijk als de beste, en iedereen heeft zo zijn eigen manier om de puppie“s klaar te stomen voor de nieuwe toekomst die ze tegemoet zien.
Wat mijn nu een goed idee lijkt is om met WILLEKEURIG gekozen fokkers die zichzelf aanbieden, via deze site, een interview gecombineerd met foto“s van de aanwezige ruimte“s te plaatsen.
Ikzelf ook bevangen door het bouvier-bloed, lijkt het me ook leuk om gewapend met een Vragenlijst en Camera op bezoek te gaan bij bouvier fokkers.
Zo krijgt iedereen die (echt) intresse heeft in een bouvier-pup een bepaald beeld van de fokker, waar ie eventueel een pup wil aanschaffen.
Ikzelf als bouvier bezitter kreeg laatst ook de vraag, waar kan ik dan een pup kopen.
Mijn antwoord was: Weet wel goede fokkers, maar deze hebben nu geen nestje.
Het enige wat ik kon adviseren was deze site te bekijken.
Vandaar lijkt het een leuk idee, om bij fokkers op bezoek te gaan, de eventuele nestverwachting te plaatsen, en een gezellig interview te houden.
Zodat de aankomende bouvier-pups bezitters een richtlijn hebben waar ze te terecht kunnen.
Ikzelf bied me aan om bij verschillende fokkers op bezoek te gaan, en waarschijnlijk zijn er meerdere die dat willen doen zodat het op deze site geplaats kan worden, dit natuurlijk in overleg met de webmaster, die alles beheert...
Wat vinden jullie van dit idee ?

Johan en Sil
2 januari 2003, 10:33
Beste Patrick.
Vel bouvierfokkers zijn al aanwezig op het internet met een website.
Wel minder dominant als deze website maar ze zijn er.
Wij hebben zelf een aantal jaren bouviers gefokt en als je de berichten hier goed leest zul je misschien ook begrijpen dat de relaties onder de fokkers niet best is.
Elke poging die gedaan wordt om fokkers tot elkaar te brengen is heel goed.
Daarom is dit voorstel zeker een poging waard.
Wij zijn benieuwd of het je gaat lukken en wensen je veel succes.

Inferno
2 januari 2003, 16:27
Origineel geplaatst door patrick
Op deze site komen voornamelijk bouvier-bezitters,liefhebbers.
Het idee van mij om een lijst samen te stellen van (betrouwbare) fokkers op deze site is dan ook positief, door iedereen bevonden.
Tuurlijk is het moeilijk, omdat fokkers elkaars concurrent zijn, en iedereen zijn liefdevolle puppie“s een warm hart toedragen.
Er zijn natuurlijk altijd fokkers die vinden dat die ene fokker minder goed is als de andere, en terecht want iedere fokker beschouwd zijn eigen nestje natuurlijk als de beste, en iedereen heeft zo zijn eigen manier om de puppie“s klaar te stomen voor de nieuwe toekomst die ze tegemoet zien.
Wat mijn nu een goed idee lijkt is om met WILLEKEURIG gekozen fokkers die zichzelf aanbieden, via deze site, een interview gecombineerd met foto“s van de aanwezige ruimte“s te plaatsen.
Ikzelf ook bevangen door het bouvier-bloed, lijkt het me ook leuk om gewapend met een Vragenlijst en Camera op bezoek te gaan bij bouvier fokkers.
Zo krijgt iedereen die (echt) intresse heeft in een bouvier-pup een bepaald beeld van de fokker, waar ie eventueel een pup wil aanschaffen.
Ikzelf als bouvier bezitter kreeg laatst ook de vraag, waar kan ik dan een pup kopen.
Mijn antwoord was: Weet wel goede fokkers, maar deze hebben nu geen nestje.
Het enige wat ik kon adviseren was deze site te bekijken.
Vandaar lijkt het een leuk idee, om bij fokkers op bezoek te gaan, de eventuele nestverwachting te plaatsen, en een gezellig interview te houden.
Zodat de aankomende bouvier-pups bezitters een richtlijn hebben waar ze te terecht kunnen.
Ikzelf bied me aan om bij verschillende fokkers op bezoek te gaan, en waarschijnlijk zijn er meerdere die dat willen doen zodat het op deze site geplaats kan worden, dit natuurlijk in overleg met de webmaster, die alles beheert...
Wat vinden jullie van dit idee ?

Inferno
2 januari 2003, 16:46
Beste Patrick, ik vind het idee van je heel mooi en wil er ook graag aan meewerken, maar of je hiermee het resultaat zult bereiken wat je wilt bereiken weet ik niet en ik zou je er ook nog mee willen helpen want ook wij willen niets liever dan dat de bouvierliefhebbers dichter bij elkaar komen.
Maar zoals je misschien ook wel weet zijn er te veel groepjes en is het moeilijk om die allemaal met de neus in de zelfde richting te krijgen.Binnenkort krijgen wij een nestje en ben je van harte welkom.

Groeten Inferno

Marja
3 januari 2003, 16:19
Uitstekend idee Patrick !
Deze website wordt door veel mensen bezocht.
Een reportage van fokkers op deze site zou alles afmaken.
Nou hopen dat de webmaster er ook zo over denkt.

guda
4 januari 2003, 14:07
Hallo Parick,
Prima idee van jou om iedere fokker die als hij wilt te interviewen. Voor aspirantkopers is het aanbod van fokkers erg groot en via de Bouvierclub krijg je weinig of geen info hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Via deze site die door vele bezocht worden kunnen de toekomstige kopers aan veel info komen.Het wordt natuurlijk wel een klus om de fokkers zo ver te krijgen, maar wie niets te verbergen heeft en een goed product kan leveren zal er wel aan mee willen werken.Via vele site`s op het internet kan je een aantal via de email mailen uitnodigen en misschien willen de fokkers die in het Bouviernieuws staan ook meewerken??Zo kun je er al aardig wat berijken.Als je hulp nodig heb kun je altijd mij mailen. Gr Guda

Mirage
8 januari 2003, 21:16
Ik bezoek deze site heel vaak en zou het heel leuk vinden om ook reportages van andere fokkers hier terug te vinden.

Michella
2 juni 2003, 20:24
Hallo Patrick
Ik wilde graag weten of het bezoeken van de fokkers nog doorgaat.