Volledige versie bekijken : tips bij regenweer
veyron
29 oktober 2007, 22:36
omdat mijn ouders geboeffiesit hebben de afgelopen week, had mijn ma opeens genoeg van al die 'stempels' in huis.....
ja , iedereen kent het : nat weer, natte voeten...:)$
dus ze heeft 8 sokken een nieuwe bestemming gegeven.....
het resultaat : schoon huis (nu ja, min of meer hè)
het imago van stoere boef is wel ietsje onderuit gehaald :rolleyes:
om die reden heeft Veyron zich vakkundig verborgen gehouden voor de camera:cool:
Wodka, was zich van geen kwaad bewust en poseert nietsvermoedend voor jullie in de galerij:D
inko2000
29 oktober 2007, 23:05
Hele goede tip, hahahahaha.
Wij hebben natuurlijk een boef en die gaat
door de dikste modderbulten en dan weer
door het water en weer door de modder en dan
naar huis.
Daar heb ik een hondenhanddoek, die je nat moet
maken en dan uitwringen, dan over de pootjes.
Ik vond het een uitvinding, maar nu we steeds
slechter weer krijgen, is het niet zo'n succes,
Jolinda
30 oktober 2007, 19:23
hihi wat een goeie tip!
Hier krijgen 2 paar sokken ook een nieuwe bestemming! :D
nic
30 oktober 2007, 19:54
Kijk da's nog eens een handige tip!
boevengek
30 oktober 2007, 21:58
Zeker goeie tip, ga gelijk wat oude sokken op zoeken!
Moet gelijk ff denken aan een man die mij vertelde dat hij een oude herdershond had en die steeds uitgleed op het laminaat omdat de hond zo wankel op de poten stond.
Hij deed de hond in huis van die zachte babyschoentjes met nopjes op de zool aan en nu loopt de herdershond gewoon weer door het huis.
Geweldige tips allemaal, weet niet of Eros ze zo geweldig vind, maar ga het zeker uit proberen!:D
Sandra.
inko2000
3 november 2007, 01:20
Hallo,
De hondenhanddoek doet toch, wat ze
hebben beloofd.
Wel nat, maar geen modderpoten.
hahahahahaha.
marion
16 maart 2008, 14:01
hoi allemaal ik vond het ook een goede tip met die sokken heb het meteen uitgeprobeerd bij Kazan maar die had ze eerder uitgetrokken als ik ze hem aan kon doen.
groetjes marion en Kazan
djara
17 maart 2008, 10:11
Het is een goede tip. Maar Masko banjert altijd expres door de plassen heen. Het liefst blijft hij er nog even in stilstaan, zodat het water goed in zijn vacht kan dringen :(
Wordt dus niks met sokken aan.....
Chanel
17 maart 2008, 15:40
Buiten de onvermijdelijke handdoek........ laat ik ze altijd even rondjes "lopen" op een zgn. grote droogloopmat. Kurkdroog wordt het uiteraard niet, maar scheelt enorm.
Carin
17 maart 2008, 15:58
ik probeer de honden zo veel mogelijk "tussen de buien door" uit te laten hihihi
maar soms kan het niet anders en moet je de regen in, en als we echt helemaal doorweekt terugkomen dan droog ik de honden wel af met een pet-towel, maar anders gaan ze gewoon naar binnen. Dan weken ze keurig de hele vloer voor en kan ik er gelijk met de dweil achteraan...
groetjes Carin
Catootje
17 maart 2008, 21:18
Kijk da's nog eens een handige tip!
Volgende keer dan ook maar sokken voor Jazz in m'n koffertje doen?
Was misschien voor zondag wel een optie geweest :D.
Lyts Boefke
17 maart 2008, 21:44
SOKJES?????? Hahaha ik heb je foto op de galerij gezien.......
Wat dacht je van lieslaarsjes??
Jantina en de meiden
Ebonoss
18 maart 2008, 20:12
:pHa, wij hebben het een stuk makkelijker met een inloopdouche beneden, dus op de begane grond!!!
Vóór ik weg ga leg ik een grote badhanddoek op de vloer in de hal en 1 badhanddoek om af te drogen in de douche. Waneer we doorweekt en bemodderd terugkomen, gaat madam eerst op de handdoek in de hal zitten wachten, commando WACHT, ik trek men jas, das en mijn verschrikkelijk enorm grote wandelschoenen uit, madame wacht nog steeds keurig op der handdoek.
:)bDan zeg ik : Ebony we gaan DOUCHEN, en dan loopt ze in een rechte streep de douche in. ff der :)$pootjes en buikkie afspoelen/douchen, afdrogen, et voila, een schone boef en geen rotzooi op de vloer!
Vindt zij dit vervelend? helemaal niet, is lekker aandacht en gefrunnik, puur genieten (voor allebei!)
Omdat wij beiden hier goed op ingespeeld zijn duurt het hele proces hooguit 5 min. tops.
Catootje
18 maart 2008, 21:37
Da's écht ideaal Ebonoss!
Helaas hebben wij dat niet :(.
Als ik met de Bolle op pad ben geweest maak ik haar in de auto al zo goed mogelijk "baggervrij" (handige hoogte).
Eenmaal boven gaat er op de galerij ook nog even een handdoek overheen en onderdoor.
Sja, en zo moet het dan maar.
Als ze is opgedroogd borstel ik haar uit en het "leed" is weer geleden.
veyron
19 maart 2008, 08:01
@Ebonoss
bij ons is de badkamer ook op 't gelijkvloers.
als het slijk tot achter de oren hangt gaat het bij ons net zo.
binnen , zit, een dubbele WACHTEN, en dan één voor één in bad.
effe slijk afspoelen, afdrogen en klaar.
onze woeffels vinden dit geen lastige handeling, ze springen zelf in de badkuip dus...
Daarna gaan ze zich liefst nog eens extra afdrogen aan het bankstel (gelukkig antracite-grijs :o) en de vloerkleden..
de truuk met de sokken is enkel als ze slechts tot kniehoogte beslijkt zijn.
kenter
19 maart 2008, 08:47
Dat gaat met die 4 van ons niet lukken..
Wij hebben dan een handdoek ( of3) in de gang liggen en als ik er 1 pak staat Rowan al vooraan..die vind dat droogrossen heerlijk !!!
Verder de vloerverwarming aan en drogen maar..
We moeten ze alleen even van de bank afhouden :o wat niet altijd lukt dus heb ik weer een natte reet..:p:D
annebasco
19 maart 2008, 14:06
Basco gaat halverwege de uitlaatronde altijd even bij een wildtrap in het kanaal staan drinken en afkoelen om vervolgens heel hard door het losse zand te gaan crossen, het resultaat is een hele grote boef waaraan enkele kilo's wit zand plakken, gelukkig hebben we vlak bij huis nog een oud haventje waar zijn vrienden de zwaan en de ganzen wonen waar hij zich weer van al het zand ontdoet om vervolgens alleen maar nat thuis te komen. En misschien zit het in de familie want net zoals Rowan zijn halfbroer vind hij dat afdrogen heerlijk en daar mag je van hem dan ook heel lang mee bezig zijn. Na het afdrogen moet er toch nog langs de bank worden gewreven om het af te maken, dan nog even afschudden en klaar is het ritueel.