Volledige versie bekijken : nieuw op dit forum met vraag over onze pup
bea
2 november 2007, 21:26
even voorstellen, wij zijn sinds 6 dagen de trotse eigenaars van een nieuwe bouvierpup Bo. we hebben al 2x afscheid moeten nemen van onze vorige bouviers, sara 11j en onlangs in september van Tess,10jaar. We zijn verzot op de bouvier als huisdier en zouden geen andere hond willen. Oh ja, we wonen in Belgie,oost-vlaanderen.
We hebben Bo gekocht bij een particulier die een gelegenheidsnest had.
Hij had de broers en zussen van Bo al op 6 weken het nest laten verlaten, daar ik dit te vroeg vond mocht Bo nog wat langer blijven. Ze is nu bijna 8 weken en het is van de eerste dag dat we haar zagen onze schat.
Ik maak me echter wat zorgen over haar gewicht, ik vond ze namelijk al heel licht toen we gingen kijken op 5 weken, de eigenaar vond het echter normaal.
Ik weeg haar om de 2 dagen en ze komt wel goed bij: ze woog 1.430gr toen ze hier kwam en nu toch al ruim 2kg (600gr bij op 5 dagen).
Ze krijgt 3x per dag duck (voor puppies) en daarnaast puppiebrokjes van eukanuba. Maar die brokjes eet ze niet met volle zin, meer af en toe eentje nemen. Vandaag had ze echter diarree. Kan dit aan de voeding te wijten zijn? Ze is een paar dagen geleden ontwormd.
Kan iemand me advies geven over haar voeding want mijn bezorgdheid blijft toch sluimeren.
Verder is ze heel speels, slaapt ze goed 'snachts in haar bench (de eerste 15 min moet ze natuurlijk wel even laten horen dat ze ons mist) en geeft ze af en toe aan dat ze een plasje moet maken.
Ik heb de afgelopen dagen al veel gelezen op dit forum en bijgeleerd,
oa onze keuze voor een bench is een idee dat ik hier gevonden heb.
groetjes, bea en kleine likjes van Bo
vera
2 november 2007, 22:05
Hallo Bea,
Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met de kleine Bo.
Het is wel een schatje om te zien....
Wat haar gewicht betreft lijkt zij mij inderdaad aan de lichte kant...maar ik moet ook zeggen dat wij altijd reutjes hebben gehad.
Onze Goya was 8,5 weken toen wij hem kregen en woog toen ruim 7,5 kg. Ook kwam hij gemiddeld 1 kg per week aan.
Als ik jou was ging ik even met hem langs de da om hem na te laten kijken en advies over zijn voeding ( vooral omdat je zegt nogal bezorgd te zijn). Hebben wij ook altijd gedaan met onze nieuwe honden.
Verder wensen wij jullie heel veel geluk met de kleine Bo.
bella
2 november 2007, 22:15
Hoi Bea,
van harte welkom op het forum. Wat een plaatje is Bo!!!! Inderdaad met zo een kleintje nooit een risico nemen dus even langs de dierenarts voor advies. Ik ga er maar vanuit dat ze groeit maar ook ik heb een reu en dan wordt het vergelijken toch wat moeilijker. Daarnaast is de een wat forser dan de ander. Ik ben trouwens wel een voorstander van versvleesbv zoals je al geeft Duck of Carnibest. De diaree kan inderdaad van het ontwormen zijn maar als je toch naar de dierenarts gaat gewoon even voorleggen.
Groetjes, Bella
Dazzle
2 november 2007, 22:30
Van harte welkom op dit forum en een schatje, zo op de foto jullie van jullie nieuwe pup Bo!
Denk ook dat de diarree een reactie kan zijn van het ontwormen.
Maar zou zeker even met Bo langs de DA gaan met deze vragen; de diarree, voeding, gewicht en gewoon voor een algehele check.
Veel plezier met jullie Bo.
Lyts Boefke
2 november 2007, 22:42
Hoi Bea,
Welkom op dit forum en gefeliciteerd met je pup.
Ik heb even op de website van een vriendin gekeken, ze heeft de gewichten van haar puppen in d'r dagboek geschreven. Het kleinste teefje had met 3 WEKEN een gewicht van 1800 gram! De andere puppen zaten toen al boven de 2 kilo.
1430 gram met 8 weken lijkt me dan ook erg weinig....
Ik zou Bo zeker even laten nakijken bij de dierenarts.
Mss moet ze nog wennen aan de brokjes? Ik ben geen expert hoor, maar is het een ideetje als je een deel van de brokjes even voorweekt en een deel er ongeweekt door doet?
Groetjes
Jantina en de meiden
bea
2 november 2007, 23:00
alvast bedankt voor jullie vlugge reactie,
we waren al van plan volgende week naar da te gaan, ivm inenting, als het morgen nog hetzelfde is met diarree gaan we dat bezoek niet uitstellen.
het is inderdaad een echt snoesje en pluizenbol, ze doet haar best om ons verdriet om Tess te verzachten. We waren even vergeten hoeveel energie en tijd het vergt zo'n kleine boef in huis maar het plezier wat je ervoor terugkrijgt maakt alles goed.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het verder gaat met Bo.
groetjes
bea
ps; gewicht 1,430kg was op 6.5 week, nu is ze 7.5 week oud en weegt ze ruim 2kg wat naar mijn aanvoelen te licht is maar zolang ze blijft bijkomen zien we wel, als die diarree maar wegblijft.
harley
2 november 2007, 23:57
Hallo Bea,
Ik zou je willen adviseren om zo snel mogelijk bij je dierenarts langs te gaan , en je pup laten onderzoeken.
Een gewicht van 2 kg voor een pup van 8 weken is absoluut veel te licht , dat weegt een pup van 2 a 3 weken bij ons , een pup van 8 weken moet minstens 6 a 8 kilo wegen.
Maar laat hem onderzoeken door de dierenarts , dan weet je het zeker.
Henk&Boyke
3 november 2007, 05:49
Namens ons ook welkom op dit forum. Zoals andere al schreven naar de da.
Natuurlijk heb je al een da, ivm je vorige boefkes. Wij hebben onze da in Wachtebeke. Die kan ik je ook aanraden
Sterkte met de kleine meid
sivvels
3 november 2007, 07:26
wat een scheetje en welkom op het forum! ga maar snel naar de da met jullie moppie, gewoon voor de zekerheid!
jogova
3 november 2007, 07:28
Van harte welkom,wat een droppie hë,maar ik zou maar zo gauw
mogelijk naar de D>a gaan,want dat gewicht is echt niet goed hoor!!!!.
Heel goed opletten of hij genoeg drinkt,bij dit gewicht is de kans
op uitdrogen erg groot als zij diaree hebben!~
Groetjes
bea
3 november 2007, 07:49
goeiemorgen iedereen,
onze lieve schat heeft me om 8u wakker gemaakt (ja uitslapen mogen we even vergeten;)), niets in bench gedaan en vlug naar buiten,
gelukkig is haar stoelgang terug vast, gisteravond rijst onder haar duck gemengd, ze was er niet erg happig op maar heeft toch de helft opgegeten.
ze drinkt voldoende water maar vanmorgen heeft ze toch weer haar 100gr duck (met wat rijst) niet volledig opgegeten, moet ik dat er nu bij laten staan of wegnemen?
morgen gaan we zeker naar onze da voor verder nazicht en advies,
groetjes bea
:)$ van bo
veyron
3 november 2007, 09:38
hallo Bea
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot!
ivm de diarree : is vaak een virus dat ze uit het nest meenemen, met medicatie zo weer opgelost!
dus snel naar de DA, voor een check up en houd ons op de hoogte hè?!
samaurai
3 november 2007, 10:16
welkom op het forum
leuk te lezen dat er een puppy bij is in de buurt
tis wel een snoepje zeg....(l)
zou ook idd maar even gaan kijken bij de DA...dat kan nooit geen kwaad
bij welke DA gaan jullie altijd ?
wij zitten zelf met onze beesteboel in Moerbeke bij DK`de bosdreef`
o enne Henk...wachtebeke ??? wie zit daar als ik vragen mag
en wat zijn de specialiteiten daar in de kliniek
(weet graag alles over de DA`s in de omgeving...you never know)
bea
3 november 2007, 11:01
net even gestoeid met kleine bo in het natte gras, ze ligt nu lekker op m'n voeten te slapen.
wat onze da betreft:we zijn met onze vorige boefjes steeds bij da in Belsele geweest,goeie ervaring mee en 'k denk dat we met Bo ook daar zullen gaan.
ik ken de dierenkliniek de bosdreef in moerbeke omdat we daar met onze vorige boef (tess) terecht gekomen zijn omdat ze op zondag 16 september plots heel ziek was (de dag ervoor niks aan de hand, ganse dag gespeeld met m'n man in de tuin). Onze da was op vakantie en da van wacht stuurde ons door naar dierenkliniek.
Tess kon niet meer op haar poten staan, voelde zich met momenten heel ellendig, overgeven, het zag er niet goed uit.
Ze is opgenomen in dierenkliniek op zondag, bloedonderzoek wees uit dat nieren niet goed werkten, daarom kreeg ze baxter en moest ze blijven. We hebben die nacht geen oog dichtgedaan van de angst en bezorgdheid. Maandag 17 september echo genomen en bleek er vocht rond haar hart te zitten, dat hebben ze nog weggenomen maar het bleek geen vocht maar bloed te zijn;ondertussen waren zowel haar nieren als lever aan het afsterven door te weinig bloedtoevoer. Ik ben in allerijl vertrokken van m'n werk om onze lieve Tess nog te zien maar toen ik aankwam was ze al overleden.
Ik (wij) hebben het nog altijd heel lastig dat we er niet bij waren toen ze overleed, anderzijds is het een kleine troost dat we alles hebben geprobeerd om haar bij ons te houden.
Volgens onze vaste da had ze waarschijnlijk kleine hartaderbreuk en was ze langzaam aan het doodbloeden toen we haar zondagmorgen zo ziek vonden.
Hadden we dat geweten hadden we haar waarschijnlijk thuis laten sterven.
Ik vond de opvang en uitleg in Moerbeke wel ok (de rekening was iets minder aangenaam) maar heb er momenteel nog nare herinneringen, het ophalen van ons Tess, het verdriet van m'n dochters en man bij thuiskomst...
Ik hoop dat we met bo een even lieve,speelse,ondeugende,trouwe,waakzame boef in huis gehaald hebben.
We hebben met onze vorige boefjes,Sara en Tess alleen maar positieve ervaringen, we zijn 21 jaar getrouwd en nooit zonder boef geweest, het zou en zal altijd een boef blijven die we in huis halen.
groetjes,bea
Chanel
3 november 2007, 12:24
Hallo Bea,
Van harte welkom op het forum.
Zou me, net als mijn voorgangers, zeker zorgen maken over het gewicht. Alle boefjes hier (ook de teefjes) waren met acht weken inderdaad tussen de 7 en 8 kg.
http://www.bouvierforum.nl/imagehosting/1542472c685721a49.jpg (http://www.bouvierforum.nl/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=66)
Heb het ook nog even nagekeken op de gewichtstabel van onze eigen pups. Zo rond de 17/18e dag (!!!) waren ze al tussen de 1400 en 1500 gram.
dorine
3 november 2007, 12:37
Sorry maar is je weegschaal wel goed.
Ons Hummertje (Xdwergschnauzer nu 15 maanden 33cm hoog en 7.5kg ) woog met 8 weken 2350 gr. (Bij de DA gewogen)
Verder veel plezier met haar.
grt Dorine
k-broek
3 november 2007, 13:25
Oh lekker begin jij ook nog effe met je Humeurtje ..
hahaha
Komt ze maandag weer mee ??
Eigje wil wel weer effe met haar spelen..
hahaha
groet kees
lars loman
3 november 2007, 15:33
Bea,
Welkom.
Misschien een wat rare vraag, maar heeft de "particulier met gelegenheidsnest" jou wel de juiste geboortedatum meegedeeld ?
Misschien is Bo wel (nog) jonger dan jij vermoedt... (broertjes en zusjes moesten blijbkaar ook (te) vroeg vertrekken). 'k Zou toch zeker ook aan de dierenarts vragen wat hij/zij denkt over de leeftijd van Bo.
Bench en Duck : uitstekend (ben zelf grote voorstander van Duck pens compleet)! Er al over nagedacht welk soort voedsel je later, op volwassen leeftijd, zal geven ?
Nog een tip ? Laat Bo ook nu alvast wennen aan de tandenborstel. Zeker indien je ook later voor een zachte voeding als Duck blijft kiezen.
Houd ons op de hoogte. Ik vermoed dat velen nieuwsgierig zijn naar wat de dierenarts je weet te vertellen over het gewicht van Bo en zo :) en ...
veel succes !
L L
mirjam25
4 november 2007, 11:41
hoi
welkom op de forum
:)%wat een poepie is het , maar zo als de meeste zeggen ga naar de da
groeten en succes van mirjam en :)$tommy
Elly de Roos
4 november 2007, 13:44
Hoi Bea, Wat een schatje is Bo, maar wat Harley al schreef ik zou toch ook z.s.m. naar een dierenarts gaan. Nu was Bica van mij al groot toen hij mee mocht naar huis. Hij woog 8300 gram toen ik hem mee kreeg. Ik vind het gewicht van 2 kilo veeel te licht. Zelf fok ik niet maar kom regelmatig bij fokkers als ze een nest hebben en deze puppies gaan weg met een gewicht van ong. 7 a 8 kilo als ze 8 weken oud zijn. Hoop wat van je te horen.
Groetjes Elly en Bica
inko2000
5 november 2007, 23:00
Hoi Bea,
Welkom op dit geweldig forum. waar iedereen
met je meedenkt en meeleeft en waar je altijd
een antwoord krijgt.
Ik hoop, dat het met Bo goedgaat.
Chanel
5 november 2007, 23:25
Hoi Bea,
Hoe gaat het met Bo?
bea
6 november 2007, 22:00
Hoi Chanel,
'k heb een nieuwe topic geopend gisteravond over Bo met meer nieuws na ons bezoek bij da.
Buiten haar laag gewicht is ze en goede gezondheid, waarschijnlijk heeft ze niet de goede voeding gekregen (of te weinig) in haar eerste levensweken.
We hadden ze al eens ontwormd maar zijn nu met een nieuwe kuur gestart om alle parasieten uit haar darmen te krijgen.
Verder is ze gewoon (met voor ons heel bijzonder) een heel ondeugende kleine boef, niets is nog veilig voor haar kleine scherpe tandjes. Als ze wakker is is ze ook goed wakker en dan zullen we het geweten hebben.
Ik denk dat we nog heel veel 'opvoedwerk' gaan hebben maar voorlopig laten we ze lekker groeien en genieten we nog van dat kleine mormeltje.
bedankt aan iedereen voor de interesse en bezorgdheid,
'k ga jullie zeker geregeld op de hoogte houden en foto's doorsturen.
groetjes
Bea
busliner
7 november 2007, 02:13
Van deze discussie wordt ik dus echt ziek van.......SORRY........
Maar leuk voor jullie met je pup......
Alleen laat je HOND hier niet zieker maken......
busliner
7 november 2007, 02:14
zal wel worden geroyeerd hier...maak me nie uit....heb MIJN mening......
busliner
7 november 2007, 02:15
Voer en de DA.............laat me niet lachen..........
veyron
7 november 2007, 08:40
zeg eens busliner, waarom zo lastig?
bea
7 november 2007, 09:48
sorry busliner maar 'k begrijp je reactie niet?
kan iemand me meer uitleg geven?
Chanel
7 november 2007, 19:48
Te laat geworden misschien (03.13, 03.14 en 03.15) en je bent geen "nachtmens".............?:D
Verder heb ik ook geen idee waar het over gaat.............
Ebonoss
7 november 2007, 23:13
:(Busliner zal toch hopelijk geen familie zijn van Dwars???