PDA

Volledige versie bekijken : Wie weet er een oplossing??

moon
13 november 2007, 10:21
Hallo Allemaal,

Ik vraag dit even namens mijn schoonmoeder! Zij heeft het broertje van onze Mike en hij heet Benz, hij is ook bijna 7mnd oud en weegt rond de 33 kilo.

Het probleem dat ze met benz heeft is het bijten op z'n achterkant, ze hebben al een hoop geprobeerd, de fokker raadde aan om hem met groene zeep te wassen en dat heeft niet geholpen, hij heeft al een kap om gehad maar niet zo'n succes. Toen kwam iemand met lamsvet en dat krijgt hij nu al enige tijd en heeft even succes gehad maar nu begint hij weer rond de staart en kont zijn vacht kapot te bijten, weet er iemand nog wat het eventueel kan zijn en wat ze eraan kunnen doen????

Alvast bedankt!!

Groetjes moon

sivvels
13 november 2007, 10:50
hai moon, ik weet helaas geen oplossing hiervoor, heb het nooit aan de hand gehad, maar wen jullie veel succes hiermee.

Henk&Boyke
13 november 2007, 11:45
Misschien zijn er huidirritaties, dus ff naar de DA voor onderzoek.
Kan misschien ook wormen zijn en/of een beetje verveling

Dit zijn mogelijkheden die ik in het verleden eens op het forum heb gelezen.

Succes

Matser
13 november 2007, 11:49
Hallo Moon,

Wij hebben dit ook eens gehad met een boef van ons.
Onze arts dacht toen aan een allergische reactie ergens op.
Dit kan vlooienmiddel zijn, maar ook voedselallergie.

Wij geven onze honden nu Jarco een natuurlijke brok zonder chemische toevoegingen. Ze vinden het heerlijk, goede ontlasting, en de huid en vacht zien er erg mooi uit. Onze oudste dame had pasgeleden ook last van huidproblemen en dit trekt dan zeer snel bij.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, vooral voor de hond is deze aandoening erg vervelend. Ze blijven bijten tot bloedens toe en het ziet er ook erg naar uit.

Groetjes uit het hoge noorden,
Mary Ann en een kleine boevenknuf van Coda:)$

Kyrah
13 november 2007, 11:53
Hallo Moon,

Zou het geen verstopte of onstoken anaalklieren kunnen zijn?
Onze Kyrah had daar altijd last van, ze likte en beet dan ook aan haar kont en er kwamen dan ook rode plekjes steeds verder over de rug.

Knuf van Macho en Silvia.

Pakkie
13 november 2007, 12:04
Seven heeft ook heel veel jeuk, soms aan zijn achterhand vooral onder de staart.
Bij hem komt het óf door stress, óf door een voedselallergie.
Nu krijgt hij sinds kort Doglovers, een hondenbrok. Het lijkt erg goed te gaan. Maar of het goed blijft gaan kunnen we pas over een maand of drie zeggen.

Dazzle
13 november 2007, 12:07
Zat ook aan anaalklieren, wormen (wanneer laatste wormkuur?), allergische reactie van voedsel, vlooienmiddel,etc.. te denken.
Veel mogelijkheden, zou even DA contacten.
Succes!

moon
13 november 2007, 12:24
hallo allemaal,

Bedankt zover voor de tips.. Benz krijgt tot 1 jaar elke 6 weken een ontwormingskuur, zijn anaalklieren zaten eerder wel vol ja kan het zo zijn dat dat terugkeert?? Voedselalergie dachten wij ook aan en hebben de brokken veranderd maar dat helpt ook niet, vlooienspul krijgt hij in principe nu niet dus daar kan het niet aan liggen!

We snappen er niks van maar hij heeft er behoorlijk last van en dat is het sneue ervan, kale plekken en dat voor een jongen pup...

Verveling zal het niet zijn want z'n baasje de hele dag thuis en speelt regematig met hem en laat em regelmatig uit...

Groetjes moon

Matser
13 november 2007, 12:34
Hallo Moon,

Mag ik vragen op wat voor soort brokken je bent overgegaan? Ook moet je dit wel even volhouden voordat je het resultaat ziet hiervan.
Wat zegt de da hierover of hebben jullie nog geen consult gehad?

Groetjes uit het hoge noorden,
Mary Ann en een kleine boevenknuf van Coda:)$

moon
13 november 2007, 12:44
hoi,

Mijn schoonmoeder is met benz wel naar de da geweest en toen zaten de anaalklieren vol dat is inmiddels al wat maandjes geleden en benz bleef maar knagen, nu heeft ze benefull brokken al een tijdje...

Groetjes moon

rita
13 november 2007, 13:12
hallo,
zou toch de anaal klieren nog eens laten spoelen,onze oude boef had er ook regelmatig last van en dan spoelde de da ze uit en 'spoot' er hydracotiderm in en dan duurde het een paar dagen eer het weer op geknapt was,als brok kreeg hij eukanuba.de da vertelde dat het voor kwam bij niet echt dominante honden waardoor de reuk afscheidings klieren niet leeg gemaakt worden.onze nieuwe boef beet op zijn buikdaar heb ik ook hydrocotiderm op gedaan dat was puber uitslag,niet vergelijkbaar maar misschien heb je er wat aan. groetjes en beterschap voor Benz, Rita en een poot van onze Storm.

k-broek
13 november 2007, 13:45
Waar ik het eerste aandenk is volle anaalklieren en vlooien.

groet kees

vera
13 november 2007, 14:18
Ja, Kees wilde ik ook net schrijven!!!
Wij hebben een boef gehad, die had een allergie voor vlooien.....als hij 1 vlo had beet hij zich ook helemaal kaal rond zijn staart. ( heel zielig).
De kale plekjes kun je insmeren met hydrocortiderm, verzacht wat en helpt iets tegen de jeuk.
Heel veel succes ermee.

Chanel
13 november 2007, 15:41
Beste Moon,

Ik zou, net zoals mijn voorgangers al aangaven, inderdaad even bij de DA langsgaan......... het kan nl. van alles zijn, van vlooienallergie tot volle anaalklieren, van voedselallergie tot hotspots!

MaraJade
13 november 2007, 16:34
Hoi Moon

Ook ik ben het met mijn voorgangers eens, even een DA raadplegen, het kan van alles zijn. Onze Oscar heeft het ook gehad, maar hij had plooieczeem omdat zijn staart te kort gecoupeerd is. Even ter verduidelijking niet door ons want wij hebben Oscar ut het asiel gehaald en toen had hij het al.

Maar het probleem met de anaalklieren kan volgens mij terugkeren. Tenminste, Oscar heeft het ook al twee keer gehad en daarna niet meer.

Succes.

Mara

Kyrah
14 november 2007, 10:03
Bij onze Kyrah waren de anaalklieren elke keer een terugkomend probleem, om de paar maanden zaten ze weer vol en op een gegeven moment was het ook elke keer ontstoken.
We hebben ze toen op aanraden van de dierenarts laten verwijderen en het bijten en likken was over. Ze had ook altijd last van de huid en we zijn toen overgestapt op compleet vleesvoer van Energique [ na heel veel soorten brokken] en het werdt stukken beter.
Succes met het opsporen van de oorzaak.

Groetjes van Macho en Silvia

moon
14 november 2007, 13:09
Iedereen bedankt voor de tips en eventuele oorzaken, ik heb alle info doorgegeven aan mijn schoonmoeder en ze gaat even bij da langs wel zo makkelijk!

Groetjes moon