PDA

Volledige versie bekijken : Kosten castreren

Bianca1
28 april 2004, 20:48
Ik heb hier ergens gelezen dat er nogal wat prijsverschillen zijn tussen dierenartsen.
Nu willen wij onze reu binnenkort laten castreren.
Zijn er hier ook prijsverschillen te verwachten?
Ik zou ook graag willen weten waar ik op moet letten als ik mijn reu laat castreren.
Ik dank jullie voor de reacties.

droopy
1 mei 2004, 19:51
het enige wat je daar op kan zeggen is informeren bij de diverse dierenartsen en navraag doen welke procedure ze volgen.
kijken en op je gevoel afgaan waar jij denkt dat je hond het beste in behandeling is.
kosten die het met zich meebrengt zul je er dan voor over moeten hebben.
ik vind de kwaliteit van mijn dierenarts belangrijker dan de kosten die die vraagt voor een operatie.
ik wil als eigenaar gewoon goed geinformeerd worden hoe de operatie verloopt, over hoelang en op welke wijze mijn hond onder narcose gaat, wat ik kan verwachten na de operatie en alles wat er nog meer bij komt kijken.
in dat wil ik het beste voor mijn hond ook als dat betekent dat er een kostenplaatje aan hangt.
tenslotte moet ik ervan op aan kunnen dat mijn dier goed behandeld wordt met alle nodige zorg eromheen.

edwin44
31 juli 2004, 18:42
Castratie is eigenlijk alleen nodig indien de hond te agressief is of te hitsig
blijft, let wel wat er kan gebeuren na de castratie.
Voor veel reuen is een gecastreerde hond nog leuker dan een loopse teef,
dus je bent gewaarschuwd, want een gecastreerde reu verspreid een aparte geur dat voor honden diie daarvoor gevoelig is heel aantrekkelijk is.

En als je dan een loopse teef tegenkomt, dan heeft je bouvier geen schijn
van kans als het tot een vechtpartij komt..