PDA

Volledige versie bekijken : Hoe het met Buck gaat

Beheerder
17 januari 2008, 20:31
Met toestemming naar het bouvierforum doorgeplaatst
http://www.bouvierforum.nl/vbuploads/bo-1.jpg
Op uw website heeft u (heel goed!) een aantal berichten staan van bouviers in dierenasiels waarvoor een nieuw plekje wordt gezocht. Eén van de honden die daar wordt vermeld is Buck.

Ik kan u echter met heel veel plezier melden dat Bo (zoals hij nu heet) per 24 december jl. bij ons een warm nest heeft gevonden. Hij is hier nu dus inmiddels alweer 4 weken en het gaat hartstikke goed met ‘m. Het is een schat van een hond en de grootste angst is verdwenen. Hij heeft er weer vertrouwen in.

We hebben eerst de basis gelegd: het huis, de andere honden, ikzelf, de omgeving, zijn veilig. Vandaar uit pakken we stuk voor stuk de andere aandachtspunten aan. Bo geeft zich er met veel plezier aan over. Ik zie hem nog dagelijks verbeteren. Hij weet inmiddels dat zijn bot ook zijn bot is, zijn voer zijn voer en zijn snoepjes zijn snoepjes, en geen dingen waarvoor je achteraf afgerost kan worden. Het doet me zo ontzettend goed dat hij nu geniet van de dingen om hem heen. Hij knort af en toe van puur plezier en geniet van zijn mand, iets wat hij in 1e instantie niet kon. Hij kan inmiddels los wandelen, hij komt zelf bij me om een knuffel op te halen. Geweldig! En hij trekt zich enorm op aan mijn beide (oudere) honden Sam en Jip. Hij laat zich door hen ook heel gemoedelijk de regels van het huis bijbrengen.

Dat wilde ik u even laten weten. Het doet me goed dat u aandacht besteed aan de herplaatsers, het zal daarom voor u waarschijnlijk ook leuk zijn om te horen dat er weer een bouvier een goed huis heeft weten te vinden.

In bijlage een paar fotootjes van Bo (voorheen dus Buck) waaruit volgens mij wel blijkt dat hij zijn plekje wel gevonden heeft. En ja, dus ook op de bank. Maar die van mij liggen al jaren op de bank, dus ik kan het Bo moeilijk verbieden hè. Behalve wanneer ik er zelf op wil zitten natuurlijk, maar dat geldt ook voor Sam en Jip.

Met vriendelijke groet,

Ylona
http://www.bouvierforum.nl/vbuploads/bo-2.jpg

Rita Baart
17 januari 2008, 20:44
Wat geweldig zég dat het zo goed gaat.
Ben erg blij dat Bo zijn plekje heeft gevonden. En dat je hem ook dat plekje hebt aangeboden.
Ik hoop dat jullie nog vele jaren van en met elkaar kunnen genieten.
Echt een happystory.....!

Groetjes Rita.

Catootje
17 januari 2008, 22:08
Geweldig om te lezen hoe het met deze Bofboef gaat!
De herplaatsers verdwijnen vaak uit de lijst, maar je hoort eigenlijk nooit hoe het ze is vergaan.
Ik hoop dat Buck nog heel lang van dat warme mandje bij jullie mag genieten.
(en van de bank :D).

nic
17 januari 2008, 22:52
Heerlijk om te zien en te lezen!

Chanel
17 januari 2008, 23:45
Hij heeft zijn "warm mandje" ehhhhh........ warme bank;) gevonden.

Een één woord GEWELDIG!!!

vera
18 januari 2008, 07:03
Heel fijn dat er weer een lief boefje een fijn mandje heeft gevonden!!!

samaurai
18 januari 2008, 09:40
wat heerlijk,dat hij zo goed terecht is gekomen....:)b

Dazzle
18 januari 2008, 11:26
Klinkt allemaal SUPER...!
Fijn om wat over een herplaatser te lezen en zeker als het zo goed gaat!
Wens jullie met z'n allen, nog heel veel gelukkige jaren!!!

Ruben en Loes
18 januari 2008, 11:38
Wat geweldig dat Bo dat warme plekje gekregen heeft.

Geweldig en nog heel veel plezier met elkaar.

Groetjes Loes

annebasco
18 januari 2008, 12:44
Fijn dat je Bo een veilig huisje hebt kunnen geven, pluim darvoor van ons!!

kenter
18 januari 2008, 18:05
Geweldig dat er weer een een warm welkom heeft gekregen..en dan zo lekker op de bank..jammie...tophuissie..:D
Heel veel geluk met elkaar (l)

Kyrah
18 januari 2008, 20:09
Geweldig dat Bo weer een warm huisje heeft gekregen(l)
Hij heeft het echt getroffen bij jullie en dan gelijk al twee vriendjes erbij
die hem wel even de regeltjes van het huis laten zien. Bo kan nu echt van het
leven genieten:)b
Nog heel veel gelukkige jaartjes samen gewenst!!!

Dikke knuffels van Macho en Silvia.

MaraJade
18 januari 2008, 20:32
Super om te lezen dat Bo (Buck) een goed huisje heeft gevonden en dat het super gaat, ook tussen Bo en de andere honden.

Toppie!

sofieenfrederik
19 januari 2008, 15:05
We sturen Bo een dikke knuffel toe!

inko2000
20 januari 2008, 01:48
Hallo,

Geweldig, dat Buck (Bo) een gouden mandje heeft gekregen.

Weer een boef, die gelukkig is geworden.

Super.

Duka
22 januari 2008, 21:26
Geweldig om dit te lezen!
Ik hoop dat jullie nog veel plezier met elkaar zullen beleven(l)( en natuurlijk
ook met de andere honden)

ckaatee
20 maart 2008, 22:48
Ik vind het ook altijd mooi als een asielhond een goed tehuis heeft gekregen. Ik heb er zelf ook 1 uit het asiel, een echte lieverd die ook een niet al te best verleden heeft. Destijds zat er ook een Buck in het asiel. Leek me ook zo'n schat, maar ik was dus al geslaagd! Volgens mij in Gelderland en was gevonden als zwerver. Daarna las ik op bouvierforum dat hij een nieuwe baas had maar de andere hond leed onder de aanwezigheid van Buck en daarom een nieuw tehuis zocht. Vond het zo zielig voor de hond en de baas. Was benieuwd of dit dezelfde Buck is?

Groetjes Claudia en Beau

Ylona
21 maart 2008, 10:05
Hoi Claudia,

Geen idee of het om dezelfde Buck gaat. Mijn Buck (Bo dus) zat in het dierenasiel in Stadskanaal en da's best een eind van Gelderland af. Ik weet niet waar de baas waar jij het over hebt woonde. En Bo is ook in Groningen zwervend aangetroffen. In Stadskanaal wisten ze dus ook helemaal niets van zijn voorgeschiedenis af.

Whatever, Bo heeft het hier reuze naar zijn zin. Hij is helemaal gesettled, luistert hartstikke goed en ziet Sam en Jip als zijn voorbeelden. Hij volgt ze braaf, ze mogen langs zijn voerbak lopen, geen enkel probleem. Bo is enorm sociaal naar andere honden. Als hij de kans krijgt, likt 'ie ze helemaal af.

Afijn, ik ben reuze gelukkig met hem, hij ook met ons. Wat leuk om te lezen dat jij ook een asielhond hebt (die ook nog eens Beau heet) en dezelfde goede ervaringen hebt.

Groetjes van ons allemaal,
Ylona

Dazzle
21 maart 2008, 11:31
Wat fijn om te lezen dat het met deze beiden, Bo en Beau, zeer goed gaat.
Wens jullie nog jaren geluk en plezier met jullie boeffies!

ckaatee
24 maart 2008, 18:41
De Buck waar ik toen voor gebeld heb (sept. 2006), was 4 jaar en wat me zo vertederde was dat ze bij het asiel aangaven dat hij onder de klitten zat en ze lang met hem bezig zijn geweest de vacht te scheren en klitten weg te knippen en hij alles toe liet, dus het moest wel een lieve hond zijn. Ik weet niet meer zeker of het Gelderland was, misschien inderdaad Stadskanaal. Toen ik later las dat hij een baas had en er weer weg moest, vond ik dat zo zielig. Ik leef dan gewoon mee (ook al ken ik de hond niet persoonlijk) en was daarom benieuwd of dit dezelfde was. Verder weet ik er niets van.
Maar welke Buck (Bo) het ook is, ik wens jullie en de honden veel geluk!

Jolinda
24 maart 2008, 19:45
Fijn om te lezen dat er weer een boef een warme mand heeft gevonden! Veel geluk gewenst!

Ylona
25 maart 2008, 10:05
Het zou toch maar zo dezelfde bouvier kunnen zijn ... Onlangs heb ik Bo ook ontdaan van zijn hele vacht, want allemaal klitten en stank ... Ik vond hem genoeg gesettled om dat nu te kunnen doen ... en wat denk je? Hij lag er bij te slapen! Hij tilde zelf voor- of achterpoot op en leek daarmee zelf aan te geven: daar zit ook nog een klit, wil je die ook nog even doen? Bo vond het geweldig dat al dat haar er af ging! Hij had er natuurlijk ook wel heel veel last van.

En vwb of Bo met andere honden kan: ja, over het algemeen is hij geweldig met andere honden maar er zijn er bij ... als hij ze niet mag, dan mag hij ze niet. Hij gaat niet vechten, maar zet de situatie wel 'op slot'. Het heeft toch vooral te maken met andere ongecastreerde reuen, daar reageert 'ie heel sterk op. Afijn, puntje van aandacht maar niks onoverkomelijks. Maar goed: jouw verhaal lezende, zou het toch maar zo dezelfde Buck kunnen zijn .... Toch gek, want in Stadskanaal hebben ze me niet verteld dat 'ie ooit herplaatst zou zijn. Volgens hen zat hij daar al een half jaar in het asiel en was hij zwervend aan getroffen. Maar zoals je zegt: maakt ook niet uit, hij doet het hier hartstikke goed en ik ben erg blij met hem. En hoe het nu gaat en wat de toekomst voor 'm in petto heeft, da's belangrijk! En volgens mij ziet die er behoorlijk zonnig uit ....

annebasco
25 maart 2008, 11:57
Heel mooi Ylona dat het zo goed met hem gaat, prachtig, dikke knuf van Basco!!

Ylona
25 maart 2008, 16:19
Hoi,

fijn dat je zo met Bo meeleeft! Hij doet het inderdaad hartstikke goed, steeds beter, hoewel ... :)

Hij heeft steeds meer zelfvertrouwen, waardoor hij steeds meer zelf dingen wil ontdekken. Hij is st***tnieuwsgierig, wil overal bij zijn, aan ruiken, ontdekken ... af en toe is hij zo met zijn dingen bezig dat hij mij niet hoort of ziet .... Ik lach me helemaal slap soms. Hij is soms zo ontzettend afgeleid door iets interessants dat hij zonder mankeren tegen een lantaarnpaal aanloopt of iets dergelijks. Ik laat hem lekker zijn gang gaan als hij geen kwaad kan. In de situaties waar wel gevaar dreigt (verkeer oid) houd ik 'm bij de les en dan beheerst 'ie ook feilloos alle commando's. Voor de rest mag hij van mij voorlopig alles ontdekken wat er te ontdekken valt! En soms moet ik hem weer even bij de les trekken, anders neemt hij een loopje met me. Geeft niks, ik houd het in de gaten. En bovendien: Sam (de ranghoogste) is een stuk minder subtiel dan ik en heeft Bo veel en veel sneller weer bij de les! Geweldig om te zien hoe die drie musketiers de dingen zelf onderling regelen. Ik geniet nog elke dag van ze, allemaal.

doeg,
Ylona

mirjam25
25 maart 2008, 16:34
:Dheerlijk om te zien en te lezen dat de herplaatsing zo'n succes is geworden een heerlijke bank 2 vrienden erbij gezellig:)