PDA

Volledige versie bekijken : Vervolg op onderwerp 'Hoe het met Bo (Buck) gaat'

Ylona
4 februari 2008, 10:39
Allereerst: Buck is dus sinds 24 december 2007 Bo en woont bij ondergetekende en zijn twee vriendjes, Jip en Sam. Hij doet het, zoals uit het vorige bericht ook al bleek, helemaal geweldig.

Ik heb hem in het begin alle ruimte gegeven om te wennen. Dankzij Jip en Sam hoefde hij zich alleen maar te concentreren op het wennen aan zijn nieuwe omgeving en baasje (vrouwtje) omdat zij al gewend zijn de zaken op hun manier te regelen. Bo is de laagste in rang, dat is voor hem lekker duidelijk en dus hoeft hij zich nergens druk om te maken. Hij voelt zich ook erg goed in die rol.

We gaan samen van fase naar fase, en elke fase brengt nieuwe onzekerheden met zich mee die goed begeleid moeten worden om Bo te laten merken dat hij er vertrouwen in kan en mag hebben. Gisteren ben ik met alledrie de honden en mijn nichtje van 10 naar dierenpark Amersfoort geweest. Het was er erg druk dus ik was erg benieuwd naar zijn reactie. Hij vond het doodeng, maar heeft het met vlag en wimpel en een hele dikke knuffel van het vrouwtje doorstaan. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen en vond mijn nichtje ook geweldig. Ook de beestjes in de dierentuin waren erg interessant, ondanks het feit dat hij ze aan de andere kant ook wel eng vond. Ik was ontzettend trots op hem! Hij lag gisterenavond in coma, zoals je zult begrijpen, en vannacht is hij erg onrustig (dromen) geweest. Maar: dit heeft ons wel weer een stap verder gebracht. Hij is nu nog meer op mij gericht dan hij al was.

Het is ongelooflijk fijn om te zien hoe Bo langzaam aan (en toch ook weer veel sneller dan ik verwacht had) verandert van een hele angstige hond in een hele gezellige, rustige hond met veel zelfvertrouwen en een enorm incasseringsvermogen. Ik weet niet wie wat met hem uitgespookt heeft in zijn verleden, wat hem is aangedaan, maar het is niet best geweest. En als je dan ziet hoe hij nog steeds in staat is om je zijn vertrouwen te schenken .... Ga er maar aan staan. Soms kom ik voor dingen te staan die hij oprecht niet aan kan. Gisteren wilde hij met geen tien paarden over een bruggetje heen ... helemaal in paniek. Goed, dat doen we dan niet. In een ander geval weigert hij uit alle macht om door een tuinpoortje te lopen. Tja, we zullen wel vaker tuinpoortjes tegenkomen dus toch maar doorzetten. Ook die angst begint nu te temperen.

Ik geniet enorm van Bo (en natuurlijk van Sam en Jip maar dat deed ik altijd al) en zijn progressie. Het is een absolute aanrader om zo'n hond te adopteren en begeleiden, mits je daar tijd en geduld voor hebt. Het is aanvoelen wanneer wat kan en wat absoluut even niet kan. En het is een absoluut voordeel gebleken dat er al twee oudere honden waren die Bo ook goed begeleid (èn afgestraft) hebben op die momenten dat ik daarmee, als ik dat als mens had gedaan, Bo behoorlijk zou hebben kunnen laten (af-)schrikken. Dat stuk opvoeding en begeleiding is door Sam en Jip in den beginne heel goed opgepakt, ik ben dan ook erg trots op hen. Ze doen het nu fantastisch met z'n drieën en ik geniet van ze allemaal.

Tot zover mijn bericht over de geweldige vooruitgang van mijn asielhond Bo.

Dag,
Ylona

P.S.: nog bedankt voor jullie leuke reacties op het vorige bericht over Bo!!

Lyts Boefke
4 februari 2008, 10:57
Wat een toppie verhaal!
Erg fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

Jantina en de meiden :)$

thecla
4 februari 2008, 10:58
Goh wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met bo. nog veel geluk en veel knuffels voor ze alledrie.

annebasco
4 februari 2008, 12:38
Wat prachtig om te lezen, heel goed en ook van ons heel veel knuffels voor jou en die 3 schatten!!

Dazzle
4 februari 2008, 14:43
Klinkt heel goed, super dat Bo steeds meer zelfvertrouwen krijgt.
Ja, en wat hem ooit is aangedaan, zul je wel nooit achter komen.
Maar het ontroerd me, om te lezen, dat hij ondanks zo'n verleden, toch jouw zijn vertrouwen schenkt.
Hou ons op de hoogte hoe het met Bo gaat en wens jullie met z'n allen héél véél geluk!!!!!

Kyrah
4 februari 2008, 15:48
Hoi Ylona, Wat is het toch heerlijk om te lezen dat Bo het zo goed getroffen heeft bij jullie:)b!!
Fijn dat Bo vertrouwen krijgt in jou en daardoor ook in zichzelf.
Dikke knuf voor jullie allemaal van Macho en Silvia.

Chanel
4 februari 2008, 17:03
Geweldig dat Bo het stapje voor stapje meer zelfvertrouwen krijgt.
Misschien nog een lange weg te gaan........ maar het gaat vast lukken!

Catootje
4 februari 2008, 19:04
Hoi Ylona,
Jouw verslag maakt wel heel duidelijk dat Bo ongelooflijk veel geluk heeft gehad dat juist jij hem een nieuwe kans hebt gegeven.
Je bent trots op Bo (terecht),
je bent trots op Jip en Sam (ook terecht),
maar ik vind dat je vooral trots op jezélf mag zijn!
Je verdient een grote pluim.
Veel succes verder met je 3 topdoggies, zeker weten dat het helemaal goed komt.
:)$

aljanssen
4 februari 2008, 20:04
Heerlijk dat het zo goed gaat met Bo en dat hij het vertrouwen in de mens weer terugkrijgt. Dit is nou de reden dat wij altijd hebben gekozen voor het opvangen van een dier dat niet welkom is geweest. Je moet er heel veel tijd en geduld in steken maar als ik het verhaal van jullie lees dan gaat dit zeker lukken en Bo zal jullie enorm dankbaar zijn voor het mooie leven wat hem nog te wachten staat. Dikke pluim voor jullie en geniet er van.

vera
5 februari 2008, 06:36
Heel mooi, dat het zo goed gaat met Bo. En ik geloof ook dat hij een gouden mandje heeft gekregen bij jullie.Van ons dus ook een dikke pluim!!