Volledige versie bekijken : bloed in zijn ontlasting
barry
3 maart 2004, 19:00
ben me vanmorgen rot geschrokken
Barry is aan het dunne en er zit en klein beetje bloed kan dit kwaad
hij eet gewoon zijn puppy brokken is speels actief gewoon barry dus
Kan hij door het vele naar de wc ( :p ) gaan iets kapot hebben gedrukt
doe ik wat fout moet ik afwachten een paar dagen of moet ik naar de dokter
wie kan me helpen alsjeblief
zit me nu echt zorgen te maken
Carin
3 maart 2004, 20:07
HoiHoi.
effe een vraagje... Hoe oud is Barry? want als hij ouder is als een maand of 5 en jij zit nog op de puppybrokken kan daar je oorzaak van de diaree liggen. dan krijgt hij teveel eiwit binnen en kan daarvan aan de diaree gaan.
dat kleine beetje bloed is over het algemeen niet meer dan dat hij door het persen een klein bloedvaatje kapot geperst heeft en dat daar een beetje bloed van meekomt in de ontlasting.
kijk de diaree niet langer als hooguit een dag of 2 aan. en ga dan even naar de dierenarts want het kan natuurlijk altijd zo zijn dat hij een bacteriele infectie heeft of een ontsteking in zijn darmen.
meestal wordt het advies gegeven de hond 24 uur geen eten te geven, wel water geven. en daarna rijst met gekookte kip geven.. en dan weer zachtjes over gaan op het normale voer.( al zou ik in het geval van Barry overgaan op juniorenvoer of volwassen voer.)
groetjes en een dikke knuffel voor Barry
succes Carin.
barry
4 maart 2004, 10:14
bedankt voorje snelle reactie
hij is nu bijna 11 mnd en krijgt nog puppy voer (vind hij erg lekker namelijk)
ik ga diect over op gewoon voer
zal hem vandaag geen eten geven
zal hij niet blij mee wezen maar goed moet maar he
Carin
4 maart 2004, 15:48
hoihoi.
Barry zal er misschien niet alles van snappen dat hij even geen eten krijgt, maar ja het is even voor zijn eigenbestwil.
maar zet hem niet helemaal gelijk over op ander voer, meng het even met zijn oude brokjes, en ga geleidelijk over op volwassen voer. zelf trek ik er meestal een klein weekje voor uit om ze over te zetten op ander voer.
als Barry de volwassen brokken lekker vind kun je hem overzetten in een paar dagen, en vind hij het in het begin niet helemaal fantastisch dan een paar dagen langer mengen.
maar neem wel de volwassen brokken van hetzelfde merk als waar hij nu de puppybrokken van krijgt.
groetjes en succes met Barry.
dikke knuffel voor hem.
Carin.
barry
5 maart 2004, 09:34
hoi
carin wou je even bedanken
barry heeft nu al geen last meer en zijn volwassen voer vind hij net zo lekker gelukkig maar
en je krijg een dikke knuffel van barry
bedankt !!!!!!!!!
Carin
5 maart 2004, 17:38
hoihoi...
geen dank hoor, we zijn tenslotte op de wereld om mekaar te helpen nietwaar?
groetjes Carin