PDA

Volledige versie bekijken : Floor en Sam

Floortje
1 maart 2008, 00:46
Dag Allemaal,
Overmand door verdriet ben ik bij jullie op de site terecht gekomen. Op de foto staan Floor en Sam, Floor is de achterse boef. Sam is van de week op 27 februari 13 jaar geworden en stond in het "Bouvier Nieuws" bij verjaardagen, Floortje bijna vijf en is 's avonds in het donker het hek uitgelopen, wat open was blijven staan, de weg overgestoken en aangereden door een auto en even later overleden. Het begon als een feestelijke dag, 's avonds ging ik Floor en Sam eten geven in de bijkeuken, ben toen naar binnen gegaan om de poort van de inrit te gaan sluiten, deze sluit electrisch door in de huiskamer op een knop te drukken. Ik was een paar meter van de knop toen mijn mobiele telefoon ging, dit was een klant die snel wat info moest hebben, welke ik op de computer heb staan, ben direct afgeslagen het kantoortje in, zonder het hek te sluiten. Na een minuut of 5 kwam mijn schoonmoeder , die in de kamer zat, binnen en vroeg of ik dat rare geluid buiten had gehoord. Ik had niets gehoord, maar vloog naar buiten en realiseerde me dat de poort niet dicht was. Ik vloot op mijn vingers en Sam kwam, hoewel hij aardig doof is, er aan lopen. Ik ben naar het hek gelopen, zo'n 30 meter verder welke op een drukke weg uitkomt, het is daar aarde donker en door het licht van de passerende auto's zagen we Floor op haar zij tegen de heg aan liggen, zij leefde nog. Dit was het meest verschrikkelijke moment in mijn leven, zij tilde haar kop op en keek me aan en ging weer liggen, ik knielde bij haar en ze gaf me een poot. De wereld zakte onder me uit, op het eerste gezicht leek er weinig aan de hand, maar toen ik met mijn hand over haar rug ging naar haar achterkant voelde ik dat het helemaal fout zat. Haar rug was gebroken en haar beide achterpoten lagen er helemaal verkeerd bij. Het was donker en met een zaklamp konden we wat bijlichten. Zij maakte helemaal geen geluid , ze jankte niet, maar wilde een paar keer opkomen, maar kwam niet verder dan haar kop op te tillen en een voorpoot, die ze me steeds wilde geven, mijn wereld storte in. We konden niets meer doen, we hebben direct de dieren ambulance gebeld. Maar een tien minuten later bleef ze liggen en is ze er voorgoed tussen uitgepiept. Ze was zo lief. We weten ons geen raad en zijn totaal kapot en hebben nergens zin meer in. We hebben een eigen bedrijf, maar hebben al twee dagen niet meer gewerkt, steeds hoop ik tegen beter weten in, dat het anders is. Onze Sam is zijn meisje kwijt, hij is erg stil, we hebben hem wel gelijk meegenomen naar Floor toe, direct toen ze was overleden, hij heeft even heel voorzichtig staan snuffelen op een voor ons een ongewone manier. Elke keer als hij nu de kamer binnen komt kijk ie eerst naar rechts naar de mand van Floor of ze er is en gaat dan direct in zijn mand liggen met zijn kop op zijn voorpoten. Heel verdrietig. We hebben ze allebei als pup gekregen, Sam 13 jaar geleden en Floor bijna 5 jaar geleden. Ze hebben samen zoveel plezier gehad, Floor hield Sam jong. Sam is nog zeer vitaal, loopt nog hard achter een bal aan, kan nog redelijk goed springen, dat die doet ie als we naar zijn voerbak lopen, met vier poten recht omhoog. Ik weet niet hoe het hem nu zal vergaan, we geven hem nu extra aandacht, om ik denk de pijn voor ons allen wat te verzachten. Het is een cliche, maar het zal nooit meer zo worden als het was.

Lieve mensen, bedankt voor jullie aandacht en veel liefs en goeds met jullie maatjes, knuffel ze maar even extra.

met vriendelijke groeten,
Baasje en ook bazinnetje van Sam en Floor.

Henk&Boyke
1 maart 2008, 06:20
Poeh wat een ongelooflijk triest verhaal en wat een ellende.
Ik denk dat het voor iedere dierliefhebber een nachtmerrie is,
aangereden worden.

Ik kan verder niets meer bedenken, ben er ff onderste boven van.
Enigste is, veel sterkte in de tijd en denk aan de mooie momenten
van Floor en die zijn er plenty.

Nogmaals veel sterkte

nic
1 maart 2008, 06:33
Met tranen over mijn wangen lees ik jullie verhaal.
Heel veel sterkte met zijn allen om dit verlies te dragen...

Ik wil je toch ook welkom heten hier en ik hoop dat jullie er steun aan hebben om hier te zijn. We zijn er voor de lach, maar ook voor de traan.

sivvels
1 maart 2008, 07:17
jeetje zeg...de tranen stromen hier ook...en tevens ben ik er helemaal stil van, dit is idd de ergste nachtmerrie voor elke baasje........kan alleen maar zeggen heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en put idd veel kracht uit alle mooie herinneringen an floor, die er idd heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zullen zijn......pffffffffffffffffffffff:(

Ruben en Loes
1 maart 2008, 08:17
Wat een vreselijk als dit je moet over komen, kippevel op mijn armen terwijl ik je verhaal lees, de onmacht die je voelt als je niets meer voor je lieverd kan doen, vreselijk!
Heel veel sterkte namens ons met het verlies van Floortje. Geef Sam een hele dikke knuffel van ons.

Loes Ruben en Xero

Diegene die haar hebben aangereden zijn die doorgereden?

veyron
1 maart 2008, 09:17
ik zit hier met tranen in de ogen je verhaal te lezen.

ik wens jou en je familie en Sam héél veel sterkte.

jumbojet
1 maart 2008, 09:22
Ook ik houd het niet droog, wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte toegewenst.

Ebonoss
1 maart 2008, 09:37
Och wat een afschuwelijk verhaal...dat is idd een gebeurtenis die je niet licht zult vergeten.
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van je kanjer en heel veel sterkte met jullie verdriet!
Als het je allemaal teveel wordt, gooi het maar op het forum, wij begrijpen hoe ontzettend pokke je je voelt!

Nogmaals héél veel sterkte.

MaraJade
1 maart 2008, 10:28
Hoi hoi

Heel veel sterkte met dit vreselijke verdriet.

Mara

Lyts Boefke
1 maart 2008, 10:41
Lieve mensen,

Ook hier zit iemand te snotteren achter het toestenbord om jullie Floortje.
Wat een regelrechte nachtmerrie! Ik wens jullie ontzettend veel sterkte.

Jantina en de meiden

vera
1 maart 2008, 11:01
Verschrikkelijk om dit te moeten meemaken!!!!
Wij wensen jullie heel veel sterkte om dit verdriet te verwerken.

annebasco
1 maart 2008, 11:17
Welkom baasje en bazinnetje van Sam en Floortje.
Ook wij zijn sprakeloos door het verhaal. Heeeeeeel veeeeel sterkte en een dikke knuf voor Sam van Basco!!

Heleenstorm
1 maart 2008, 13:00
Wat is dit verschrikkelijk, wat doet dit pijn.
Heel veel sterkte toegewenst.

Chanel
1 maart 2008, 15:15
Lees jullie verhaal en zie de film voor me. Ben er gelijk stil van.

Dit is één van de vreselijkste dingen die je als baasje kan overkomen. Eén rotmomentje van onoplettendheid. Eén seconde! En je wereld is compleet veranderd.

Wij voelen met jullie mee en wensen jullie heel veel sterkte!

(Een dikke knuffel voor Sam:)$)

Jan en Anja
1 maart 2008, 15:33
Wat vreselijk om dit te moeten meemaken. Heel veel sterkte om dit verdriet te verwerken en een dikke knuffel voor Sam, maar ook voor z'n baasje en bazinnetje.:)$

aljanssen
1 maart 2008, 15:39
Veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet.
Joke en asta

anitaheijnen
1 maart 2008, 16:25
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Groetjes Anita en een dikke knuffel van Roxy.

Catootje
1 maart 2008, 17:52
Echt heel verschrikkelijk, ik krijg kippenvel van jullie verhaal.
Ik moet er niet aan denken, mijn god, wat een verdriet moeten jullie hebben!
Ik hoop dat jullie dit verlies een plekje kunnen geven.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Vorr Sam een dikke knuffel.

Jolinda
1 maart 2008, 18:25
Bah wat verschrikkelijk.
Heel veel sterkte gewenst!

Floortje
1 maart 2008, 20:05
Dankjewel Henk,

groetjes en een poot van Sam voor Flemming

Dazzle
1 maart 2008, 21:52
Verschrikkelijk om dit mee te moeten maken....
Met tranen in de ogen dit gelezen.
Wens jullie heel veel sterkte met dit verlies.
Ben alleen verbaasd om te lezen dat alleen Henk wordt bedankt:confused: voor het medeleven?

Floortje
1 maart 2008, 22:27
Bedankt voor je reactie en ook bedankt dat je mensen met je te snelle mening ergens neerzet en nog meer verdriet doet. Je zegt eigenlijk dat we niet dankbaar zijn. Misschien heb ik al met andere mensen contact gehad en misschien is er wel een heel andere reden. Maar als je nou goed kijkt, staat Henk bovenaan en is de eerste in deze rij. Laten we het hier maar bij houden, voelen doe je met je hart. Jij kunt gerust wezen, je hebt als laatste in de rij alvast je bedankje gehad. Als je geeft om te krijgen, ontvang je altijd te weing.

De vriendelijke groeten van ons allemaal, ook van Sam. Sam is al 13 en ik ben blij dat zijn ogen niet zo goed meer zijn, anders had ie jouw opmerking ook kunnen lezen, hij is al verdrietig genoeg, geloof me, we zullen niets tegen hem zeggen.

Lyts Boefke
1 maart 2008, 22:57
Lieve Floortje,

Ik ga ervan uit dat de opmerking van Dazzle niet akelig bedoeld is, maar louter verbazing.
Ik dacht even hetzelfde toen ik het las, maar zette het niet hier neer.
De forummers die gereageerd hebben op jouw verhaal, leven allen zeer met jullie mee, daar twijfel ik niet aan. De grootste angst van ons allen is bij jullie werkelijkheid geworden. En menig traantje is vandaag weggepinkt om jullie Floor. Dus maak je niet boos om dat ene zinnetje..........
Het is idd al verdrietig genoeg. Ook zonder bedankje weet ik dat je ons medeleven op prijs stelt.
Dikke knuffel voor Sam!

Jantina en de meiden

Floortje
2 maart 2008, 00:11
Goedemorgen Jantina,

Bedankt voor je reactie, ik ben ook niet boos op Dazzle. Misschien heeft ze zelfs wel gelijk en is het meer mijn frustratie met een prikkel gevoeligheid van 100, dat ik de overweldigende belangstelling en alle lieve woorden nog niet heb kunnen beantwoorden. Dat ik bij Henk begonnen ben, nee dat is niet waar, ik ben begonnen bij Catootje met een prive berichtje, heeft te maken, dat hij in dit forum op het eerste rijtje staat, ik ben ook nog maar net 24 uur lid en ken de ins en outs nog niet helemaal. Jullie zijn een geweldige hele grote gezellige familie en dat moet ook zo blijven en jullie geven goede raad en steun aan elkaar. Ik zie ook overal scheten van honden, we hebben allemaal de zelfde liefde, boeffies en wat er nog meer om heen loopt. Maar ik ga nog wel even naar Dazzle toe.

Groetjes van Klaas, Nic en een :)$ van Sam

marion
2 maart 2008, 08:11
Dit is echt een triest verhaal, woorden schieten te kort, maar toch veel sterkte in de toekomst,

groetjes marion en een knuf van kazan

kenter
2 maart 2008, 10:34
Ik heb eerst een potje zitten janken alvorens iets te kunnen schrijven.
Wat is dit erg zeg ...om je liefste zo te ontdekken..en dan afscheid te moeten nemen..
Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel van ons viertal voor jullie en Sam..en ook natuurlijk een big hug van mij..xxxx(l)

Wil ook ik graag weten of de auto is doorgereden??

Kyrah
2 maart 2008, 16:30
Wat verschrikkelijk om je boeffie zo te moeten verliezen.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Dazzle
2 maart 2008, 19:36
Klaas en Nic,

Heb jullie pbtje ontvangen en ook beantwoord.
Nix aan de hand, hoor!!
Klopt wat Jantina schreef....

Nogmaals, véél sterkte en :)$ van Dazzle terug!

marja-s
3 maart 2008, 09:56
Wat vreselijk geef Sam maar heel veel aandacht. Hier zijn geen woorden voor heel veel sterkte.

Marja, Roxy en Macho

Floortje
13 maart 2008, 23:43
Lieve mensen,

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie geweldige steun en medeleven. Het heeft ons enorm geholpen, ons verlies dragelijk te maken en weer perspectief te zien. We hopen samen met Sam het forum nog lang te bezoeken.

Veel liefs Klaas, Nic en een :)$ van Sam voor alle hondegenootjes.

Ans-m
24 maart 2008, 18:59
Nou ik heb geen woorden meer wat een ellende ,heel veel sterkte en en ....
Ans en de boefjes

Floortje
30 maart 2008, 14:28
Dag Ans,

Bedankt voor je reactie, we reageren wat laat, maar we zijn er even een weekje tussen uit geweest om even op adem te kunnen komen en wat zaken los te kunnen laten. We hebben een zorgboerderij en Floor is begraven bij ons op het terrein, de deelnemers hebben een mooi graf gemaakt, met een marmeren steen met tekst en foto en wat zitplaatsjes van door midden gezaagde bomen, ze gaan dagelijks even bij Floortje zitten, echt geweldig.
Alle reacties en ondersteuningen zijn hartverwarmend.
Nogmaals bedankt en een knuf voor de boefjes.

met vriendelijke groet,
Klaas