PDA

Volledige versie bekijken : tips voor vakantieadres?

imported_igora
4 januari 2004, 17:00
Hallo,
Wij willen dit jaar samen met onze meiden op vakantie, liefst in een stacaravan of bungalow, in Duitsland, Belgie of Luxemburg.
Het valt alleen niet mee om iets te vinden! Twee honden is vaak een bezwaar.
Heeft iemand misschien een tip voor een leuk vakantieadres?
Wat ik tot nu toe kon vinden was bungalowpark de Sonnenberg van Landal greenparks, heeft iemand daar ervaring mee bijv. waar je hond toegelaten wordt etc.?
Alvast bedankt! :)

Groetjes van Angelique en een poot van Jena en Thyrza!

Francine
4 januari 2004, 19:34
Hallo Angelique, Jena en Thyrza,

Er zijn van Landal 5 parken in Duitsland waar 2 honden mee mogen. Wij hebben er de laatste jaren er 4 van gehad en gaan nu in juni naar numero 5. Vorig jaar zijn wij naar Warsberg in Saarburg geweest en hier kun je lekker wandelen met de hond. Nog beter, wat wandelen betreft, is Hochwald in Kell am See. Waar de honden toegelaten worden is per park verschillend en de laatste keer dat wij in Sonnenberg waren, inmiddels 8 jaar geleden, mochten zij wel overal maar dat kan nu ook anders zijn. Hoe dan ook wij (inclusief Gino) hebben het altijd prima naar ons zijn gehad in Duitsland.
Veel success met het uitkiezen!

Groetjes, Francine en een poot van Gino

:) :)

Vino
4 januari 2004, 20:01
Zelf zijn wij al een paar keer naar Center Parcs geweest met onze 2 bouviers.
Op alle parken van Center Parcs zijn 2 honden per huisje toegestaan.
In Duitsland heeft Center Parcs 3 parken: de Bispinger Heide( net onder Hamburg), Park Hochsauerland en Park Heilbachsee van FreeLife.
In Belgie heeft Center Parcs net over de grens 2 parken: de Vossemeren in Belgisch Limburg en Erperheide in de Limburgse Kempen.
Alvast een prettige vakantie.

cennie
6 januari 2004, 18:58
dit zijn ook leuke parken waar twwe honden zijn toegestaan

http://www.parkgerolstein.com/nl/index.html

http://ftp.castel.nl/~kroee01/

imported_igora
11 januari 2004, 11:49
Hallo!

Iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag BEDANKT!! :D
Groetjes van Angelique en een poot van Jena en THyrza %)

Zagaha
3 mei 2004, 20:37
Ik ga de quiz nog moeilijker maken, wij willen dit jaar met de caravan erop uit trekken en zijn genoodzaakt de honden(3) mee te nemen. Weet iemand een mooie camping waar ze ten eerste drie honden toelaten en waar je mooi kan wandelen met de honden(liefst los) in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg of zo?

Carin
3 mei 2004, 21:22
Hoi Zagaha,

met de caravan is niet zo heel erg moeilijk hoor, wij zijn jaren lang verwoedde kampeerders geweest, en meestal belanden we dan in Belgie want daar doen ze meestal niet moeilijk over 3 honden, je betaald gewoon per hond die je bij je hebt.
kleine tip, wij zijn een paar jaar geleden in een klein plaatsje vlak bij Dunant geweest op een camping die als ik het me goed herinner Parc la Clusure heette, daar kun je heel goed wandelen, en in de omgeving is zeer veel te zien. het plaatsje heette geloof ik Rochefort.

maar kijk eens rond op camping sites meestal kun je wel vinden of er meerdere honden toegelaten worden.

succes Carin.

droopy
4 mei 2004, 09:45
ook handig om eens bij de stichting vrije recreatie te kijken.
zij doen inmiddels ook buitenland erbij en omdat je kampeert bij de boer is honden meenemen meestal geen probleem.
de stichting kan je prima helpen bij het zoeken naar campings in binnen- of buitenland.

Snarf
21 mei 2004, 18:16
Hoi allemaal,

Nog moeilijker! ;)

A) Ik ben allergisch voor alles met haar en veren. (eigenlijk voor de onzichtbare huidschilfers het meest)
B) Ik heb drie bouviers die ik altijd buiten heb en mee wil nemen.
C) Ik wil op vakantie naar iets met lekker warm klimaat en niet te ver weg.

Hoe reis ik er naar toe en hoe verblijf ik in een huurwoning waar niet eerder iets harigs of met veren eerder is geweest.

Bijna onmogelijk: Immers de paradox is: Ik kan niet met ze in de auto en waar het is toegestaan om 3 honden mee naar toe te nemen ben ik tevens allergisch voor en kan dus zelf in de auto slapen. Dat antwoord reken ik niet goed nee. Trouwens ook geen acceptabele oplossing is om zelf thuis te blijven en mijn vrouw met de honden op vakantie te sturen.

Het doet me een beetje denken aan de opmerking van een van de Marx Brothers, ik geloof dat het Groucho was. Hij wilde toetreden tot een besloten gelegenheid en bij de deur vroeg men hem om lid te worden. Hij zei toen zoiets van: Ik wil geen lid worden van een besloten club die mij als lid accepteert...

Tja allergisch zijn voor iets waar je juist zo van houdt. Het universum zit vol met dit soort ironie...

[Gewijzigd door Snarf op 05-21-04 at 07:17 PM]

el
22 mei 2004, 10:40
Snarf heel sneu voor je maar ik zie maar een oplossing.....oppas zoeken vooor je lieve boefjes.
Of een leuk vakantie adres voor je boeven.
Bo-ghy gaat naar een pension,want ik doe hem geen plezier met een lange reis in de hitte.
Het is maar 2 weken per jaar .Ik kan bo-ghy zo lang wel missen,ik kan bellen en hij is altijd nog gezond teruggekomen.
Heel veel succes met wat je beslist.

Snarf
22 mei 2004, 14:36
Hoi El,

Naar een pension? Dat nooit meer. Er zulen best goeie onder zijn, en eigenlijk lag het helemaal niet aan het pension, maar de vorige keer (ca. 7 jaar geleden) ging mijn boef bijna dood van het missen van d'r baas en erf. Ze heeft 12 dagen niet gegeten en was sterk vermagerd. Ik schrok me rot toen ik terug kwam en heb toen altijd iemand anders (mijn moeder) op mijn hond laten passen als ik voor langere tijd weg ging (op zakenreis of op vakantie).

Nu is mijn moeder wat slechter ter been en 3 bouven uitlaten kan ze niet meer en vind maar eens een oppas die je genoeg vertrouwt met je boevekinders.

Ach weet je eigenlijk hoeven we niet zo nodig op vakantie. We wonen in feite in een stukje natuur waar andere mensen naar toe gaan op vakantie dus wat wil je nog meer, toch? Helaas werkt het klimaat niet altijd mee. Nah ja...

Bedankt voor het meedenken.

[Gewijzigd door Snarf op 05-22-04 at 03:36 PM]

Boris boef
22 mei 2004, 16:02
Kijk anders eens op http://www.honden-vakanties.mikesplaza.nl/ staan een heleboel adressen op.

el
22 mei 2004, 17:05
Nou snarf ik zal ook schrikken als mijn boef zo lang niet eet.
Gelukkig heb ik onze bo-ghy nu 22mnd. van begin af aan laten wennen dat een pension net zo leuk is als thuis.
Want ik weet dat een boef niet overal welkom is.
En tot nu toe gaat het steeds goed .
Als wij een dag weg willen gaan heb ik hele fijne buren die bo-ghy met plezier uitlaten
.Vervelend als je zo gebonden bent . Maar ja zo te horen woon jij wel heel erg mooi.
Ik woon hier in veghel ook in de buurt van een mooi park waar de honden lekker kunnen rennen en spelen.
Dus dat geluk heb ik wel.
Heel veel groetjes

Francine
13 juli 2004, 15:17
Hi,

Wij zijn vorige maand een aantal weken naar "Wirftal" (van Landal Green Parks) geweest in Stadtkyl, Duitsland.
Wij zijn zeer tevreden geweest over het park en je kunt er heerlijk uren wandelen. Het was blijkbaar ook in trek bij andere bouvier bezitters want er waren nogeens 6 in dezelfde tijd.
Voor jullie die nog met vakantie gaan - veel plezier en een goede reis. #)

Groetjes, Francine en Gino

kathleen
4 juli 2005, 12:44
Hoi Zagaha,

Wij hebben ook 1 bouvier en 1 york (die we gevonden hebben langs een grote autoweg) en we gaan altijd op camping in La Roche in de Belgisch Ardennen op camping Benelux. Daar betaal je gewoon per hond. Als je de Ourthe oversteekt, dan heb je bos, waar de honden gerust kunnen rondlopen. Er zijn ook vele uitgestippelde routes en dus ideaal om daar te wandelen.