PDA

Volledige versie bekijken : Onze pup 8 weken blijft 's nachts huilen !

johntan
16 maart 2008, 09:07
Hoi iedereen,
We hebben sinds dinsdagavond onze nieuwe pup Hadisse. We hebben reeds een bouvier Elesse welke 2,5 jaar is.
Sinds dinsdagavond laten we Hadisse 's nachts in een puppyren in de keuken waarin haar mand staat.
Ze huilt gans de nacht door (met tussenpozen valt ze in slaap). We hebben hierop helemaal niet gereageerd, denkende dat het wel zou overgaan.... niet dus....
We zijn nu aan de 5e nacht toe en we merken geen beterschap.

Elesse (onze oudste bouvier) slaapt bij ons op de kamer. Die had de eerste 3 nachten ook zo gehuild maar die hebben we dan wegens burenoverlast bij ons op de kamer genomen en sindsdien geeft ze geen kik, ze heeft zelfs nooit haar behoefte op de kamer gedaan.

Nu hebben we geen directe buren meer (zijn verhuisd naar alleenstaande woning met tuin) en proberen we het dus vol te houden, maar dit vergt veel van ons geduld ;-))

We overwegen aanschaf van een bench en ze dan bij ons op de kamer te nemen...

Enfin... we weten het even niet meer...

Maar we blijven ermee lachen, want voor de rest is ze haar schattige zelf en zouden we haar absoluut niet kunnen missen !

Alvast bedankt voor jullie raad !

Tania en Johnny

poly
16 maart 2008, 10:36
Gefeliciteerd met je nieuwe pup.

dus 1 gezellig bij jullie en 1 helemaal alleen in de keuken??
( ik zou ook janken iedereen bij elkaar en ik mag er niet bij zijn.)

Zou ze of allebei bij jullie in de kamer of allebei in de keuken doen.

Poly

annebasco
16 maart 2008, 11:02
Proficiat met je pup en heel veel plezier ermee. Ik ben het volledig met Poly eens het kleintje blijft alleen achter en de anderen verdwijnen uit het zicht. Ik zou zeggen of kleine puppy ook op de slaapkamer of grote boef ook in de keuken.

Henk&Boyke
16 maart 2008, 11:21
Beste oplossing is een bench, en een opklapbed ernaast.
's avonds boefke in de bench en ernaast gaan slapen, zal
nog wel wat muziek geven maar door jou aanwezigheid zal ze eerder geneigd zijn te gaan slapen. Niet eenzaam meer,
het is een feit dat die kleine meid nu 'alleen' is zonder broer en zusjes.

Het naast de bench langzaam afbouwen, dus het bed er steeds verder vandaan zetten en daarna kan je gewoon in je eigen wieg gaan slapen.

Succes met je kleine meid, schitterende naam en foto's please

dikke lebber voor je kleine meid van "stinkerd" Flemming

Jolinda
16 maart 2008, 11:35
Gefeliciteerd met jullie pup!

Wij hebben de eerste week een grote knuffel open gehaald, daar een tikkend klokje in gedaan en weer dichtgenaaid.
Xantoz ging hier tegenaan liggen en viel als een blok in slaap. Door het tikken ( hartslag) had hij het idee dat hij niet alleen was.

Veel succes met jullie pup!
( en foto's zijn altijd welkom:D)

johntan
16 maart 2008, 13:05
Hoi,
Ja, nu je 't zegt... da's wel waar... iedereen boven en zij alleen in de keuken... foei aan mezelf ! Ik had vroeger een oudere bouv 10 jaar en dan kwam Elesse, Elesse moest in de keuken blijven en de oudste bouv bleef in de living. Ze konden mekaar dus zien.
Maakte allemaal niets uit want Elesse bleef wenen. En zoals eerder gezegd, eenmaal bij ons in de kamer was ze haar liefste zelf.
Nota : onze oudste bouv is vorig jaar ingeslapen op 12,5 jaar. Mijn allerliefste Tarah !

Nu Hadisse.... mijn ouders komen bij ons logeren voor 14 dagen (uit Spanje) en ik denk niet dat ik het hun kan aandoen ook 14 slapeloze nachten te hebben .. hahahaha

Dat wekkertje heeft ze ook onder haar dekentjes liggen...

Oh ja, en nog iets raar... de eerste nacht (dus de nacht nadat we ze gehaald hebben) is ze héél braaf in haar park blijven liggen. Zooo braaf dat ik om 5u 's morgens héél stilletjes ben opgestaan en gaan luisteren of ik wel beweging hoorde.... te gek hé ! LOL

En hoe plaats ik hier foto's ?
Sorry, ben een leek in dit forum maar oooooh, wel ontzettend leuk !!

Groetjes en bedankt aan allen !
Tania

johntan
23 maart 2008, 14:17
We zijn weer een weekje verder en Hadisse slaapt in haar mand met hekje rond naast mijn kant van het bed.
Dit gaat prima ! Geen gehuil, 's avonds gaat ze mee slapen en valt onmiddellijk in slaap. Ze wekt ons wel rond 6u 's morgens maar ik weet uit ervaring dat dit mettertijd wel later wordt.

Binnenkort gaan we naar de hondenschool en krijgt ze gelijk wat extra opvoeding mee.

Ze is een geweldige speelvogel en zoals ze hier in België zeggen : ze heeft haar op haar tanden... een aanhoudertje en eentje met karakter (haha).

Ze vindt het geweldig om haar grote 'zus' te plagen en als die haar op haar plaats zet, blijft ze toch nog even aanhouden... ben benieuwd hoe het gaat verlopen als ze groter wordt. Elesse is namelijk heel zacht van karakter. Rangorde zullen ze zelf wel bepalen. Momenteel krijgt Elesse in alles hoogste rang, eerste begroeting, eerst eten, enz...

Oh ja, en wat is nu nog zoooo leuk... ze had heel de namiddag in de tuin gespeeld... ik heb haar daarna even met haar poten in de gootsteen gezet (ze zat onder het zand !).
SUPERMAKKELIJK ! Maar helaas... ik zie me dat binnen een paar maanden niet meer doen ! hihi...

Groetjes
Tania

annebasco
23 maart 2008, 14:31
Leuk dat het zo goed gaat met Hadisse, mooi verhaal, ja en hoe je straks de pootjes moet ontzanden weet ik ook niet, bij mij in de buurt is een haventje en daar spoelt Basco altijd zijn poten schoon dus ik heb dat probleem niet. Veel plezier en dikke knuf van Basco!!

Henk&Boyke
23 maart 2008, 16:23
Leuk te lezen dat het goed gaat met je kleine meid Hadisse.
Zeker dat ze de gehele nacht nu doormaft.

Probeer eens een bidet, mits er plaats is, ideaal voor boevenpootjes:D

Jolinda
23 maart 2008, 20:50
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat!!

Een bidet is helemaal geen slecht idee zeg!! Gaan binnenkort verbouwen, zal zeker vragen of er nog plaats voor is! :D

johntan
29 maart 2008, 17:46
Hoi,
Hadisse is morgen 10 weken. Ze slaapt nog steeds naast ons in haar mand met hekje rond. We laten 's avonds de rolluiken naar beneden dan slaapt ze toch al een klein uurtje langer (dus 7u ipv 6u).
Ze heeft gisteren haar inentingen gekregen. Ze was de eerste hond die zo gewillig en braaf haar spuitje in de neus liet zetten (kennelhoest). Ze spuiten een vloeistof in de neus in, dit gaat vlug en ze heeft er geen weet van.
Ze weegt nu 6,400 kg. Een flinke meid !
Stilletjesaan begint ze te zwaar te wegen om te dragen. Ik vond het zo leuk haar zo lekker bij mij te nemen en te knuffelen. Kleine meisjes worden groot.... binnenkort moet ik me naast haar leggen om zo te knuffelen...
Ik deed dat bij mijn eerste bouvier regelmatig... neus tegen neus en haar poot over me heen. Grappig om te zien.

Ans-m
29 maart 2008, 18:48
Fijn dat het zo goed gaat met die kleine rakker , ik heb ook zo'' n kleine doerak,maar over een paar maanden gebruik ik de tuinslang als ze weer zo vettig is . Boukje vindt het ook lekker om door paardestront te baggeren ,ziet er niet uit ruikt ook niet al te fris maar een lol als ze heeft haha .Boukje wordt 13 april 5maanden en ze is nog steeds onze wekker ,op vrije dagen niet zo leuk ,maar ik denk ook dat het wel veranderd hoop ik toch ?
Groetjes Ans en de boefjes

annebasco
29 maart 2008, 18:49
Goeie berichten over Hadisse en ik zie jullie al liggen saampjes neus aan neus en in een omarming, dat doet Basco ook altijd, succes maar weer met haar en dikke knuf van Basco!!

ladytosach
9 juni 2008, 23:06
hoi, ik ben nieuw op dit forum.
wij hebben sinds twee weken een bouvier pup.
we hadden al een dertienjarige hond (kruising van boevier met tebitaanse terrier).
de eerste week hadden we onze Cenzo ook in een bench gedaan.
de hele week elke nacht constant huilen.
we hebben de bovenkap van de bench afgehaald, de onderkant naast de mand van de oudere hond gezet, resultaat: Cenzo gaat erin liggen uit zichzelf en we hebben hem sindsdien niet meer gehoord.
nu slaapt hij af en toe zelfs al samen met de oude hond in een mand.
hij heeft goede nacht rust en wij ook.
groetjes,

ladytosach