Volledige versie bekijken : Windjes laten
Virin
1 augustus 2002, 19:38
Hallo bouviermensen,
Misschien een rare vraag,maar mijn bouvier laat de laatste weken ontzettend veel windjes.
Het voer heb ik niet veranderd dus dat kan het niet zijn.
Weet iemand misschien een oorzaak of wat ik er tegen kan doen
imported_bella
1 augustus 2002, 20:00
Origineel geplaatst door Virin
Hallo bouviermensen,
Misschien een rare vraag,maar mijn bouvier laat de laatste weken ontzettend veel windjes.
Het voer heb ik niet veranderd dus dat kan het niet zijn.
Weet iemand misschien een oorzaak of wat ik er tegen kan doen
HOI virin,
ik weet niet of je er iets aan hebt maar mijn boef laat alleen winden als hij last krijgt van zijn darmen. Vaak eten ze iets op straat, een stuk hout oid en dan heeft hij er last van.
groetjes,Bella
Silvia Zuiderdijk
3 augustus 2002, 15:38
Mijn hond had last van wormen waardoor zij veel winden liet.
Ik weet dat er veel omgelachten wordt en dat je hier niet direct aan denkt.
Ik ben ervoor naar de dierenarts geweest die vaststelde dat darmwand was gaan irriteren door de aanwezigheid van rondwormen.
Een wormkuur heeft het probleem verholpen.
Misschien is dit bij jouw hond ook nodig.
Silvia
marlies en peter
11 februari 2004, 20:28
Onze bouvier had last van een poliep in de darmen waardoor hij veel windjes liet.
De dierenarts kan dat eenvoudig vaststellen door een darmonderzoek.
marjanne
29 september 2004, 13:11
sant heeft erge last van krampen en nu met overleg met arts moet ik 'm ff op dieet zetten. witbrood,gekookte rijst met een ei. ben benieuwd.
marjanne
29 september 2004, 13:15
oeps vergeten,maar bij die krampen horen natuurlijk ook de enorme hoeveelheid winden bij.
marjanne
30 september 2004, 16:01
oeps vergeten,maar bij die krampen horen natuurlijk ook de enorme hoeveelheid winden bij.
We zijn nu een dag verder en zijn gistr av zonder vergassing v Sant doorgekomen. V.daag zijn z'n darmen ook rustig. Hij moppert ook minder. Op naar de avond!
marjanne
1 oktober 2004, 14:38
Met Sant gaat 't nog steeds perfect. Contact met arts gehad,hij moet rustig opbouwend z'n brokken weer gaan eten.Omdat hij al ouder is is 't verstandig om er een paar snee wit brood door te doen. Morgen begin ik weer met wat brokken bij te doen en dan maar weer afwachten.
Joke
2 oktober 2004, 18:07
Met Sant gaat 't nog steeds perfect. Contact met arts gehad,hij moet rustig opbouwend z'n brokken weer gaan eten.Omdat hij al ouder is is 't verstandig om er een paar snee wit brood door te doen. Morgen begin ik weer met wat brokken bij te doen en dan maar weer afwachten.
Ik wil ook nog even reageren op dit onderwerp.
Als je bouvier de brokken naar binnen schrokt komt er relatief veel lucht mee naar binnen.
Dit veroorzaakt dan gasvorming in de darmen.
Voorkom dan het schrokken door de brokken op een platte schaal te geven.(puppybak)
Voer kan ook een oorzaak van gasvorming zijn.
Er zijn brokken in de handel die voor meer dan 50% door lucht zijn samengeperst.
Eenmaal in de maag komt bij de vertering de lucht vrij die dan via de darmen het lichaam moet verlaten.
Veranderen van voeding kan het probleem dan wegnemen.
Je voelt trouwens snel of een brok veel lucht bevat.
Breek of snei de brok door en kijk naar de samenstelling en je weet genoeg
marjanne
14 oktober 2004, 06:44
Zal 't eind resultaat ff doorgeven van Santos over de klachten van z'n darmen.Santo'"s voer hebben we nu bijna weer terug naar de oude hoeveelheid.
Alleen moeten we er voortaan altijd witbrood doorheen doen.
Advies van de dierenarts was bij een oudere hond ,witbrood bij
brokken doen.
Dus Santos eet nu lam en rijst brok+2witten boterhammen erdoor.
Hij heeft nergens meer last van.