Volledige versie bekijken : Herplaatser
k-broek
4 april 2008, 09:19
Eigenlijk mag dit niet geloof ik.
Maar anders haalt Anton het maar weg.
Probleem.
Reu 5 jaar ,zachtaardig en niet al te best opgevoed.
Kan bij kinderen en andere huisdieren.
Vrouwtje heeft een lang ziekte proces gehad en daardoor heeft de hond weinig aandacht gehad.
Nu was hij geplaatst ,maar dat gaat niet met de 10 jarige reu die er al was.
Dus krijg ik net een telefoontje dat de hond weer weg moet.
Vrouwtje wil hem terug ,ondanks dat er niet goed voor gezorgt kan worden.
Maar de man niet omdat hij er niet voor kan en wil zorgen.
Als het moet kan ik hem terug nemen maar dan heb ik hier een probleem met mijn eigen roedel.
Jonge dominante reu die zijn eigen wijffen gaat verdedigen.
Plus dat ik een nest krijg.
En dan moet hij van mij weer ergens anders heen.
Dus wie heeft er een plekkie voor een verward 5 jarig reutje.
C.v.d.Broek38@kpnplanet.nl
0318-525189
Ans-m
4 april 2008, 10:26
Hoi Kees,
Jammer dat je als fokker soms zulke berichten krijgt , ik vind het heel erg !
Verkoop je een goede pup en de nieuwe baasjes ver****** hem of haar helemaal !
En wie krijgt de schuld , de fokker , of deze mag het probleem oplossen !
(Wordt verwacht dat dit zijn goddelijke plicht is)
En waarom zou je dit niet mogen plaatsen ? is toch in het belang van de bouvier ?
Zelf zou ik het een hele uitdaging vinden om deze weer terug in het gereel te krijgen !
Maar zoals je weet staat Nopas op het punt te bevallen ,en moet ik hier al mijn aandacht en tijd aan geven !
Heel veel succes met de herplaatsing en met je eigenste teefje wat moet bevallen !
Groetjes Ans en de boefjes
k-broek
4 april 2008, 11:18
Ondertussen rond gebeld en niemand die geinterresseert is.
De hond zou vanmiddag ondanks dat die man hem niet terug wil toch teruggebracht worden.
Zoniet dan zou het hondje in het dierenasiel belanden.
En dat is ook de bedoeling niet.
Dus komt hij vanmiddag de hond bij mij terug brengen.
Maar kijken hoe het loopt.
Dus wie wil hem een 2e kans wil geven.??
Groet kees
Monique
4 april 2008, 12:20
Hoe erg ik het ook vind, en al zou ik wel willen, ook ik kan niet. Mijn huis zit vol. Succes met het zoeken van een nieuwe, geschiktere baas.
Kathy
4 april 2008, 12:20
hoi Kees
Doe mijn best hier in de buurt.
Maar tot op heden nog niks
k-broek
4 april 2008, 12:35
Zoals geschreven komt hij vanmiddag bij mij terug.
Heb hem vanaf pup niet meer gezien.
Dus zal mij benieuwen.
Heb het netwerk even geraadpleegd.
En iemand is geinterresseeert en komt volgende week kijken.
Die heeft 3 kinderen ,dus aan knuffelaars geen gebrek.
Hopelijk is het wat.??
Nu maar hopen dat ik geen gekloot en mot krijg met mijn eigen meute en hem.
Groet kees
Dazzle
4 april 2008, 12:58
Zit hier ook helemaal vol, kind, 2 honden en 3 katten....:D
Hopelijk dat het iets wordt met die mensen, volgende week.
Wellicht komen nog meer aanmeldingen van geïnteresseerden.
In ieder geval heel veel succes en sterkte vanmiddag en hopelijk komt er snel een oplossing voor dat verwarde mannetje!!
dorine
4 april 2008, 13:20
Zijn ook al aan het rond bellen.
T'is dat het hier op dit moment zo'n zooitje is dat wij al moeite genoeg hebben die van ons in het gareel te houden anders was hij tijdelijk welkom.
En weet niet of hij gecastreerd is humeurtje is nl loops.
Dorine
Kathy
4 april 2008, 17:35
Hoi Kees
Als je in de penarie komt met Rascal willen wij hem wel tiijdelijk opnemen.Maar echt tijdelijk.
Chanel
4 april 2008, 20:00
Hoi Kees,
Op het de homepage van dit forum is een speciale rubriek aangemaakt voor herplaatsers. Heb je hem daar al opgezet?
Hoop dat hij echt snel een nieuw baasje of vrouwtje zal vinden!
k-broek
4 april 2008, 20:19
Hoi Chanel
Daar staat hij al op sinds gisteren.
Ja ik hoop ook dat hij snel een plaatsje vind.
Hij voelt zich niet happy met die roedel van mij.
Liet hem uit toen net en ik haalde hem onverwacht aan met een schouderklopje en hij kromp gelijk in elkaar.
Kon nog net de vingers weg trekken anders hadden ze tussen de tandjes gezeten.
Morgen even kijken want volgens mij heeft hij een zere plek .
Laat hem eerst maar even met rust.
Hij kwispelt met lage staart en voelt een beetje gespannen aan.
Maar dat komt wel goed.
Groet kees
Kathy
4 april 2008, 23:31
Hoi Kees
We vangen hem graag even op:)
En proberen hem tot rust te laten komen,komt wel goed.
Als het zaterdag al nodig is hoor ik het van je.
harley
5 april 2008, 00:28
Kees , ik voel met je mee , het is als fokker het ergste wat je kan overkomen , dat er een pup van je zo verknalt is of word .
Ik hoop van ganser harte dat het met het boeffie nog goed komt , en dat jullie er een 2e maar een beter plekje voor krijgen , en daar heel oud mag worden
MaraJade
5 april 2008, 11:23
Hoi Kees
ik hoop dat dit reutje een goed en warm mandje gaat krijgen. Hoop dat je snel iemand vindt.
Groetjes
Mara
Dazzle
7 april 2008, 11:55
Hoi Kees,
Hoe gaat het met Rascal?
Is degene met 3 kids al geweest en evt. nog verdere reacties gehad van geinteresseerden?
Geen escalatie met hem en je eigen meute plaatgevonden?
Was even benieuwd!
k-broek
8 april 2008, 20:24
Even een update.
Via dit forum heeft Rascal waarschijnlijk een plekkie .
Aankomende donderdagmiddag komen ze naar hem kijken .
Alleenstaande vrouw die alle aandacht aan hem kan schenken.
Park naast de deur.
Heb er wel een goed gevoel over.
Dus duimen.
En Ylona bedankt he!!
Groet kees
annebasco
8 april 2008, 20:40
Wat fantastisch voor Rascal, Kees en Ylona wij duimen met jullie mee dat hij een goed plekje krijgt voor altijd. Knuf voor Rascal van Basco!!
Ylona
8 april 2008, 21:09
Hé Kees, zoals gemaild is de betreffende mevrouw wild enthousiast. Ze kan bijna niet wachten tot donderdag ... lachen hè?
Ik hoop ook zo dat het goed gaat voelen, donderdag. Ze verdienen het beiden, Rascal en mevrouw. Want zij is vorig jaar op hele vervelende wijze haar bouvier en echt haar maatje Max kwijt geraakt, en is na een jaar rouwen eindelijk toe aan een nieuw maatje. En Rascal heeft geloof ik ook wel een echt maatje verdiend die goed voor hem gaat zorgen. En dat deze mevrouw goed voor hem gaat zorgen, daar hoef je oprecht niet aan te twijfelen, dat weet ik zeker. De leeftijd van Rascal, het formaat en de soort hond sluit helemaal aan bij haar wensen. Ze heeft geloof ik alles al klaar staan thuis ... Moet raar zijn als ik het matje achterin de auto voor niks laat liggen.
We zullen het zien a.s. donderdag, ik heb er reuze zin an. Weer een boeffie die goed terechtkomt.
We houden jullie op de hoogte!
doeg,
Ylona
Chanel
8 april 2008, 21:17
Wat zou het toch een prachtig resultaat zijn als middels dit forum een boef en een mevrouw elkaar vinden!!!
Die mevrouw en Rascal wensen wij heel veel succes!!!!
Dazzle
8 april 2008, 21:25
Zou fantastisch zijn!!
Twee "zielen" weer gelukkig.
Nu maar hopen dat het donderdag klickt tussen die twee.
Maar klinkt allemaal erg positief!!
Catootje
8 april 2008, 22:03
Nou, als ik jullie berichten zo lees,
gaat het helemaal goed komen met Rascal.
Gelukkige mevrouw, happy Boef!
Ook ik wens beiden alvast heel veel geluk samen!
Hopelijk komt ze ons op het forum vertellen hoe het gaat.
:)
kenter
10 april 2008, 04:42
Ook hier duimen we dat het klikt tussen haar en Rascal..leuke naam overigens..
En het zou inderdaad leuk zijn als ze lid van het forum werd...:p
Ylona
10 april 2008, 10:34
Hoi,
Lauw kans dat ze lid wordt van het forum want ze beschikt niet over PC en dus niet over internet. Geeft niks, ik zal jullie allemaal op de hoogte houden. Maar: eerst moet het nog wel ff klikken tussen die twee. We gaan vanmiddag saampjes heen, Geertje (zo heet mevrouw) is door het dolle en vol blijde verwachting ... geweldig om te zien! Maar: eerst elkaar maar eens even in de oogjes kijken en voelen hoe het voelt. En dat moet Geertje echt zelf doen, evenals de beslissing nemen of ze het aankan.
Ik ben heel benieuwd, hoop (en verwacht stiekem ook een beetje) het beste ervan en ik zal het jullie zsm laten weten.
Groetjes,
Ylona
Ans-m
10 april 2008, 11:20
Hoi Ylona en Geertje,
Zal vanmiddag aan jullie denken !
Ik hoop van ganse harte dat er een flinke klik is !
Heel veel succes en maak er een fijne dag van !
www.tbotje.nl
Ylona
10 april 2008, 18:30
Hoi allemaal,
Zo, dit was dus een megamatch. Toen Geertje op de bank ging zitten bij Kathy en de bouviers Bas en Aika uitgesnuffeld waren, is Rascal bij Geertje gaan zitten en niet meer bij haar weggegaan. Tjongejonge zeg!
Op de heenweg was Geertje erg verdrietig omdat dit een definitief loslaten was van Max, haar vorige bouvier. Toen ze met Rascal een eindje had gelopen, kwamen opnieuw de traantjes, ook vanwege het definitieve afscheid. En op de terugweg heeft ze van pure vreugde een paar traantjes gelaten. Het was een heel emotionele middag, ook voor mijzelf. Het was allemaal zo verschrikkelijk ontroerend...
Op de terugweg is Geertje met Rascal op de achterbank gaan zitten. Ze heeft zijn riem niet losgelaten. Niet dat het nodig was om Rascal vast te houden, maar ze kon 'm gewoon niet loslaten. Ze hebben heerlijk zitten knuffelen met zijn tweeën. Bij thuiskomst liepen ze beiden hun huis binnen, alsof het nooit anders was geweest.
Ik heb Geertje net nog even gebeld, om te vragen of de emoties wat gezakt waren en hoe het ging. Nou zeg. Ze is zo ontzettend blij, alle verdriet is weg, Rascal is een geweldige hond en hij is nu al haar trots. Ze gaat 'm zo aan iedereen in het park laten zien. Rascal was lekker aan het rondsnuffelen, erg op zijn gemak. Hij heeft de tuin al van voor tot achter besproeid, dus de geurvlag hangt!
Ik heb Kees ook nog even gesproken en hem verteld dat hij ook niemand blijer had kunnen maken met Rascal dan Geertje. Hij heeft er ook een enorm goed gevoel bij. We geloven allemaal (Kathy, Kees en ikzelf) dat die twee samen een heel goede toekomst tegemoet gaan.
Kathy en Kees: namens Geertje nogmaals ontzettend bedankt. Ze zal ongetwijfeld binnenkort zelf nog even contact met jullie opnemen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!
Dag,
Ylona
Ans-m
10 april 2008, 18:52
Allemaal,van harte gefeliciteerd !!
Zo zie je maar weer er gebeuren ook positieve dingen ,heel ontroerend !
Nogmaals proficiat ,en veel plezier met je nieuwe maatje Rascal !
Ga maar lekker met hem showen in het park !
www.tbotje.nl
annebasco
10 april 2008, 19:32
Hoi Ylona wat een prachtig verhaal van Geertje en Rascal ongelofelijk mooi dat ze direkt al zo goed samen gaan, voorbestemd denk ik, en voor Kathy en Kees ook fijn dat een van hun boefjes weer een warm mandje heeft.
Allemaal dikke knuf van Basco!!
Lyts Boefke
10 april 2008, 19:52
Jeeminee, wat een hartverwarmend (l) verhaal!
Zo te lezen gaat dat helemaal goed komen, TOPPIE!
Jantina en de meiden :)$
k-broek
10 april 2008, 20:16
Voelde over de telefoon al goed aan.
Had toen al het gevoel dat het helemaal goed ging komen.
Mooi dat het vrouwtje van Rascal nu haar ouwe Max los kan laten en verder gaan.
Oh trouwens Kathy hoort niet bij mij hoor Annebasco.
Maar die is getrouwd met Eric hebben 2 bouviers van mij.
Zij hebben Rascal vanaf zondag even opgevangen omdat hij hier een beetje werd ondergesneeuwd door mijn roedel.
Dus Kathy en Eric bedankt voor de opvang.
En Ylona bedankt voor het matchen van Rascal met zijn nieuwe bazinnetje.
Groet kees
Ylona
10 april 2008, 20:31
Hoi Kees,
Ontzettend graag gedaan. Je wilt niet weten wat voor een gevoel ik aan deze middag heb overgehouden ... Ik kan het niet uitleggen, maar ik ben er oprecht gelukkig van geworden. Zo goed als dit verhaal is!
Ik ben blij dat ik Rascal ook heb mogen ontmoeten. Het is een bijzonder fijne, aanhankelijke, lieve en zachtaardige hond. Hij was erg overtuigd in zijn meegaan met Geertje. Die twee gaan zo genieten ... daar hoef je mij echt niet voor te bedanken hoor. Dat is al ruimschoots gebeurd!
Groet,
Ylona
Dazzle
10 april 2008, 20:37
Echt een onroerend verhaal!!(l)
Top zeg, dat de match zo goed was.
Gun het hun beiden!!
Hou ons zeker op de hoogte....maar kan gewoon niet mis gaan, na dit emotionele verhaal.
Geertje, wens je nog vele jaren veel plezier en liefde met jouw Rascal!!!
annebasco
10 april 2008, 20:46
Kees sorry dat ik jou aan Kathy koppelde dat zal ik nooit meer doen hoor, ik moet voortaan maar eens wat beter lezen. Dus Kees, Ylona, Kathy en Eric bedankt namens ons.
Chanel
10 april 2008, 21:14
Een prachtig verhaal!
Vind het ook geweldig om te lezen hoe Rascal zich gedroeg, volgens mij snapt hij het helemaal ......... (slimme hond;))
Wij wensen Rascal en zijn nieuwe vrouwtje Geertje het allerbeste en een hele mooie toekomst!
Catootje
10 april 2008, 22:12
Wat fantastisch om dit te lezen!
Krijg je helemaal een blij gevoel van.
Wens Geertje van mij heel veel geluk met Rascal,
ik hoop dat ze nog jaaaaaaaaaaaaaren gelukkig zullen zijn met elkaar!
Kathy
10 april 2008, 22:39
lieve mensen
Heb vanavond nog effe met mevrouw Geertje gebeld en ze is dolgelukkig met Rascal.(l)
Ze houdt ons op de hoogte van alles.
We hebben Rascal met veel liefde opgevangen,en zijn erg blij dat het zo enorm goed voor hem is gelopen hij heeft echt een heeeeeeeeeele warme mand gevonden. Liefs voor Rascal en Geertje
Kees je krijgt nog effe een PM:confused:
Ylona
11 april 2008, 10:30
Hoi, ben ik weer. Even een update over hoe het met Geertje en Rascal is. Vanochtend even gebeld om te vragen hoe de eerste nacht is geweest en hoe het nu met beiden gaat. Nou, die laatste vraag hoef ik niet meer te stellen: het gaat fantastisch! Rascal is ontspannen, ligt gezellig bij haar en keutelt overal achter haar aan. Hij vindt knuffelen heerlijk en Geertje ook, dus dat komt goed uit.
Rascal heeft zich gisteren helemaal suf gegeten, gedronken, geknuffeld en gewandeld. Beiden hebben vannacht verschrikkelijk goed geslapen, Rascal heeft ongelooflijk liggen snurken. Gisterenavond toen Geertje naar bed wilde gaan heeft Rascal haar bij de pyamamouw gepakt. Geertje vond dat heel aandoenlijk maar heeft hem wel heel vriendelijk gevraagd los te laten. Wat hij prompt deed. Daarna heeft hij het niet meer gedaan. Hij geeft zich heel gemakkelijk over aan de regels en de nieuwe omgeving. Rascal lag in zijn eigen kamer in de mand, begon zachtjes te piepen. Toen heeft Geertje de mand voor de slaapkamerdeur gezet, de deur open. Rascal is keurig in de mand gaan liggen en heeft vervolgens dus enorm liggen zagen. Het was goed zo.
Geertje vertelde vanochtend dat ze nu al merkt dat ze zich heel veel beter voelt nu ze Rascal in huis heeft. Ze kan met hem aan de gang en maatjes? Dat zijn ze nu al. Het is onvoorstelbaar hoe snel dit gaat!
Tot zover mijn update. Ik wil nog wel even kwijt dat Geertje heel blij is met jullie meeleven en goede wensen. Namens haar: ontzettend bedankt!
Groet,
Ylona
Catootje
11 april 2008, 10:46
Hoi Ylona,
Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Geertje zich een stuk beter voelt nu Rascal bij haar is, hij zal er voor zorgen dat ze weer heel veel plezier in haar leven krijgt.
Toppie zoals ze het allemaal aanpakt en oplost met haar nieuwe maatje!
Doe haar de groetjes en geef Rascal via haar maar een mega-knuffel.
Kathy
11 april 2008, 10:52
Hoi Ylona
gewoon geweldig
k-broek
11 april 2008, 11:35
Kijk dat hoor ik nu graag.
En kijk ook helemaal niet verbaast als ik de goede berichten lees.
Toen ik Geertje aan de telefoon had voelde dat goed .
Dus wat wil een mens nog meer.
Hond blij ,mens blij.
Groet kees
kenter
11 april 2008, 11:40
Wat een geweldige berichten...het moest gewoon zo zijn..
Ook ik wens Geertje en Rascal alle geluk van de wereld saampjes...maar dat gaat helemaal goed komen als ik het zo lees..echt Top !!!
Ook voor jou, Kees, een hele opluchting als je boef zo goed terecht komt na een valse start..:)
Ylona
12 april 2008, 12:18
Hoi,
Ik heb net samen met Geertje en Rascal & mijn drie honden een rondje door het park gemaakt. ’t Is ongelooflijk. Rascal loopt lekker los, heel relaxed, alsof hij al jaren door dit park loopt samen met Geertje. Hij is nu al heel erg gericht op haar, als we even stil staan gaat hij met zijn kop tegen haar benen aan staan en zij krabbelt hem lekker achter de oren. Ze zijn een goed stelletje, samen.
Geertje heeft weer heel veel aanspraak. Iedereen wil kennismaken met haar nieuwe hondje, vraagt hoe ze er aan komt e.d.. Ze wandelt zich wezenloos. De familie is al wezen kijken en is ook dolenthousiast over de nieuwe hond van oma. Gisteren is ze even weggeweest, kijken hoe het ging als ze Rascal alleen thuis liet. Geen enkel probleem, hij heeft niks gedaan. Wel is het zo dat als hij in de kamer is, zij in de keuken met de kamerdeur dicht, dat ‘ie dan aan de deur gaat krabbelen. Maar da’s niet erg. Ze is zich heel bewust van zijn aanhankelijkheid en bouwt dus het alleen blijven voorzichtig met ‘m op. En bovendien: als ze al van huis is, is dat hooguit een uurtje, anderhalf uur. Dusseh …
Rascal is ook een heel beleefd hondje, benadert andere honden heel voorzichtig. Hoewel, met Sam was ‘ie wat te enthousiast. Sam wil absoluut niet door vreemde honden aan zijn kont gesnuffeld worden. Daar moet ‘ie eerst een band mee hebben opgebouwd, anders gaat hij snauwen en grauwen. Afijn, Rascal wilde dus wel snuffelen (weet hij veel) en kreeg vervolgens een enorme snauw van Sam. Vooral toen hij het daarna nog een tweede keer probeerde. Afijn, Rascal draait zich dan om en denkt: laat maar. Hartstikke goed. Rascal is eigenlijk ook helemaal niet zo bezig met andere honden, nu ik er zo over nadenk. Hij gaat zijn eigen gangetje, snuffelt en let erg op Geertje. Ik denk dus ook dat ze het maatje dat ze zo graag wilde, inderdaad heeft gevonden. Maar goed, dat dachten we allemaal al.
Volgens Geertje luistert hij prima, veel beter dan Max zelfs …. J Die kon ze in sommige situaties absoluut niet los laten lopen. Grappig hè, dat ze nu al durft te zeggen dat hij in sommige dingen beter is dan Max …
Maak je dus geen zorgen, het gaat fantastisch met die twee. Ik heb net met Geertje afgesproken dat ik binnenkort ff langskom met de camera, gaan we een paar fotootjes schieten. Leuk voor de forumlezers.
Groet,
Ylona
Ans-m
12 april 2008, 12:53
Hoi Ylona en Geertje,
Wat een lief en leuk bericht geweldig !geniet maar lekker van elkaar!
Is echt voorbestemd denk ik !
Ylona ,die Sam van jou , slimme Sammie ik hou er ook niet van als er aan mijn kont geroken wordt !haha
www.tbotje.nl
Ylona
12 april 2008, 13:01
Hoi Ans-m,
Kan Sam ook geen ongelijk geven ... maar hij is er wel heel stellig in hoor! Dat is ook nooit zo'n probleem, hij snauwt 1x of 2x, dan is het bij de andere partij wel duidelijk en dan is er niks meer aan 't handje. Alleen: nu is Bo er bij hè? En die is niet te ***lig om Sam een handje te helpen als die uit zijn slof schiet ... pffff, weer iets om onder handen te nemen ... ;)
Doeg,
Ylona
Ans-m
12 april 2008, 13:16
Hoi Ans-m,
Kan Sam ook geen ongelijk geven ... maar hij is er wel heel stellig in hoor! Dat is ook nooit zo'n probleem, hij snauwt 1x of 2x, dan is het bij de andere partij wel duidelijk en dan is er niks meer aan 't handje. Alleen: nu is Bo er bij hè? En die is niet te ***lig om Sam een handje te helpen als die uit zijn slof schiet ... pffff, weer iets om onder handen te nemen ... ;)
Doeg,
Ylona
Hoi:D
hahahahahahaha successssssssssss
Groetjes:D
Ylona
12 april 2008, 13:25
En bedankt hè? Blij dat jij er om kan lachen :p Ach ja, het houdt je van de straat. We lachen hoor, iedere keer dat ik denk: nou zijn we er ... komt het volgende dingetje de hoek om kijken. Kan wel stoer lopen kletsen dat ik de dingen 1 voor 1 aanpak, maar ze komen ook omstebeurten omhoog ploppen :rolleyes:
Geeft niks, wist ik van tevoren. Het is een uitdaging om alles goed op de rit te krijgen!
Doeg,
Ylona