Volledige versie bekijken : 2 boeven op marktplaats
Tjarda
11 april 2008, 11:53
Hallo allemaal,
Weer een kort berichtje van mij....zoek weer even een steuntje....
Heb toch ook even op marktplaats gekeken(kon het niet laten), staan 2 Bouviers op.
1tje met stamboom en zo te zien gecoupeerde staart??vreemd toch?:confused:
Komt van een fokker; de barbierhoeve. 2 jarige teef
En 1tje zonder al te veel info. Geboren in 2007
Maar ik blijf huiverig voor marktplaats, heeft iemand nog een tip?????(I)(I)(I)
Groetjes Tjarda
(3 inmiddels is ook nog een 4 jarig teefje bijgekomen.)
Kathy
11 april 2008, 12:04
Hoi Tjarda
Het hoeft natuurlijk niet allemaal ellende te zijn op marktplaats.
Probeer zo veel mogelijk te weet te komen.
Kijk honden uit een asiel hebben meestal ook veel meegemaakt.
Herplaatsers gaan ook niet voor niks op de lijst.
Maar kijk nu naar het verhaal van Quincy we zijn blij dat ze uit het asiel in Belgie is gehaald het gaat met haar hartstikke goed.Veel geduld en aandacht en duidelijkheid....maar het lukt
En nu recent Rascal dat beessie heeft ook het nodige meegemaakt denken wij,maar weer het zelfde verhaal.
Veel succes:)
Tjarda
11 april 2008, 12:28
Ik heb toch maar gereageerd op 1 van de twee boefjes, maar...
ik ben weer te laat.....grrrrr.
Er komt vanmiddag al iemand naar de hond kijken, als dat niet door gaat wordt ik gebeld...
Gaat lekker,... ik denk dat ik nooit aan een bouvier kom.:(:(:(
Die andere boef zit me niet lekker, daar heb ik ook niet op gereageerd die zit vast gebonden voor de foto...en jullie zeggen allemaal volg je hart!!!
Groetjes Tjarda
Ans-m
11 april 2008, 12:30
Hoi Tjarda ,
Ik heb nog even gekeken op marktplaats , maar inderdaad weinig info.
Wat Kathy schrijft denk ik ook nl niet alles is slecht van mp .
Bel mail sms wat dan ook ,en probeer zoveel mogelijk info los te krijgen , ga als je de mogelijkheid hebt kijken met iemand die niet zo emotioneel is als jullie zelf ,dit ivm dat jullie zo graag willen .
Als het serieus is vinden de verkopers dit alleen maar positief en zijn blij dat hun boefke op zo'n goede plek terecht kan komen .
Veel succes en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen ?
Groetjes Ans en de boefjes
[url]www.tbotje.nl[/url
Een foto is een moment opname ,hier zou ik me niet door laten weerhouden .
En blijven hopen hoor , want je hebt wel kunnen lezen er moet ook een klik zijn .
Tjarda
11 april 2008, 12:44
Bedankt voor alle tips van jullie, erg attent.
En ja, klopt 1 foto zegt niet alles, goede tip trouwens om iemand mee te nemen die er wat verder vanaf staat.
Gelukkig heb ik m'n vriend nog die een stuk nuchterder is dan ik, hij vind alle honden leuk, dus hij hoeft niet persé een bouvier...:)%
Hij houd mij wel met m'n beide beentjes op de grond!!!
Ik hou jullie op de hoogte....
groet Tjarda
Kathy
11 april 2008, 12:53
Hoi Tjarda
En bij de herplaatsers hier op het forum????
Zit misschien wel wat bij????
Ik weet niet of ze er nog zit maar in het dierenasiel van Zeist zit of zat een jong teefje ik meen dat ze Akila heet.
Kathy
11 april 2008, 13:20
Ik heb effe voor je gekeken en ze zit er nog
Succes
Dazzle
11 april 2008, 14:24
Als ik het goed heb onthouden, had Tjarda zich daar juist voor aangemeld.
Ze was derde op de lijst van gegadigde en nr. 1 had afgehaakt en nr. 2 heeft de hond (waarschijnlijk) gekregen. En dat Tjarda dit via internet achter moest komen.....
Dus ben verbaasd om te lezen dat ze (Akila) dan nu weer wordt aangeboden in Zeist!?? en als nr 2 evt. ook heeft afgehaakt, dat er geen berichtje naar Tjarda is verstuurd.
Ben nu wel benieuwd hoe dit zit.
Dazzle
11 april 2008, 14:35
Heb even op de site van dierenasiel Zeist gekeken...staat idd bij, dat ze geplaatst is. (in een ander kleurtje...valt niet zo op;)).
Dus gelukkig niet weer terug!!
Kathy
11 april 2008, 14:38
Hoi Dazzle
Weet ik ook niet,maar ik zie haar nog vrolijjk rondhuppelen op de site.
Of ze zijn vergeten haar eraf te halen.....Zou slordig zijn.
Kathy
11 april 2008, 14:40
Hoi dazzle
Okee ook weer opgelost
Dazzle
11 april 2008, 14:44
Ja idd slordig dan ....want als je naar de lijst aanbod honden gaat, zie je voor de naam Akila bouvier...."geplaatst" staan.
Hallo Tjarda
Wat fijn dat je een "tweede hands" boefinnetje zoekt.
Tot hoe "oud" wil je haar?
Poly
k-broek
11 april 2008, 15:06
Anders moet je Annie Krah even bellen .
Die doet de bemiddeling van de club.
Misschien dat er nog 1 of meerdere op de lijst.
040-2425597
pupinformatie@bouvierclub.nl
Groet kees
Ylona
11 april 2008, 15:17
Hoi Tjarda,
Van iemand die het weten kan: ik heb ook een bouvier uit het asiel. Zwervend aangetroffen, verwaarloosd, vermagerd en angstig. Zat al een half jaar in het asiel. En toch heb ik 'm in huis genomen, naast mijn 2 terriërs. Je wilt niet weten wat ik allemaal naar mijn kop heb gekregen. 'Je weet toch nooit wat je in huis haalt', 'wacht maar af, over een half jaar zie je pas echt hoe hij is', 'let maar op, hij vreet je twee kleine hondjes zo op'. 'Wacht maar af' was by far de ***ligste opmerking die ik heb gehad; wat een dreigement!
Ik had 'm net opgehaald uit het asiel, de hele buurt stond er bij en keek er naar en 1 ging met het hoofd voor Bo hangen. Huppekee, die trok meteen zijn lip op. Nou, je begrijpt ... het verhaal ging meteen overal rond. Wat een k**hond, levensgevaarlijk. Dat het dier angstig, onzeker en in een volkomen nieuwe omgeving was, daar werd maar even aan voorbij gegaan.
Waarom had ik Bo toch gekozen? Omdat ik 'm in de oogjes heb gekeken en zag dat het ondanks alles toch goed was. Heb ik problemen met 'm gehad? Jazeker, en daar ben ik mee aan de slag gegaan: stuk voor stuk, niks tegelijk. En ik heb 'm heel veel rust gegeven, liefde en aandacht. Voorzichtig benaderd. Heb ik fouten gemaakt? Jazeker, maar ook die zijn te herstellen mits je er open voor staat dat je fouten maakt.
Maar goed, iedereen meende zijn gelijk te hebben en dus was er niemand blij voor mij. Dat was vervelend en jammer. Ik heb het maar gelaten en met mijn drie hondjes bezig gegaan. Vaak in een rustig gebied, met weinig afleiding, zodat we een band op konden bouwen met zijn vieren. Ik heb bewust al die mensen niet opgezocht die zo negatief waren over (zo'n grote!) hond uit het asiel omdat de opmerkingen mij onzeker zouden hebben gemaakt. Ik ben op mijn gevoel afgegaan en heb ervoor gekozen om ze zoveel mogelijk goeds mee te geven. 'Joh, wat haal je je voor werk aan!'. Ook zo'n fijne opmerking. Veel werk ja, maar wat dacht je van zo'n schattig, onschuldig puppy die onbevangen en onwetend de wereld tegemoet treedt? Ik weet het hoor, want ik heb zelf twee pups gehad. En ik kan je zeggen: dat was zeker niet minder werk.
Nu zijn we 3,5 maand verder en Bo is een rustige, lieve, soms kolder-in-de-kopperige hond die heel veel plezier in zijn leventje heeft en mij daarmee ook heel veel plezier bezorgt. Ja hoor, er zijn nog regelmatig dingen waar ik tegen aan loop en die me werk bezorgen. Maar het zijn er steeds minder. Bo staat goed onder appèl, loopt bijna altijd los (alleen niet als er direct verkeer in de omgeving is) en vindt alle mensen en dieren even leuk.
Nu loop ik weer door het park en kom ik al die mensen tegen die allemaal zeker wisten dat ik een hellehond had binnengehaald. Ze schieten nu allemaal van hem in de lach omdat hij zo aandoenlijk is in zijn onbenulligheid en zijn behoefte om een aai over zijn bol te krijgen. Niemand zegt meer iets over de eerste kennismaking, niemand zegt: sorry, ik had het mis. Hoeft ook niet, ik ben blij dat Bo zelf heeft laten zien hoeveel goeds je een asielhond nog kunt meegeven.
Moraal van het verhaal: wees overtuigd van jezelf, daarna van je hond en wat de rest van deze aardkloot vindt: soit, het zij zo. Als al die verhalen zouden kloppen, kunnen we per direct besluiten dat alle asieldieren dan maar moeten worden ingeslapen omdat ze definitief verknald zijn. En zoals Kathy zegt: we hebben hier op het forum zomaar een aantal verhalen over verwaarloosde honden die goed zijn afgelopen.
Volg je gevoel, als de hond goed voelt maakt het niet uit of je 'm van Marktplaats, de fokker of de zoveelste eigenaar afneemt.
Ik wens je heel veel succes, wijsheid maar vooral heel veel plezier toe met je toekomstige huisgenote. En: wees overtuigd in je keuze, ook voor de toekomst!
Dag,
Ylona
Kathy
11 april 2008, 16:59
Hoi Ylona
Ik ben het helemaal met je eens.
Als je niks of niemand mens of hond een tweede,derde of meer kans gunt is het gauw ernstig egocentrisch op deze aarde.
En effe We hebben Geertje gisteren nog effe gebeld,geweldig die twee daar.:)
annebasco
11 april 2008, 17:01
Prachtig gezegd Ylona, helemaal met je eens en Tjarda ga voor je gevoel en heel veel succes gewenst met je zoektocht.
Chanel
11 april 2008, 17:10
Sluit me hier helemaal bij aan!
Vraag altijd waarom een hond wordt weggedaan.
Het beste is, voordat je een besluit neemt, alleen met de hond te gaan lopen. Je hebt dan één op één contact.
Heel veel succes in je zoektocht!
Tjarda
11 april 2008, 21:28
Nee, Akila is echt weg, het asiel heeft er vandaag over gebeld, ze is vandaag ook echt is opgehaald...
Maar toch bedankt voor alle moeite!!;)
Groetjes Tjarda
Tjarda
11 april 2008, 21:47
Oja, en Ylona bedankt voor je verhaal, je dwingt nu al respect af, met al de strubbelingen die je erbij krijgt...petje af hoor...
Maar ik ga ervoor, er zal vast wel een leuke hondje mijn pad kruissen...
hoop ik... ooit....
Groetjes Tjarda
kenter
12 april 2008, 10:54
Ook ik ben het helemaal eens met Ylona..
Ook wij hebben 3 gerplaatsers..Brista was geen probleem maar Kanjer en Kaja hebben we meer werk aan gehad :eek:
Op dit moment gaat het prima..Kanjer wordt steeds meer een zelfverzekerde boef en Kaja's probleem is in goede banen geleid...
Af en toe nog wat knokken maar dat gaat ook steeds minder heftig...( het blijven teven hihi)..
Kijk voor het verhaal maar in de topics..Kanjer uit Tiel ..en Kaja bij ons..
Heel veel plezier met het zoeken naar de juiste huisgenote...op een gegeven moment kijk je haar in de ogen en dan weet je het..:D
MaraJade
12 april 2008, 19:27
Hoi hoi
Wij hebben twee honden uit het asiel gehad, Tarzan een keeshondje en OScar een bouvier. Nu hebben we wel bewust voor een puppy gekozen maar ik zou toch ook wel weer voor een hond uit het asiel kiezen. Want ze zijn niet allemaal slecht...
mara
ri-nne
12 april 2008, 20:34
hallo allemaal,
ik heb drie weken geleden ook een hond uit het asiel gehaald. Dat is Quincy. Je moet wel veel geduld met haar hebben, zeker omdat ze snel schrikt en om heel veel aandacht vraagt. en ze kent geen kommando's omdat ze alleen maar in een hokje heeft gezeten. Dit betekent dus dat je veel geduld moet hebben en er hard aan moet werken. Maar ik denk dat het minder hard werken is als met een puppy, want die komen helemaal als nieuwe wezens op de wereld kijken.
En ik ben het er ook helemaal niet mee eens dat je geen hond uit het asiel kan halen. Ze hebben toch recht op een nieuwe kans, en meestal zitten ze er omdat de baasjes slecht voor hen hebben gezorgt of ze wilden de hond niet meer
groetjes van Rianne
Ans-m
12 april 2008, 21:30
Hoi Rianne ,
Heel goed zelfs als je een maatje vind uit het asiel , ik vind het prachtig dat je aan zo'n beestje weer een warm mandje wil geven .
Ik denk ook dat er veel honden en katten in het asiel zitten omdat er toch veel impuls kopen gedaan worden ,maar ook omdat oudere mensen vaak hun huisdier niet mogen meenemen naar het verzorgings tehuis ,of bij sterfgevallen ,en de fam . dan niet voor het diertje wil of kan zorgen .
Heel veel liefde en geluk met Quincy, heb jij haar die naam gegeven ?
Groetjes Ans en de boefkes
www.tbotje.nl
ri-nne
12 april 2008, 22:40
ik heb haar inderdaad die naam gegeven. eigenlijk heeft me vader die naam bedacht. Het is ook meer zijn hond, maar hij is niet zo goed met computers vandaar dat ik steeds op het forum zit:).ze heette hiervoor samantha. meer over Quincy kan je vinden bij asiels en herplaatsers en dan het topic: gedumpt door fokker
groetjes van Rianne en een poot van Quincy
Kathy
12 april 2008, 22:52
hoi Rianne
Het gaat bij jullie met Quincy toch hartstikke goed,vind ik(l)(l)
Jullie doen het met z"n alle echt super.
En Paps moet alleen effe het voortouw nemen omdat mevrouw effe moet weten wie de baas is.En tot op heden werkt het.
Ik en Eric hebben er totaal geen spijt van dat we mee zijn gegaan naar belgie (kan de puntjes niet vinden) om haar op te halen.
Ga zo door.:D
ri-nne
13 april 2008, 00:23
het gaat inderdaad heel goed met Quincy en ze begint steeds beter te luisteren. ze word denk ik (weet het bijna sker) een hele lieve huishond ( is ze meestal al)
riekie
13 april 2008, 22:04
hallo tjarda
ik heb ook nu 2 weken een boeffie van markt plaats esra heet ze en had al een boef van 8 jaar yentel .esra heeft ook 3 eigennaren gehad ik ben nummer 4 .weet dan wel een beetje haar achter grond . en waar ze als pup van daan komt bij v.d duca vallei .in het begin ging het wat moeizaam maar gaat steeds iets beter ja ze heeft een eigen wil is wat dominant maar probeer er toch alles in te stoppen wat ik kan.en ben het helemaal met ylona eens ik dacht ook o jee wat heb ik gedaan maar je maakt zo een keuze ook wel bewust ook honden van een vorige eigennaar hebben recht op een gelukig leven.ik ben er ook nog niet maar wens je veel geluk .
groetjes van riekie en poot van yentel en esra
Tjarda
19 april 2008, 10:17
Hallo allemaal,
Ik ben afgelopen maandag, naar een kruising Bouvier gaan kijken, van 8 maanden oud.
En toen ik op de boerderij aankwam, zag ik vanalles maar geen boef....
Maar ik heb haar toch meegenomen....
Ze is zo'n lieverd om te zien, haar moeder (was ook aanwezig) had wel boeven bloed maar ook lang geen 100%.
Dus ik ben vreemd gegaan.....maar als jullie haar koppie zouden zien begrijpen jullie wel waarom......
Het gaat heel goed overdag, ze is heel leergierig,....maar 's nachts is een ramp ze blaft de hele nacht...
Maar dat zal er ook wel afgaan denk ik...
Dus jullie zullen nog weinig van me horen, maar ik blijf dit forum wel met heel veel plezier volgen.
Groetjes Tjarda
Ans-m
19 april 2008, 10:29
Hoi Tjarda,
Een keer vreemd gaan kan geen kwaad hoor ,en al zeker niet als je er een goed gevoel aan over hebt gehouden !
Hoe heet je nieuwe aanwinst ?
En ligt ze 's nachts alleen of heb je er speeltjes bij liggen ?
Wat ook nog wel eens wil helpen is, als ze met een dik buikje moeten gaan slapen ,en een dekentje of handdoek !
Heel veel plezier met ??????????
Groetjes Ans en de boefkes
annebasco
19 april 2008, 10:55
Tjarda heel veel succes met je boefje en fijn dat je haar een warm mandje hebt gegeven, wij horen wel graag hoe het verder gaat met julllie, dikke knuf van Basco!!
Dazzle
19 april 2008, 11:28
Heel veel geluk en succes met je nieuwe aanwinst.
Reu of teef en naam?
Laat zeker nog eens wat van je horen hoe het gaat.
En wellicht een foto, kunnen wij dat lieve koppie ook bewonderen.
Tjarda
22 april 2008, 21:25
Hallo,
Onze nieuwe aanwinst heet Greetje, en is zo leuk!!!!(Eigenlijk was haar naam Djoeke)
We hebben al twee nachten kunnen slapen, zonder dat ze heeft geblaft...heerlijk!!!! :p:p:p
Ik wil wel een foto toevoegen, maar weet niet hoe dat moet...sorry :)%
En ze heeft te weinig Boevenbloed hoor, ze lijkt op van alles, maar niet op een Bouvier!!!
Misschien stroomt er ergens van haar moeder een drupje......maar zeker niet zichtbaar!!!
Maar ze doet het erg goed, en we zijn heel blij met haar!!!
Groetjes Tjarda
annebasco
23 april 2008, 11:27
Tjarda het maakt ook niet uit of ze wel of niet op een bouvier lijkt, fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat bij jullie en dat jullie zo blij met haar zijn.
Heel veel succes met Djoeke/Greetje en een dikke knuf van Basco!!