Volledige versie bekijken : vraag over voeding en arthrose bij oudere hond
Nancy01
13 april 2008, 18:35
Wij hebben een bouvier van 14 1/2 jaar met arthrose aan de heupen. Bij pijn krijgt ze metacam.
Zij krijgt senior meradog voeding.
Nu hoorden wij dat er speciale brokken bestaan van Hills (J-D).
14 dagen na toediening zou er een opmerkelijk verschil zijn, zij zouden veel mobieler worden en minder pijnklachten vertonen.
Wij hebben een superhondje en op haar leeftijd ben ik bang om te experimenteren met andere voeding.
Heeft er iemand ervaring i.v.m. deze voeding?:)$
Henk&Boyke
13 april 2008, 19:40
Helaas geen ervaring met dit voer. We kregen als aanvulling op
Boyke's voer (speciaal voer voor zijn nieren) homeopathische tabletten, één per dag, deze hebben zeer goed geholpen om zijn stijfheid te onderdrukken.
Renata
13 april 2008, 19:57
Ik heb absoluut geen ervaring met voeding, ik heb sowieso weinig ervaring. Maar waarom ik reageer, waarom niet gewoon dagelijks Metacam? Toen onze vorige Bouvier Vallence destijds ook aanzienlijke klachten kreeg, o.a. ook arthrose, vroeg onze dierenarts, wil je haar het ouder worden wat makkelijker maken? Ja, natuurlijk! En dus... zijn we destijds dagelijks Metacam toe gaan dienen. Ik moet zeggen, ze is er aanzienlijk van opgeknapt, kreeg weer meer eetlust, en had het zo te zien prima naar haar zin. Ik heb dus goede ervaringen met Metacam, en zeker gezien de leeftijd van je boefje, zou ik zeggen, waarom niet dagelijks. Alles wat verlichting kan brengen is op deze leeftijd toch meegenomen? Maar nogmaals, ik heb weinig ervaring, en ik ben al helemaal geen dierenarts!
joyce van rees
13 april 2008, 19:57
Hallo Nancy,
Wij hebben wel ervaring met het voer Hill's J/D want onze Teun krijgt sinds 3 maanden dit voer.
Wij merken opmerkelijk veel verschil.
Nu krijgt hij ook fysiotherapie dus misschien wel en/en.