Volledige versie bekijken : vraag over voeding en arthrose bij oudere hond
Nancy01
13 april 2008, 18:35
Wij hebben een bouvier van 14 1/2 jaar met arthrose aan de heupen. Bij pijn krijgt ze metacam.
Zij krijgt senior meradog voeding.
Nu hoorden wij dat er speciale brokken bestaan van Hills (J-D).
14 dagen na toediening zou er een opmerkelijk verschil zijn, zij zouden veel mobieler worden en minder pijnklachten vertonen.
Wij hebben een superhondje en op haar leeftijd ben ik bang om te experimenteren met andere voeding.
Heeft er iemand ervaring i.v.m. deze voeding?:)$
Henk&Boyke
13 april 2008, 19:40
Helaas geen ervaring met dit voer. We kregen als aanvulling op
Boyke's voer (speciaal voer voor zijn nieren) homeopathische tabletten, één per dag, deze hebben zeer goed geholpen om zijn stijfheid te onderdrukken.
Renata
13 april 2008, 19:57
Ik heb absoluut geen ervaring met voeding, ik heb sowieso weinig ervaring. Maar waarom ik reageer, waarom niet gewoon dagelijks Metacam? Toen onze vorige Bouvier Vallence destijds ook aanzienlijke klachten kreeg, o.a. ook arthrose, vroeg onze dierenarts, wil je haar het ouder worden wat makkelijker maken? Ja, natuurlijk! En dus... zijn we destijds dagelijks Metacam toe gaan dienen. Ik moet zeggen, ze is er aanzienlijk van opgeknapt, kreeg weer meer eetlust, en had het zo te zien prima naar haar zin. Ik heb dus goede ervaringen met Metacam, en zeker gezien de leeftijd van je boefje, zou ik zeggen, waarom niet dagelijks. Alles wat verlichting kan brengen is op deze leeftijd toch meegenomen? Maar nogmaals, ik heb weinig ervaring, en ik ben al helemaal geen dierenarts!
joyce van rees
13 april 2008, 19:57
Hallo Nancy,
Wij hebben wel ervaring met het voer Hill's J/D want onze Teun krijgt sinds 3 maanden dit voer.
Wij merken opmerkelijk veel verschil.
Nu krijgt hij ook fysiotherapie dus misschien wel en/en.
Teun is nog wel een jonge bouvier van 2 jaar oud maar hij heeft ED aan allebei zijn voorpoten (waarvan inmiddels 1 geopereerd en patella luxatie aan beiden knieen)
Teun had eigenlijk nooit zin om te lopen, maar sinds de verandering van voer en fysio is het met Teun ziender ogen vooruit gegaan.
Ik koop het voer via www.medpets.nl (http://www.medpets.nl) want dat scheelde aanzienlijk veel met mijn eigen dierenarts.
Succes met het nemen van de beslissing.
Groetjes,
Joyce
:)
mariella
13 april 2008, 21:00
Mijn oudste bouvier die nu 10 1/2 is heeft ook HD.
Ze heeft een paar maanden eukeneuba gekregen speciaal voor de botten en gewrichten en ze kreeg Previcox (pijnstillers).
Ze had erg veel pijn en de da wilde haar eigenlijk laten inslapen. Ik kon haar ook niet meer aaien en ze kon niet meer opstaan als ze lag. Heel ernstige pijn dus.
Dat voer heeft ze ongeveer een half jaar gehad toen ik ben gaan afbouwen en de tabletten krijgt ze nog maar af en toe als ze pijn heeft.
En ze sprint weer als een puppy.
In het bos doet ze niet meer onder voor Alma (2 jaar).
Vooral die tabletten zijn voor haar een zegen.
Succes
Monique
13 april 2008, 22:17
Ik heb een oudere hond met arthrose. Zij krijgt geen speciaal voer. Maar wel elke dag glucosamine en extra vitamine C (1000 mg). Beide produkten helpen bij het "gesmeerd" houden van het gewricht. En helpen het kraakbeen in goede conditie te houden. Mijn hond doet het er prima op.
annebasco
14 april 2008, 10:46
Mijn vorige boefje Bresco kreeg voor de zware artrose Cortaphen forte 1x daags 1 tablet en 3x daags Athrilone (homeopatisch) en deed het daar heel goed op. Als hij een ontsteking had werd een paar dagen de Cortaphen verhoogd en daarna weer afgebouwd.
Heel veel succes.
MaraJade
14 april 2008, 11:47
Hoi hoi
IK zelf heb geen ervaring met het voer J/D van Hill's. Wel met Hill's Nature's Best voor Puppies. Maar ik weet van een vriendin van me dat zij haar hond op J/D gezet heeft en het gaat met die hond aanzienlijk beter.
Oscar kreeg de metacam eigenlijk alleen als hij pijn had en verder niet.
Sterkte ermee.
Mara
Chanel
14 april 2008, 17:55
Hallo Nancy,
Onze Max had al jaren arthrose aan zijn knieën (vanaf ca. zijn 7e levensjaar). En net zoals Annebasco schrijft gaven wij, "Cortaphen forte 1x daags 1 tablet en 3x daags Athrilone (homeopatisch)". Dankzij deze medicijnen heeft hij nog jaren een pijnloos en gelukkig leven kunnen leiden.