Volledige versie bekijken : Herplaatsers
k-broek
1 mei 2008, 20:53
Ik kan het mis hebben maar mij lijkt dat als een boeffie op de herplaatslijst die wat meer gepromoot word op het forum toch sneller onder de pannen is.
Dus bij deze mensen .
Houd dit topic een beetje levend .
Wie oh wie heeft er plaats voor een leuke boef.
Kijk even op de lijst van dit forum.
Laatst zijn er 2 honden geplaatst waarvan de laatste niet de jongste was [ 6 jaar ]
En er stonden en staan er jonger op.
Die heeft een wereld plekkie.
Dus dat moet ook lukken met een ander boeffie van de lijst.
Groet kees
Wat mij opvalt aan de lijst is dat ze merendeels zo jong zijn en dat er steeds vaker bij staat dat men de boef wegdoet omdat men geen tijd heeft...of door scheiding...of dat het dier te enthousiast is...
Mensen we hebben het wel over een bouvier...en als ze jong zijn ( Brista nog steeds op 7 jarige leeftijd..:p) zijn ze enthousiast en druk..
Wij hebben er 4 en ook niet alle tijd van de wereld maar ze zijn gelukkig als ze bij ons zijn en wij zijn erg blij met hun, ook al kunnen ze erg druk doen en knokken etc..
We hebben 3 herplaatsers en kunnen er niet meer hebben anders had ik er zo een van de lijst in huis genomen..
Misschien dat iemand die toch al op zoek was naar een wat oudere hond een van die schatten in huis wil nemen..
Ik ga in ieder geval weer met de lijst naar mijn collegaatje..ze gaat straks in de vut en heeft vroeger ook een boef gehad en wil straks als ze weer lekker de tijd heeft weer een boef..ze woont in 's Gravenzande, dus lekker bij het strand.wie weet kan ik haar verleiden...:D(I)
Hallo,
Ik heb dus ook een herplaatser geplaatst en dat is Anko.
We doen hem niet weg zoals de meesten doen dat we te weinig tijd hebben voor hem.
Maar hij is te dominant in huis en ik heb nog een boef en een poedel en 2 kids en dat loopt steed vaker spaak met elkaar.
Dus ik ben op zoek naar een plek waar hij veel aandacht krijgt of iemand die met hem gaat trainen en helemaal er voor hem kan zijn en dan heb je er een perfecte hond aan.
Hij is sociaal , waaks, hij luister goed hij heeft een gehoorzaamheids cursus gehad.
Maar hij wil de baas blijven in huis.
Ik hoop dat ik hem gauw via deze site een goed tehuis kan geven.
Jeanet
Jolinda
3 mei 2008, 13:15
hoe oud is anko? en heb je misschien foto's?
Heb je al eens overwogen om een trainer in de arm te nemen die je thuis kan ondersteunen?
Hij staat bij de herplaatsers en daar staat ook een foto van hem.
Hij is nu 20 maand.
Ja we hebben al eens eerder advies ingewonnen en we moesten hem meer
negeren maar dan gaat hij nog vervelender doen want dan krijgt hij voor zijn gevoel nog minder aandacht.
Hij wil gewoon heel graag bij je zijn....waar ik loop loopt hij ook.
Jolinda
3 mei 2008, 17:24
20 maanden is nog erg jong!
Zou zijn (dominante) gedrag niet verklaarbaar zijn met alle processen die zich in zijn lichaam afspelen? Puberteit zegmaar?
Ik vind het jammer om te lezen dat zo'n jonge boef een nieuwe mand zoekt. En een boef die gaat waar jij ook staat is niet echt afwijkend gedrag naar mijn idee.
Je zult je besluit vast goed overwogen hebben en ik wens je dan ook alle succes met het vinden van een geschikte baas.
Ja klopt we hebben het goed overwogen en tuurlijk is er nix mis mee dat hij wil zijn waar jij ook bent maar dat is het ook niet maar daar bedoelde ik mee hoeveel aan dacht hij nodig heeft. en dat krijgt hij hier ook hoor.
Maar door zijn dominante gedrag is hij gaan happen naar de kids.
Ik wil niet zeggen hij grijpt je want agressief is hij zeker niet maar wil door zijn happen de baas spelen.
En ik werk en de kids zijn regelmatig alleen in huis en dan vertrouw ik het enigsinds toch niet..
Hij heeft mijn zoon (12) in zijn arm gehapt en mn dochter (14) vorige week...hij verdigde mij en beet haar in haar zij..... de tanden stonden erin.
En ik wil geen risico lopen met andere kids.
Maar nogmaals verder is het een perfecte hond.
Hoop dat jullie mij snappen en de beslissing was o zo moeilijk.
En ik hoop dat als iemand dat leest en denk daar kan ik wat mee
Bel of mail me dan.
k-broek
4 mei 2008, 08:34
Klinkt heel verontrustend Jeanet.
Omdat jij niet als baas word gezien door je hond moet hij wel ingrijpen.
Maar je laat 2 kinderen van 12 en 14 toch niet thuis alleen met 3 honden.
Van die leeftijd hebben ze nog geen lichamelijk en mentaal overwicht.
Heb je geen mogelijkheid om de honden en je kinderen apart te houden als je niet thuis bent.??
Want dit kan wel eens vreselijk uit de hand lopen.
Want happen is ook bijten en agressie.
Groet kees
Hoi Kees,
Ik begrijp je reactie maar de boef ziet mij echt wel als baas hoor.
Maar het gaat puur als wij aan het stoeien zijn op wat voor manier dan ook.....dan grijpt hij in als het ware want dat wil hij niet
Hij wil geen trammelant in huis en als iedereen gewoon normaal doet is er ook nix aan de hand.
Maar je weet met kids die zijn vaak aan het stoeien en ook die houden er rekening mee want hun willen Anko niet kwijt.
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met castereren ivm dit gedrag ?
oja en de honden zitten apart in de hal en de kids weten als ze alleen thuis zijn dat de honden daar moeten blijven.
Dat gaat ook allemaal prima.
annebasco
5 mei 2008, 19:05
Hoi Jeanet, Anko heeft waarschijnlijk een keer met succes de stoeipartij op laten houden en is daar toen niet voor gestraft. Nu heeft hij er een gewoonte van gemaakt om dat te doen, lijkt mij, want als hij ingrijpt heeft het n.l. succes. Ik denk dat je de kids gewoon moet laten stoeien en jij moet dan onmiddellijk ingrijpen als Anko aanstalten maakt om het klusje weer te klaren en bestraffen natuurlijk, pas op het moment dat Anko heeft begrepen dat het niet de bedoeling is om zich er mee te bemoeien, dan moet je hem heel overdreven belonen, en dit steeds maar herhalen want een hond is een gewoontedier en leert op die manier vanzelf wat er van hem verwacht wordt.
Ik zou zeggen probeer dat eens even uit, heel veel succes en wij horen het wel weer.
Knuf van Basco voor Anko!!
Bedankt voor reactie.
Toen anko voor de eertse keer hapte heeft hij echt wel op zijn duvel gehad en hij wist zelf ook wel dat hij verkeerd was.
Want de 2 de keer en tevens laatste keer tot nu toe .... hapte hij en weg was hij in de bench van onze andere boef.
Dus hij weet dat het niet mag.
Ik vind dit heel erg moeilijk.
Verder heb je er zon lieve hond aan en is er nix mis mee.
Morgen wil ik de DA nog eens bellen en kijken wat die ervan zegt.
En dat horen jullie dan wel van mij.
Laat hem AUB niet castreren , want dat is de oorzaak niet , en spekt alleen de dierenarts zijn beurs , maar lost echt niet het probleem op.
k-broek
5 mei 2008, 22:12
Janet
Gezien zijn leeftijd is het ook een beetje "normaal "voor hem om effe recalcitrant te zijn en even proberen zijn grenzen te verleggen.
Aan jou om even door te zetten en hem zijn grenzen aan te geven.
Even wat energie en regels stellen en je kunt je maatje houden.
Trouwens leuk dat je een poedel en bouviers hebt.
Hier net zo ,lopen er 3 grote poedels tussen de boeffen.
Groet kees
Ik heb vanmiddag de DA gesproken en die zegt dat castereren niet echt een optie is met dit gedrag.
Ze geeft aan om hem meer te negeren en duidelijke afspraken te hebben maar dat hebben we in onze ogen al.
En toen ik aangaf dat ik hem eigenlijk wou herplaatsen zei ze....ja dat zou ik je ook aan raden.
Gezien dat hij te veel heeft hier in huis waar hij de baas over wil zijn.
Hij krijgt te veel prikkels.
Maar ja het is erg moeilijk in deze tijd voor de vakantie een goede plek te vinden.
Hoi Jeanet,
Ik heb jullie meegemaakt op de bouvierwandeling (inclusief poedel) en vond jullie zo'n leuk stel en zo goed bij elkaar passen.
Is dit in jouw ogen de enige optie?
Hoi Chanel,
Ja dit is een hele moeilijke beslissing maar dat zul je ongetwijfeld wel weten.
En het is een goede hond maar door dat hij gebeten heeft is het vertrouwen in hem wel een beetje weg .
We gaan er nu heel consequent mee om ....dus hem duidelijk maken wat wel en niet mag.
Maar het blijft moeilijk.
Hoi Jeannet,
Ik zie Anko niet meer bij de herplaatsers staan, nog wel bij de foto's, dus mijn vraag is, Hoe gaat het met Anko?