Volledige versie bekijken : Bouvier hype ??????
Hanneke
4 mei 2008, 09:05
Ben meer een lezer van dit forum dan een schrijver,maar mij is iets opgevallen en vraag me af of dat werkelijk zo is.
Ik heb zes weken geleden mijn meisje Bo in laten slapen en mis haar vreselijk. Want eenmaal met het boevenvirus besmet altijd besmet. Bij mij duurt die besmetting al 31 jaar . Ik heb altijd mijn boevenkoppen uit het asiel gehaald en Bo kwam via bemiddeling van een asiel bij ons wonen.
Ik wil tzt weer een teefje en ben wat op internet aan het snuffelen,wat mij dus opviel dat er op marktplaats en op fokkerssites zo ontzettend veel pups worden aangeboden,is de bouvier weer een hype aan het worden? Ik schrok daar eigenlijk een beetje van ,zie de honden als ze in de pubertijd zijn allemaal in een asiel belanden of weer op marktplaats terecht komen. Want ik heb wel vaak het idee dat er onvoldoende over de aanschaf van een pup wordt nagedacht ,je gaat wel een verbintenis aan voor 10 tot 16 jaar.
Wat mij verder opviel dat er ook fokkers via marktplaats adverteren om de pups aan de man te brengen, dat verbaasd me een beetje ,omdat marktplaats wat betreft het verhandelen van dieren toch regelmatig negatief in de belangstelling heeft gestaan.
Nu staat er ook een teefje op van 4 jaar ,ik citeer: hij moet weg omdat hij niet bij paarden kan ,dan zakt mijn broek een beetje af. Een teef en dan over hij spreken ,dan ben je toch als baas totaal niet in je hond geïnteresseerd. ?
Mijn vraag is dus klopt het dat er extreem veel bouviers pups worden geboren en hoe jullie tegenover marktplaats staan. Ik ga er vanuit dat wanneer je om wat voor reden je hond weg moet doen je eerst contact op neemt met de betreffende fokker of hem dan via een herplaatsing site aanbied.
k-broek
4 mei 2008, 10:30
Hoi Hanneke
Wat vroeger de telegraaf was is nu Marktplaats.
Hoeft per definitie niet slecht te zijn hoor.
Sommige mensen doen net of daar alleen maar mensen met slechte bedoelingen kijken.
En niet iedereen weet van een club of zoiets als het bouvierforum en of pagina.
Wat jij zegt over dat mensen ook contact op kunnen nemen met hun fokker als ze van hun hond afwillen.??
Ja Dat zou mooi zijn maar helaas moet een fokker er ook soms achter komen dat zijn pup op marktplaats staat of in het asiel zit of al doorverkocht is.
En niet iedere fokker zal in de gelegenheid zijn om een hond terug te kunnen nemen.
Of willen.
En ja de bouvier is iets populairder aan het worden.
Op zich kan dat goed zijn .
Om een ras in stand te houden moet je toch kunnen fokken .
.
Groet kees
Hanneke
5 mei 2008, 09:07
Hoi Hanneke
Wat vroeger de telegraaf was is nu Marktplaats.
Hoeft per definitie niet slecht te zijn hoor.
Sommige mensen doen net of daar alleen maar mensen met slechte bedoelingen kijken.
En niet iedereen weet van een club of zoiets als het bouvierforum en of pagina.
Wat jij zegt over dat mensen ook contact op kunnen nemen met hun fokker als ze van hun hond afwillen.??
Ja Dat zou mooi zijn maar helaas moet een fokker er ook soms achter komen dat zijn pup op marktplaats staat of in het asiel zit of al doorverkocht is.
En niet iedere fokker zal in de gelegenheid zijn om een hond terug te kunnen nemen.
Of willen.
En ja de bouvier is iets populairder aan het worden.
Op zich kan dat goed zijn .
Om een ras in stand te houden moet je toch kunnen fokken .
.
Groet kees
Dat de Telegraaf de voorloper is van Marktplaats kan ik me wel in vinden en misschien heb ik me teveel laten leiden door de negatieve berichten over het verhandelen van dieren daar.
Wat betreft dat de fokkers er pas later achter komen dat hun hond op marktplaats of een asiel wordt aangeboden vind ik een tekortkoming van de fokkers .Ik mag toch aan nemen dat een fokker tegen de nieuwe eigenaren verteld dat wanneer het toch niet mocht lukken ze contact op moeten nemen met hun .Zodat die kunnen bemiddelen bij het zoeken naar een nieuw tehuis en de hond bij herplaatsers melden.
Voordien werd een hond ook naar een asiel gebracht,maar die hebben het sinds de komst van marktplaats ook minder druk. In Renkum is het asiel al gesloten. Als ze de hond naar een asiel brengen moeten ze afstandsgeld betalen ,terwijl ze er op marktplaats geld voor krijgen. En op asielhonden wordt wel een nacontrole gehouden.
Ik ben het met je eens dat je moet kunnen fokken om een ras in stand te houden,maar ik heb toch het idee dat er maar wat op los gefokt wordt. Nu heb ik het niet over de goede fokkers die gaan zorgvuldig met de lijnen omgaan .Kijk naar de pups die aangeboden worden op marktplaats , ze zijn allemaal zonder stamboom en ook wat er ter dekking wordt aangeboden . Dus ik plaats daar dan mijn kanttekeningen bij wat betreft de bloedlijnen ,daar wordt m.i. echt aan voorbij gegaan.
gr.Hanneke
k-broek
5 mei 2008, 09:48
Hoi Hanneke
Een fokker is ook maar een mens Hanneke.
En mensen word vaak door de fokker vertelt wat of hoe .
Maar dan word er volmondig ja geknikt en gezegt en later blijkt het dus anders uit te pakken.
En als fokker heb je niet overal grip op en al helemaal niet op het gedrag van mensen.
Dus je uitspraak van dat het een tekortkoming van de fokkers is ,is wel een beetje kort door de bocht.
En ja je hebt goede en slechte fokkers op markt plaats.
Maar dat is niet alleen daarzo.
En de certificering zit er aan te komen.
Dus dan kunnen fokkers die goed bezig zijn zich daardoor nog meer gaan onderscheiden .
En asiels zitten nog steeds overvol hoor met honden en katten .
Het is niet in ene dat er door marktplaats de asiels brodeloos zijn gemaakt.
Natuurlijk heb je "fokkers" die zonder stamboom fokken.
Omdat je nog steeds mensen hebt die geen geld willen uitgeven aan een
"dure stamboom hond ".
Het een houd het ander in stand.
Daar ontkom je toch niet aan.
Groet kees
Nu staat er ook een teefje op van 4 jaar ,ik citeer: hij moet weg omdat hij niet bij paarden kan ,dan zakt mijn broek een beetje af. Een teef en dan over hij spreken ,dan ben je toch als baas totaal niet in je hond geïnteresseerd. ?
Mijn vraag is dus klopt het dat er extreem veel bouviers pups worden geboren en hoe jullie tegenover marktplaats staan. Ik ga er vanuit dat wanneer je om wat voor reden je hond weg moet doen je eerst contact op neemt met de betreffende fokker of hem dan via een herplaatsing site aanbied.
Ik kan mij voorstellen dat als je boefje weg moet (om wat voor reden dan ook) en je hebt na het ophalen van je pup geen kontakt meer met de fokker gehad, dat je nu ook niet bij de fokker aanbelt. Of zie ik dit verkeerd?
Hanneke
5 mei 2008, 16:08
Ik kan mij voorstellen dat als je boefje weg moet (om wat voor reden dan ook) en je hebt na het ophalen van je pup geen kontakt meer met de fokker gehad, dat je nu ook niet bij de fokker aanbelt. Of zie ik dit verkeerd?
Ik weet niet of je het verkeerd ziet. Als ik mijn hond weg zou moeten doen om wat voor reden dan ook ,zou ik wel eerst naar de fokker gaan,het lijkt me dat die beter weten welke weg je kunt bewandelen dan als leek zijnde.
Hoe vaak blijven de fokkers en puppeneigenaren geen contact houden met elkaar, via shows regiowandelingen of dat de eigenaren eens een fotootje opsturen.
Hanneke
5 mei 2008, 16:22
Hoi Hanneke
Een fokker is ook maar een mens Hanneke.
En mensen word vaak door de fokker vertelt wat of hoe .
Maar dan word er volmondig ja geknikt en gezegt en later blijkt het dus anders uit te pakken.
En als fokker heb je niet overal grip op en al helemaal niet op het gedrag van mensen.
Dus je uitspraak van dat het een tekortkoming van de fokkers is ,is wel een beetje kort door de bocht.
En ja je hebt goede en slechte fokkers op markt plaats.
Maar dat is niet alleen daarzo.
En de certificering zit er aan te komen.
Dus dan kunnen fokkers die goed bezig zijn zich daardoor nog meer gaan onderscheiden .
En asiels zitten nog steeds overvol hoor met honden en katten .
Het is niet in ene dat er door marktplaats de asiels brodeloos zijn gemaakt.
Natuurlijk heb je "fokkers" die zonder stamboom fokken.
Omdat je nog steeds mensen hebt die geen geld willen uitgeven aan een
"dure stamboom hond ".
Het een houd het ander in stand.
Daar ontkom je toch niet aan.
Groet kees
Ik ga met je mee wat betreft het gedrag van mensen,het is ja knikken en het niet doen. Dat heb ik met Bo ook ervaren,mensen zijn ook niet altijd even eerlijk ,terwijl het toch om het welzijn van de hond gaat.
Die certificering vind ik overigen een goede zaak ,maar dat mag duidelijk zijn.
Ik ben in elk geval weer wat wijzer geworden wat betreft marktplaats ,het heeft mijn horizon verbreed.
Ik begin toch weer erg naar een hond te verlangen en die dingen vielen me gewoon op. Ik hoop binnenkort dan ook weer een leuke teef rond te hebben lopen.
Gr Hanneke
annebasco
5 mei 2008, 16:37
Hoi Hanneke, allereerst nog veel sterkte met het verlies van je meisje Bo. Verder wens ik je veel succes met de zoektocht naar een nieuw boefje, die je ook weer veel afleiding kan geven, wat Bo natuurlijk nooit kan vervangen, maar wat je toch weer heel veel boevenplezier gaat opleveren. Door het internet is de zoektocht toch gemakkelijker geworden en ik hoop dan ook dat er een herplaatsertje voor jou bij is die daardoor weer een warm mandje zal krijgen.
Dikke knuf van Basco!!
Hier staan ook genoeg herplaatsers..geen teven...maar een reu is ook lief !!(l):p
Hanneke
5 mei 2008, 19:29
Hier staan ook genoeg herplaatsers..geen teven...maar een reu is ook lief !!(l):p
Ik had ze gezien en weet dat reuen ook lief zijn ,heb zelf drie bouviermannen gehad . De laatste twee bouviers waren meiden en daar gaat in de eerste instantie onze voorkeur weer naar uit. En heb ook regelmatig een reutje te logeren die niet echt gezellig is naar andere reuen toe. En ze moet bij katten kunnen,die lopen hier ook rond.
Hallo Hanneke,
Ik heb net (ik geloof dat het op marktplaats was), 2 bouvieren teefjes zien staan.
Volgens mij van een fokker die gaat inkrimpen, je zou even kunnen kijken...
Ik was wat aan het surfen, en kwam dit eigenlijk gedachtenloos tegen!!!
Vandaar ik er niet helemaal zeker van ben dat het op marktplaats staat...
Groetjes Tjarda
k-broek
8 mei 2008, 17:23
Ja die zijn van Gerard Lap.
Kennel van het Ouwelandt.
Niet zomaar een prutskenneltje.
Groet kees