PDA

Volledige versie bekijken : kamperen!

Jolinda
5 mei 2008, 22:18
Jaja bij mijn baasje beginnen de vakantie kriebbels weer te komen.
Waarschijnlijk door het mooie weer ;)
Nu heeft mn vrouwtje vanmiddag zoals ze zeg een luxe vierkamer appartement op stokken gekocht.
Zo groot, dat hij niet in onze tuin past.. Mochten ze hem toch opzetten gaan of de planten er aan of er moet een boom gekapt worden.
Daarom hebben ze verzonnen dat ze hem dit weekend ergen elders in nederland op gaan zetten!
Ze hebben me beloofd dat ik mee mag en dat ik mn eigen slaapkamer heb.
Ook willen ze graag naar een plek waar ik kan bubbelen ( zwemmen) en prutschuiven in de branding.
Echter willen ze graag naar een plek waar ik los mag lopen.. want ik schijn nogal druk te zijn aan zee. En ook mn baasjes willen van hun rust genieten en met twee even lange armen terug komen van vakantie.
Dus daarom mijn vraag aan jullie: Weten jullie een leuke plek in Nederland waar ik los mag lopen op het strand?
Mn vrouwtje zoekt dan een leuke camping in de buurt.
En hebben jullie ook wel eens gekampeert met hond?

Ik heb nu al vakantie kriebels want mijn bekende vakantietas is uit de schuur gehaald. Hopelijk hebben jullie wat leuke tips!!

Dazzle
6 mei 2008, 10:07
Had laatst bij een topic gelezen, dat je ergens in de buurt van Scheveningen een stuk (gedeelte) strand is, waar honden los mogen....weet even niet zo snel waar dat stond en waar het precies was.
Heb wel met Kitt gecampeerd, ging super.... was wel op een wat kleinere, goed beboste camping, dus veel schaduw.
Legde Kitt (soms) af aan een boom bij de tent met een bak water en kon dan gerust even gaan zwemmen in het zwembad met dochter. Geen geklier of geblaf. Paste zij gelijk op de tent. En uiteraard heel veel in de bossen gewandeld! Ook met het slapen, no problem.
Met Dazzle niet geprobeerd....denk dat dit met hem erbij minder makkelijk zou gaan:D.
Dus ben wel benieuwd naar je ervaringen.
En verder qua leuke plek...... degene die in de buurt wonen (of veel komen) bij de zee, die je nog tips kunnen geven?

Ylona
6 mei 2008, 10:12
Hoi Jolinda,

Ik kampeer me helemaal wild met de honden. Alleen: niet op een grote, gangbare familiecamping met allerlei leuke dingen voor de kids. Ik ga naar gezellige, kleine boeren- of minicampings. Die hebben ook allerlei leuke dingen voor de kids maar dan in die zin dat ze hun eigen fantasie mogen gebruiken (ipv te worden ge(re)animeerd). En dat doen ze dan meestal naar hartelust. Verder lopen op deze campings de wereld aan dieren rond, waar de kids zich ook mee mogen vermaken natuurlijk. De kids en dieren zijn er zo aan gewend dat dat nooit problemen geeft, niet in mijn ervaring tenminste. Het sfeertje is zo relaxed, niemand doet moeilijk en dan gebeurt er ook niks vervelends hè, zul je altijd zien. Bovendien neemt iedereen wel zijn eigen verantwoordelijkheid dus de toiletgebouwen zijn vaak veel en veel schoner en beter onderhouden dan op die megacampings.

Ik heb 2 jaar geleden op zo'n camping gestaan in Brabant. Mijn honden liepen daar altijd los, totdat ze de kat van de eigenaren van de camping in de smiezen kregen en er enthousiast achteraan gingen. Dwars door de pas aangelegde en hele mooie tuin van de campingeigenaren ... Ja, dat kan niet dus hup, beestjes aan de riem. De eigenaresse sprak me er direct op aan. Waarom Jip en Sam aan de riem? Nou, daarom. Ben je belazerd, zei ze. Hup, beestjes los en snel! Die tuin is niet belangrijk, en de beestjes zijn altijd zo lekker aan het spelen, mensen begroeten en overal snoepjes aan het halen ... iedereen heeft plezier van ze. Klaar. Heerlijk, die campings. Nou weet ik van mijn buren dat zij vaak in Zeeland op een boerencamping staan, vlakbij het strand waar de hond weliswaar overdag niet is toegelaten, maar 's avonds en 's ochtends vroeg (voor 10 uur en na 18 uur) wel. Uit eigen ervaring weet ik dat je bij Tholen op een bepaald gedeelte bij het strand met je hond mag komen. En bij Callantsoog, net boven Bergen aan Zee en Petten staan ook wel borden, maar wordt oogluikend nog wel het eea toegestaan. Maar weet niet of dat a.s. weekend ook het geval is omdat het zulk ontzettend mooi weer is en het ongetwijfeld keidruk wordt overal.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Ik wens jullie in elk geval een hartstikke mooi weekend. Ennuh ... je brengt mij ook op een idee. Misschien dat ik binnenkort ook maar weer de tent tevoorschijn haal en dit keer met drie honden ipv twee in een te klein tentje ga liggen maffen ....

Heel veel plezier,
Ylona

Ylona
6 mei 2008, 10:19
Nog ff een toevoeging op mijn eigen verhaal: vergeet ik helemaal mijn eigen woonplaats, Zwolle!

Zwolle heeft een bijzonder ontmoedigend hondenbeleid (honden zijn in bepaalde gebieden helemaal niet toegestaan) maar aan de andere kant is het wel een van de weinige steden (voor zover ik weet) die speciale hondenstranden heeft. Echt waar. Zo is er bij camping de Agnietenberg hier in Zwolle een speciaal hondenstrand. 't Is maar dat je 't weet.

De camping an sich vind ik niet zo bijzonder, maar de locatie is wel mooi en het ligt dus pal aan het water waar je hondje mag komen. Los of vast, mag je helemaal zelf weten.

Groet,
Ylona

Jolinda
6 mei 2008, 13:46
hoi hoi!

Bedankt voor jullie reacties!
Hebben jullie misschien ook namen van deze campings??
Kheb inmiddels tig campings gebelt, maar óf ze zitten vol, óf de hond is niet toegestaan :(

Er is wel 1 hondencamping in nederland ( zeewolde)!! met een hondenstrand en een restaurant waar ook je hond welkom is. Deze ga ik zeker onthouden maar zat voor aankomend weekend ook vol.

Zwolle ken ik. Woon zelf in vroomshoop en heb in zwolle op school gezeten :)
We willen echter voor dit weekend naar een voor ons wat onbekendere plaats.

Nogmaals bedankt voor jullie tips!!

Groetjes, Jolinda

Henk&Boyke
6 mei 2008, 14:20
hi Jolinda,

Ik weet het niet zeker maar in Groede is er een camping waar je ook met
honden terecht kan. Groede is vlakbij de zee en ze mogen daar los.
Maar Groede ligt in Zeeuws Vlaanderen.

groetjes Henk en stinkerd

Ylona
6 mei 2008, 15:31
Hoi Jolinda,

Ik heb in Brabant op een camping in Ossendrecht gestaan, de Boskeelen. Echt een ienie-mienie camping maar heel geweldig en waar ik het verhaal van mijn loslopende hondjes heb meegemaakt. De enige camping ooit waar ik ben onthaald op een gezellig bakje thee bij aankomst met een koekje en een leuk gesprek, om even tot rust te komen na de lange reis en alvorens de tent op te zetten. Een aanrader, ook vanwege de omgeving. Je zit in het Brabantse land (mooi!), kijkt uit op de haven van Antwerpen ('s avonds geweldig, al die lichtjes maar oké, je moet er van houden), je zit dus ook vlak bij België, maar ook vlak bij Zeeland en Tholen, waar je met je hond aan het strand kunt vertoeven.

Ik ben benieuwd, succes,
Ylona

Dazzle
6 mei 2008, 15:46
Hoi Jolinda,

De camping waar ik ben geweest, ligt helaas ver van de zee!
Je hebt vast al via internet ook al gegoogled.... moet toch iets te vinden zijn?
Succes en hopelijk lukt het nog op zo'n kort termijn (met mooi weer) iets te boeken.
Heel veel plezier en laat ons weten hoe het is bevallen!

Hanneke
6 mei 2008, 16:55
Ken je het Erkermedestrand al? Daar kunnen de honden naar hartelust het water in.

Kamperen heb ik nooit gedaan,wel zijn we jaren met onze hond en paard en wagen door Nederland heen getrokken en overnachten we bij de boer of op minicampings. Overal waren de honden welkom.

Tegenwoordig reizen we af naar Mechelen naar Hoeve Doubright,(kleinschalig 3 woningen) daar kan de hond heerlijk los lopen op het terrein en wordt er ook niet moeilijk gedaan over de schoonmaakkosten,die in veel parken abnormaal hoog zijn omdat je een hond mee brengt,terwijl je dan nog in een vies huisje terecht komt zoals me meerdere keren is gebeurt bij centerparcs. Echt een aanrader voor de wandelfanaten onder ons.

kenter
6 mei 2008, 17:45
Bij het strand weet ik niks...wij gaan ,als we gaan kamperen, bij een boer in Noordlaren..die kent onze twee oudste boeven al vanaf jong..dus lekker bekend..:p
We hebben nog niet met alle 4 :o gekampeerd.....

Jolinda
6 mei 2008, 19:24
hoii
Erkermedestrand heeft zelfs een hele hondencamping. Waar je met maakt niet uit hoeveel honden welkom bent.
Maar zoals ik al zei.. die zat al vol :o

Maar er is heuglijk nieuws! We hebben een camping gevonden!!
( na ruim 30 telefoontjes en 200 websites :rolleyes:)
Duincamping de lepelaar in Sint maartenszee. Op deze camping sta je met je tent midden in de duinen.
Vanaf de plaats die wij hebben is het ongeveer 10 minuten lopen naar het strand. De hond mag niet de hele dag los op het strand, maar voor 10 uur sochtends en na 18.00 savonds wel. Dus dan pakken we die uurtjes wel om naar de zee te gaan. Er zijn dan ook nog de duinen waar we heel wat kilometers kunnen maken.
Morgen gaat xantoz zn jas uit en dan is hij er helemaal klaar voor!!!

Bedankt voor jullie tips!
én jullie krijgen natuurlijk een uitgebreid reisverslag ;)

Ylona
6 mei 2008, 19:37
Hoi Jolinda,

Hartstikke goed en mooie omgeving, bij St Maartenszee. Dat is vlakbij Callantsoog, waar ik het al over had. Doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over honden.

Anyway, gelukt dus. Heel veel plezier en ga lekker genieten met de hele familie. Trouwens een goeie vraag van je, of mensen leuke tips hebben. Als er nog meer zijn met goede campingtips in een leuke omgeving en hondjes welkom, houd ik me ook van harte aanbevolen!

Heel prettig weekend,
Ylona

Jolinda
6 mei 2008, 21:40
hihi campingtips? Nou heb er vandaag genoeg gezien! ;)
Wat ik een erg leuke site vond is die van holland camps.
Allemaal bij zee en op een aantal zijn ook honden welkom.
Vooral de callassande leek ons erg mooi, maar helaas vol voor dit weekend.

Jolinda
9 mei 2008, 23:59
Nou alles staat klaar in de gang zegt mn vrouwtje..
En er staat me een berg met spullen! Dat gaat nooooit passen zegt mn baas.
We zullen zien hoe het inpakken van de auto morgen verloopt. Als ze mij maar niet thuis laten!!
Ik ben de hele avond al een beetje druk.. Want ik weet dat er iets gaat gebeuren. Volgens mn vrouwtje ga ik morgen bubbelen en een heel leuk weekend hebben. We zullen zien.
Zodra ik terug ben laat ik jullie weten wat ik heb beleefd!
Tot over 4 dagen!!

:)$Xantoz

veyron
10 mei 2008, 07:25
geniet ervan!!!!

vééééééééééééééééééééél pelzier.

groetjes
Birte

Catootje
10 mei 2008, 08:32
Héél veel plezier!
Lekker genieten met elkaar.
Campingtip:
Als je van wandelen houdt is mini-camping "De Halve Maan"
bij Well in Noord-Limburg een perfect stekkie!
Geen zee in de buurt, maar wel het Leukermeer en Reindersmeer.
(campinghalvemaan.nl)

annebasco
10 mei 2008, 15:05
Ook wij wensen jullie heel veel plezier en geniet ervan, knuf van Basco!!