PDA

Volledige versie bekijken : Blonde pup in nest

Astrid Kalkman
1 augustus 2004, 16:05
Hallo bouviervrienden.
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik mijn kanjer heb moeten laten inslapen.
Langzaam ben ik rond aan het kijken voor een nieuwe vriend en ben via via bij een adres gekomen waar nog 2 pups te koop zijn.
Het reutje waar mijn belangstelling naar uitgaat is echter bijna wit.
Ik heb hier gelezen dat blond nogal omstreden is en vraag mij af of het verstandig is om dan dit reutje in huis te nemen.
Het vreemde aan alles is dat de nest broers( 3) en zusjes(2) gewoon grijs zijn.
De vader en moeder hebben allebei een mooie stamboom en ik krijg een verkoopovereenkomst mee.
Het adres is geen fokker maar gewoon bij een gezin thuis die uit plezier een nestje hebben genomen.
Kan ik dan het risico nemen of raden jullie mij dit af?

corry van veen
2 augustus 2004, 06:33
Hoi Astrid

Leuk voor je dat je weer naar een pup aan het kijken ben.
En wat de kleur betreft als je niet naar een show gaat of je gaat er niet mee fokken maakt een kleur toch niet veel uit.
En als je het niet vertrouwd moet je het niet doen, het moet goed voelen als je een pup in huis neemt.

Heel veel succes met het zoeken en laat wat weten als het gelukt is.

Groetjes Corry van Veen

connie
2 augustus 2004, 06:54
hoi astrid

ik heb zelf een blonde boef gehad die is 15 jaar geworden ik heb daar veel plezier aan beleeft wij waren maatjes maar je vraag als ze nog pup zijn hebben ze eerst nog zwart nest haar tussen het blonde vacht maar zwart valt meer op dus van daar dat het lijkt dat ze zwart zijn ik heb sinds 1 jaar weer een blonde boef en die had ook veel zwart haar maar die is nu dus ook blond maar de keuze is aan jou

groetjes connie

guda
9 augustus 2004, 10:59
Hallo Astrid,
Het kan zijn dat er in de voorouders van de pup een blonde boef zit. Dan kan er zo`n verassing soms er tussen zitten.
Als alles je bevalt van de pup, ouders HD gerontgent, goede gezondheid van het nest en de ouders en de verkopers staan je aan, en de verkoopvoorwaarden zijn goed. Dan moet het we lukken he.
Als je niet wilt showen maakt de kleur niet uit, werken kan je er wel mee.
Veel sucses. Groetjes Guda
Bouvierkennel v d Saenhoeve

Willeke
28 augustus 2004, 20:43
Een nestbroer van mij reu was ook blond in het nest.
Ik zie hem nog steeds en het is een prachtige bouvier geworden.
Blond met een zwarte kop.
Er zijn geen problemen met hem geweest.
Wat hier allemaal staat geschreven over blonde bouviers is dus niet altijd waar.
Als ik jouw was en ik viel voor blond dat wist ik het wel.