PDA

Volledige versie bekijken : Weer een bouvier herplaatst?

Ylona
12 mei 2008, 10:51
Hoi, ik zie dat de teller van het aantal te herplaatsen bouviers is gezakt van 6 naar 5. Goed nieuws toch? Alleen: waar is de bouvier geplaatst en is het allemaal goed verlopen? Hoe is het met de achterblijvers zonder bouvier en hebben ze een goed gevoel over het nieuwe huis? En zouden de nieuwe eigenaren eventueel hun wedervaren met ons willen delen? Ook omdat de (hopelijk en waarschijnlijk wel) positieve herplaatsingservaringen er wellicht toe leiden dat mensen misschien wat eerder kiezen voor een herplaatser?

Groet,
Ylona

kenter
13 mei 2008, 07:51
Wie is er weg dan Ylona???

Heb inmiddels mijn vriendin gevraagd. Zij is op dit moment met de gemeente in conclaaf over haar woning..ze woont op een vakantie complex en de gemeente gaat ineens moeilijk doen over permanente bewoning.
Als zij in de vut gaat en haar huis is zonder problemen gaat ze twee bouviers adopteren..
Ze woont in 's Gravenzande ( bij het strand dus..) dus ik heb alvast een goed knipadressie...:D voor haar...

Ylona
13 mei 2008, 11:29
Hoi Kenter,

Kwou dat ik wist wie er geadopteerd was maar dat weet ik dus niet. Ik zie alleen dat de teller 1 nummer gezakt is van 6 naar 5. ik weet zeker dat hij op 6 stond. Dus dat lijkt goed nieuws maar wie is er dan geadopteerd en door wie en waar naar toe?

Het lijkt me gewoon een erg goed idee om de ervaringen hier op het forum te blijven delen want het kan anderen wellicht over de streep halen ook een herplaatser te adopteren. Ik heb zoals je weet Bo uit het asiel gehaald en het is, zoals ik al dacht, een schat van een hond die enorm van zijn leventje geniet (vooral van eten, uitgaan en zwemmen :cool:) en waarvan ik ook met volle teugen geniet omdat hij zo vooruit gegaan is. Hij was een enorme angsthond die heel veel stress had in het asiel. Hij heeft er een half jaar gezeten en niemand wilde hem hebben omdat hij er gewoon niet uitzag. En als je 'm nu ziet: rustig, lief, mooi en erg gericht op de baas, maar ook lief voor anderen en hij vindt alles gezellig. Ook met Rascal, de herplaatser van Kees, die een nieuw thuis heeft gevonden bij een kennisje van mij, gaat het hartstikke goed. Hij heeft een heel goed thuis gevonden en zijn vrouwtje is gewoon enorm opgeknapt van zijn aanwezigheid. Daar waren helemaal geen aanpassingsproblemen, dat is van het begin af aan gewoonweg hartstikke goed gegaan.
Dat soort dingen moet je delen, dan zijn er misschien ook anderen die dat willen doen. Er gaan al zoveel slechte verhalen rond ... en er zijn zoveel honden die gewoon beter maar in elk geval een 2e kans verdienen.

Dusseh ... als iemand weet welke hond herplaatst is en hoe het met hem gaat, ik houd me van harte aanbevolen voor het goede nieuws en de ervaringen!

Groet,
Ylona

djara
13 mei 2008, 11:58
Ik weet alleen dat de reu Nouba een nieuw huis heeft. Ergens aan het strand in Zuid Holland of zoiets. Verder heb ik geen gegevens.

Ylona
13 mei 2008, 16:24
Hoi Djara,

Zie je wel, ik wist dat er eentje uit de lijst verdwenen was. Fijn dat je 't weet en meldt! Als een van de betrokkenen dit nog es leest: leuk als jullie een berichtje willen plaatsen hoe het gaat!

En Kenter, vergeten te zeggen in mijn eerdere bericht maar: wat goed dat jouw vriendin tzt ook aan een paar boeven toe is! Kunnen er zich alvast een paar opmaken voor een leuk nieuw thuis!

Groetjes,
Ylona

kenter
14 mei 2008, 08:14
Ja Ylona, die komen goed terecht bij haar...ze is dol op bouviers...heeft er vroeger ook een gehad ...echt iemand met hart voor dieren!!:D

annebasco
14 mei 2008, 11:35
Wat mooi om te lezen dat er bij jouw vriendin weer 2 een warm nestje zullen krijgen, toppie hoor.

kenter
14 mei 2008, 12:39
Wij gaan eind mei naar Carin met de bubs en dan wil ze ook even komen kijken als ze vrij is..is ze gelijk verkocht !!:D

Ylona
14 mei 2008, 17:46
Kijk .... en zo komen de boeven onder dak .... slim hoor (I)

Beheerder
14 mei 2008, 19:32
Hoi, ik zie dat de teller van het aantal te herplaatsen bouviers is gezakt van 6 naar 5. Goed nieuws toch? Alleen: waar is de bouvier geplaatst en is het allemaal goed verlopen? Hoe is het met de achterblijvers zonder bouvier en hebben ze een goed gevoel over het nieuwe huis? En zouden de nieuwe eigenaren eventueel hun wedervaren met ons willen delen? Ook omdat de (hopelijk en waarschijnlijk wel) positieve herplaatsingservaringen er wellicht toe leiden dat mensen misschien wat eerder kiezen voor een herplaatser?

Groet,
Ylona
juist om de herplaatsing toegangkelijk te houden worden er geen gegevens gepubliceerd van de eigenaren en/of nieuwe eigenaren.
Natuurlijk staat het de eigenaren vrij om zelf te reageren als de bouvier is herplaatst of extra aandacht wil geven aan de bouvier die herplaatst moet worden.
Herplaatsen kan soms zeer emotioneel en gevoelig zijn.
Om die reden is reageren op herplaatsers dan ook niet mogelijk.
Herplaatsen is een zaak tussen de oude en nieuwe eigenaren waar wij ons buiten houden.

Ylona
14 mei 2008, 20:40
Hoi,

duidelijk en vanzelfsprekend mee eens.

Groet,
Ylona

melody2
29 mei 2008, 20:14
Bij deze zou ik graag Brando willen promoten.
Hij staat al even op de herplaatserslijst, maar ik heb helaas pas 1 reactie gekregen. Aangezien deze persoon hem als erf / waakhond wilde, heb ik vriendelijk bedankt hiervoor.
Brando is een superlieve hond die van gezelligheid houdt. Een echt maatje en elke dag opnieuw vrolijk.
Ik hoop dat iemand zijn of haar huis en hart wil openstellen voor deze superlieve blonde bouvier.

annebasco
29 mei 2008, 20:37
Hoi Melody goed dat je ervoor bedankt hebt om Brando als waakhond mee te geven, want zoals ik gelezen heb is het een schat van een hond, dus alles behalve een waakhond.
Ik hoop dat je nog even geduld hebt tot zich iemand aanmeld die wel een warm mandje kan bieden, heel veel succes! :i:

melody2
29 mei 2008, 21:51
Hoi Melody goed dat je ervoor bedankt hebt om Brando als waakhond mee te geven, want zoals ik gelezen heb is het een schat van een hond, dus alles behalve een waakhond.
Ik hoop dat je nog even geduld hebt tot zich iemand aanmeld die wel een warm mandje kan bieden, heel veel succes! :i:

Een goed tehuis is het belangrijkst. Ik geef hem dan ook zeker niet zomaar aan iemand mee. Daar is hij me te lief voor. Ik vind het vreselijk om afstand van hem te moeten doen, maar voor Brando is het beter om ergens terecht te komen, waar hij meer aandacht krijgt. Als ik niet was gescheiden zou ik hem ook nooit weg doen, maar in dit geval vind ik het belang van de hond belangrijker dan mijn eigen belang.