PDA

Volledige versie bekijken : Kennel v.d.Overstort

Marijke Bosveld
3 augustus 2004, 19:45
Ik ben op zoek naar ervaring met de kennel v.d.Overstort.
Deze fokker heeft veel kampioenen gefokt volgens zijn zeggen.
Zijn er lezers die een bouvier van deze kennel hebben?
Zo ja wat is jullie ervaring?

magda
3 augustus 2004, 20:25
Omdat wij veel aan shows deelnemen kennen wij deze kennel heel goed.
Het is inderdaad zo dat zijn fokprodukten op elke show aan de top meedraaien.Let wel op de prijzen, want hij zal wel vragen of je een hiushond of een show hond wilt

Groetjes,Magda

Joke
3 augustus 2004, 21:10
Deze kennel loopt precies zoals magda schrijft aan de top met zijn honden.
Wat je niet moet vergeten is dat deze kennel veel nesten fokt.
Ga je shows lopen dan kosten de pups ineens meer of worden er voorwaarden gesteld.
Je kunt hieruit opmaken dat deze kennel heel bewust alleen maar bouviers op de show wil hebben die acceptabel zijn.
Of je dat eerlijk vindt moet jezelf maar bepalen.
Ik vindt dat dit geen verschil mag uitmaken.
Een fokker is trots op zijn nesten en daar horen ook bouviers bij die misschien wat minder mooi zijn.

shakinike
7 oktober 2007, 20:41
Magda en Joke

Hier wil ik even op reageren! Ja, het is waar dat bouvierkennel vd.Overstort aan de top draait met zijn bouviers. Het is beslist niet waar dat hij enorm hoge prijzen vraagt voor zijn pups. Ook fokt hij niet veel nesten. Hij fokt misschien wel minder (dat weet ik zeker) als menig bouvierfokker in Nederland. Kwaadspreken noem ik dit!

Shakinike

Wilma
7 oktober 2007, 20:59
Magda en Joke

Hier wil ik even op reageren! Ja, het is waar dat bouvierkennel vd.Overstort aan de top draait met zijn bouviers. Het is beslist niet waar dat hij enorm hoge prijzen vraagt voor zijn pups. Ook fokt hij niet veel nesten. Hij fokt misschien wel minder (dat weet ik zeker) als menig bouvierfokker in Nederland. Kwaadspreken noem ik dit!

Shakinike
Hoi Shakinike,
Let even op de datum waarop dit bericht is gemaakt.:D
Het is nu 3 jaar verder en misschien niet meer actueel.
Misschien zijn er andere die weten hoe het nu is

Chanel
7 oktober 2007, 21:34
Ik had hier (helaas tot voor kort) drie "Overstortjes", met tussenkomst van mijn fokker (v.d. Cinthia Hoeve). Nu dus nog twee.

Onze Samyrah is twee jaar geleden gedekt door Nigel Ben Faisca v.d. Overstort. Hier zijn vijf geweldeige pups uit geboren, waarvan wij een teefje hebben gehouden. De vier reutjes heb ik nog steeds contact mee.

Kan niet anders zeggen na zoveel jaren meerdere hondjes uit deze bloedlijn "SUPER KARAKTER, SUPER UITERLIJK".

Wat wil een mens nog meer.............;)

Elly de Roos
8 oktober 2007, 13:20
Hallo, Ik heb geen ervaring met deze kennel, maar de moederhond van mijn boef is toendertijd wel bij Joop Pater gekocht (eig. van kennel v.d. Overstort). Moederhond was een heerlijke hond en dat heeft ze zeker door gegeven aan haar kinderen, want inmiddels geniet ik al bijna 12 jaar van hem. Hij is nog in blakende gezondheid en loopt nog regelmatig mee op shows, waar hij ook dan in de prijzen valt. Het is inderdaad zo dat Joop niet veel fokt, maar door o.a. gezondheidsreden (is mij verteld) is het op een lager pitje gezet. W.b.t. het duurder zijn van de pups als je wilt gaan showen, dat weet ik niet. Het enigste wat ik je wel kan meegeven ( ook al is dit een oud bericht) ga niet af op dat de ouders kampioen zijn of dat de fokker alleen maar kampioenen heeft. Ook tussen jou en de fokker moet het klikken, of te wel je moet er een lekker gevoel over hebben. Ga dus ook kijken bij andere fokkers, ook die geen kampioenen in huis hebben lopen. Ook deze mensen fokken met liefde, maar hebben misschien qua schoonheid niet een kampioen rondlopen. En laten we zo zeggen, beide ouders kunnen kampioen zijn, maar hoeven dat niet aan alle kinders door te geven. In de mensenwereld kunnen ook 2 goedgeleerde ouders een kind krijgen die niet kan leren, maar kan wel een super fijn kind zijn, met een karakter van goud. En zo is het ook in de hondewereld. Ik heb liever geen kampioen op papier, maar wel een kampioen in huis met een super lief karakter. Een daar kan een stamboom met alleen kampioenen niet tegenop!

Veel succes als je toevallig nog zoekende bent

Dazzle
8 oktober 2007, 14:16
Zie berichtje van Chanel,

Dazzle is dus één van die pups.
Kan niet anders zeggen, SUPER karakter en geweldig uiterlijk, zoals ook zijn zus en de andere broertjes.
Ben dus door "de Overstortjes", gevallen voor de Boef...... en wil niets anders meer, :D.

k-broek
8 oktober 2007, 18:06
Snap eigenlijk niet wat het probleem is.
Ja Joop heeft heeeeeeel veel gefokt omdat er vraag naar was en halffokkend nederland bij hem op de stoep stond voor een dekking of een pup.
En wat maakt het uit om voor een pup met potentie meer te vragen dan een minder puppie.
Even gezond ,maar voor andere doeleinde bedoeld.
Ben je dan een beter fokker of mens als je het niet zou doen.
Honden kosten geld en in Joop zijn geval heel veel.
En is het dan erg om enigsinds je kosten door te rekenen.
En mensen die daar naar vragen ook netjes een hondje met potentie aan te bieden en daar iets meer voor te vragen.
Wat te denken van al die volwassen bouviers die naar het buitenland worden verkocht .
Begin ook maar te tellen bij 10.000 eurie.
Is dat ook schokkend of niet goed.??
En iemand die 1 nest per jaar fokt die word niet anders qua mentaliteit als hij er volgend jaar 5 fokt hoor.
Ga gewoon zelf kijken en maak zelf je oordeel.
Want voor de een ben je een grote *** en voor de ander ben je een toffe peer.

groet kees

Kendra
8 oktober 2007, 18:32
Mijn Ferro Eubank kwam van Joop en ik heb onze Faisca Fuset laten dekken door Chris Pyatt. Daar heb ik mijn lieve Kendra van gehouden.

Ben altijd netjes behandeld door Joop en Annie. Ferro was én mooi én gezond. Ook Kendra is tot hoge leeftijd gezond gebleven (ze is 13,5 geworden). Moederskant van Kendra is Fan 't Fryske Lan. Ook een kennel die groot is en veel voor- en tegenstanders heeft.

Gewoon zelf gaan kijken. En goed je verstand en je gevoel volgen.

shakinike
14 oktober 2007, 20:46
Heb wel wat laat gereageerd;), maar hierdoor zijn er nu ook zeer positieve reacties gekomen over kennel v.d. Overstort.(I)