PDA

Volledige versie bekijken : berkenteerolie

Dotje
6 augustus 2004, 09:05
Onze boef heeft opnieuw last van huidirritaties en jeuk (warmte?) is pas een maand geleden bij de dierenarts behandeld met antibiotica en cortisone. Ik wil dat nu toch nog eventjes afwachten. Op de wondjes van het krabben wou ik berkenteerolie smeren (heb ik gelezen via deze site) nu blijkt na lang zoeken dat dit hier in Belgie niet meer mag verkocht worden omdat dit kankerverwekkend zou zijn. Klopt dit???
Is teatree creme een goed alternatief of beter iets anders???
Boef moet echt van die jeuk en wondjes af ! alle suggesties welkom!
Dotje

Zagaha
6 augustus 2004, 10:00
Ik gebruik Hydrocortiderm en anders kan je misschien nestosyl gebruiken. Tegen de jeuk zou je misschien elke dag wat karnemelk kunnen geven, dat zuivert het bloed.

patricia
6 augustus 2004, 22:24
tearee olie is ook goed,dit werkt verzachtend en jeukstillend, als mijn boef last heeft van jeuk spuit ik het er meteen op om erger te voorkomen,en ik spuit het ook op hotspot plekken maar omdat ik nu bij een beetje jeuk (bijten,krabben)al meteen met teatree begin heeft ze deze zomer nog een hotspot gehad. ik smeer het nu op mijn eigen muggebulten en het werkt uitstekend.
groetjes patries

guda
9 augustus 2004, 11:13
Hallo Dotje,
Je kan ook Footspray(blauwe spray) voor landbouwdieren gebruiken.
Dat dekt de wond gelijk droog af , desinfecteerd, en het smaakt heel vies, dus laat de hond het wel zitten.Het werkt altijd zeer snel en het is ook niet duur in aanschaf .
Je kan het bij iedere boerenbondwinkel kopen ook vast in Belgie.
Gr Guda

Dotje
10 augustus 2004, 16:48
dat is toch niet gevaarlijk moesten ze er toch aan likken?
aan iedereen alvast bedankt voor de tips!
Dotje

guda
19 augustus 2004, 16:23
Hallo Dotje,
De spray is niet gevaarlijk,anders zij hij niet voor landbouwdieren gebruikt mogen worden. Ze zal er vast niet aan likken want hij ruikt en smaakt vies.
Groetjes Guda