PDA

Volledige versie bekijken : Hoe gaat het in zijn werk?

Marjolein Jongeling
6 augustus 2004, 17:14
Hallo allemaal Ik wil graag een bouvier uit het asiel een kans bij mijn thuis geven.
Ik ben alleen bang dat als het niet klikt tussen mij en hem dat ik dan een groot probleem heb.
Ik heb een paar vragen waarop ik het antwoord hier niet kan vinden.
1) Wat kost een bouvier uit het asiel mij?
2) Wat moet ik doen als het niet klikt?
3) Hoe weet ik dat de informatie klopt die het asiel geeft?
4) Waarom zitten er meer reuen in het asiel?
5) Hoe weet ik dat de bouvier gezond is?
6) Is een oudere bouvier makkelijker in omgang?
7) Kan ik een jonge bouvier nog makkelijk opvoeden?
Misschien zijn het domme vragen maar ik wil zeker weten dat ik geen problemen krijg met een bouvier uit een asiel.
Marjolein Jongeling uit Breda

corry van veen
6 augustus 2004, 18:51
Hoi Marjolein

Ik heb ook een bouvier uit het asiel Quinto hij was 9 jaar zijn vrouwtje was overleden. Wij hebben heel veel plezier aan hem.
De kosten waren 130 Euro dat is in Nederland, in Belgie is dat 75 Euro.
En wat betreft de informatie geloof ik wel dat het meestal klopt een asiel heeft er ook niets aan als de hond weer terug gebracht wordt.
Je kan met je hond naar je eigen dierenarts gaan. En ze worden in het asiel ook altijd nagekeken door hun eigen dierenarts.
En er zitten ook wel wat teven in het asiel kijk maar op www.dierenasiel.nl.
In het asiel waar wij kwamen geven ze je echt niet zo maar een hond mee.
En dat is maar goed ook je komt eerst kennis maken met de hond, daarna moesten wij komen kennis maken met de andere honden. En toen zouden wij hem nog niet meekrijgen. Maar we waren wezen wandelen en de autodeur stond open en Quinto was niet gek die zat gelijk op de achterbank en toen mochten wij hem meenemen omdat ze zagen dat het goed ging.
Een oudere hond is wat makkelijker die is zijn puberteit voorbij.
En een jonge bouvier is ook erg leuk die kan je zelf nog heel veel leren.
En of je geen problemen krijgt met je asielhond daar kan niemand je een garantie op geven.
En heb je de overeenkomst getekend en gaat het na veertien dagen niet mag je de hond terug brengen.
Maar wij hebben hem nu 1 jaar en ik hebben er geen dag spijt van.
En Marjolein als je voor je zelf en de hond de goede beslissing hebt genomen wens ik je heel veel plezier met je hond.

Groetjes Corry van Veen