PDA

Volledige versie bekijken : mijn zoveelste herplaatser overleden

Danjel
28 mei 2008, 23:35
hallo allemaal,

je weet het als je een volwassen hond uit het asiel haalt, maar het verdriet is er niet minder om als je maar kort van hem hebt kunnen genieten. het geluk is niet aan onze en hun zijde. we kwamen hier 6 jaar geleden wonen. er waren al 2 boeven van 11 en 12, die we hebben overgenomen. (inbegrepen bij de huur, zeiden we gekscherend). daardoor zijn we besmet geraakt met het boevenvirus. ze hebben nog 1 en anderhalf jaar een mooi leven gehad.

zojuist ben ik terug gekomen van de dierenarts, waar we onze 7-jarige max hebben moeten laten inslapen, na een longontsteking als gevolg van ernstig hartfalen. we hebben onze max 4 jaar geleden uit asiel hoorn gehaald. (nadat de eerste oude boef overleed). een half jaar later asielhond tjabbo uit zwolle. (nadat de tweede overleed). die overleed vorig jaar plotseling op de jonge leeftijd van 6 jaar, helemaal verkankerd. toen een herplaatshond gekregen, die dezelde avond bij ons voor de deur (een drukke doorgaande weg) werd doodgereden. we weten nog steeds niet hoe hij heeft kunnen ontsnappen. daarna een 8-jarige boef uit asiel beilen geadopteerd. helaas spoorde hij niet, hij had bij ons een prachtleven kunnen hebben, maar bleef vechten, ook nadat max had opgegeven. veel dierenartsbezoek met hechtingen tot gevolg. hond terug gebracht naar asiel beilen, alwaar ze hem hebben laten inslapen. dat is 5 honden in 6 jaar waar ik afscheid van heb moeten nemen. dat zijn heel wat tranen kan ik je zeggen! we hadden net vorige week zora uit asiel leiden gehaald, het klikte fantastisch met max en brutus. maar omdat zora zo dik is, viel me nu pas op dat max niet meer zo dik is, was hij wel. een dag nadat we zora hadden opgehaald ben ik met max naar de dierenarts gegaan. vanaf die dag ging het alleen maar bergafwaarts met hem. heel raar om de vreugde om zora en zo snel het verdriet om max te hebben. zora is ook al 7. je weet dat ze waarschijnlijk minder lang zal leven dan een pup, maar daar hebben we bewust voor gekozen. het is voor ons meer en vaker verdriet, maar we hebben veel honden een prachtleven gegeven, hoe kort het ook was. ik ga nog even een potje janken met een glas wijn erbij. morgen moet ik weer vrolijk zijn voor brutus en zora.

Rita Baart
29 mei 2008, 00:17
Hoi Danjel,
Nou zou nog maar een paar extra glazen nemen. Dat verdien je!
Bewonderingswaardig dat jullie nog afgedankte boeven een mooie oude dag bezorgen.
Wel zwaar ja dat je zoveel en snel afscheid moet nemen.
Maar ik vind je een goed mens, velen zouden een voorbeeld aan jou kunnen/moeten nemen.
Ik wens je veel sterkte!

Groetjes Rita.

Catootje
29 mei 2008, 00:34
Ik ben het helemaal met Rita eens.
Alle respect voor jou!
Sterkte!
:rozen:

Dazzle
29 mei 2008, 00:42
Dat is niet niks, 5 honden in 6 jaar te moeten missen.
En nu met Max, wat is dat dan snel gegaan en nog zo jong!
Zoals je zelf al aangeeft, hebben jullie er zelf voor gekozen voor de herplaatsers (wat de pijn niet minder maakt) en daardoor helaas iets vaker afscheid moet nemen. Maar jullie hebben ze nog een prachtleven kunnen geven! Daar mogen jullie trots op zijn!
Begrijp uit je verhaal, dat je het niet echt hebt zien aankomen bij Max, binnen een week, dat komt hard aan.
Maar je hebt hem jouw laatste liefde getoond om hem verder lijden te besparen.

Wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie Max!

vera
29 mei 2008, 06:25
Hallo Danjel,

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer Max.
Dat valt niet mee joh, 5 honden moeten missen in 6 jaar tijd!!!
Maar weet dat ze een goed leven hebben gehad bij jullie, daar kunnen jullie trots op terugkijken.
Hopelijk kan Zorra het verdriet iets verzachten, zij heeft in ieder geval haar fijne plekje bij jullie gevonden.

Nogmaals, heel veel sterkte

anitaheijnen
29 mei 2008, 07:33
Hoi Danjel,
Heel veel sterkte met het verlies van Max.
Petje voor je af wat je doet met de honden uit het asiel een mooi leven nog te geven.
Groetjes Anita en een dikke knuffel van Roxy.

annebasco
29 mei 2008, 11:09
Ook wij wensen jullie heel veel sterkte met het verlies van Max en wat een verhaal zeg, wel een verhaal om heel trots op te zijn, jullie verdienen een lintje hoor. Wij gaan duimen dat Brutus en Zora nog heel lang bij jullie zullen blijven en een dikke knuf van Basco!

marja-s
29 mei 2008, 12:46
Wat een groot hart hebben julie om steeds weer een asielhond of herplaatser tenemen. Ik heb groot respect voor jullie heel veel sterkte met dit verdriet het blijft steeds weer heel moeilijk.

Groetjes Marja, Roxy en Macho

aljanssen
29 mei 2008, 16:53
Geweldig wat jullie voor deze honden doen en hebben gedaan, het valt niet mee om elke keer weer opnieuw afscheid te moeten nemen. Wij vangen ook al 30 jaar bouviers op die in het asiel zitten en als je dan ziet hoe tevreden en aanhankelijk de honden worden dan weet je waarom je dit doet. Alleen dat verschrikkelijke verdriet elke keer maar weer want doordat de honden vaak ouder zijn weet je dat het ook sneller afgelopen kan zijn.
Kijk met trots achterom want de dieren zijn dankbaar voor hun opvang.
Heel veel sterkte met het verlies van Max en als de tijd rijp is zal het je hart verwarmen als je terugdenkt aan je kanjer.
Groet Joke en Asta

Chanel
29 mei 2008, 17:43
Beste Danjel,

Ik kan me je verdriet zo goed voorstellen. Het is ook wel heel vaak dat je afscheid moet nemen in zo'n relatief korte tijd.
Vind het, net als mijn voorgangers, bewonderenswaardig dat je toch iedere keer weer kiest voor een herplaatser. Je hebt het gedaan voor hun. Daar mag je met recht trots op zijn.

Zij hebben gelukkig goede laatste jaren gehad bij iemand die werkelijk liefde voor hun had!

Heel veel sterkte gewenst!!!

kenter
29 mei 2008, 18:29
Ook van ons respect !! En heel veel knuffels van onze herplaatsers voor jullie...
Huil maar lekker uit en denk dan aan de mooie dingen van Max, zijn karakter en eigenaardigheiden..gewoon wie hij was...een toppertje dat bij jullie een mooi leven heeft gehad !! Sterkte !!

jumbojet
29 mei 2008, 20:32
heel veel respect. en veel sterkte toegewenst.