PDA

Volledige versie bekijken : Prikpil???

Anita
13 augustus 2004, 14:20
Hallo
Ik ben van plan mijn Bouvier de prikpil te geven en wil daar wat informatie over hebben omdat ik liever haar niet wil laten opereren.
Het is voor mij geen probleem dat ze loops is maar deze dame is vogelvrij vanwege haar zeer goede gehoorzaamheid en lief karakter voor alles wat leeft daardoor mag zij elke dag haar buren visite,s afleggen iets wat ze met veel plezier doet al was het maar voor wat lekkers:-)))))
En hier zit het probleem ze wil als ze loops is nogal eens ontsnappen want ze begrijpt niet dat ze dan haar visite,s niet mag af lopen en aangezien er dan heel wat mannelijke fans op de loer liggen wil ik daar toch een oplossing voor vinden en heb besloten voor de prikpil.
Dus wie ook zijn of haar Boef de prikpil geeft kan die mij daar wat info over geven.

Groetjes Anita en een poot van Fleur

Susan
13 augustus 2004, 20:40
Hoi Anita
Mijn bouvier heb ik 2 jaar de prikpil gegeven.
Daarna is ze met spoed geopereerd aan een baarmoederontsteking.
Volgens zeggen een bijwerking van de prikpil als je die langdurig gaat geven.
Later heeft mijn dierenarts verteld dat de prikpil ook een verhoogde kans op melkklier kanker kan geven.
Als ik dit allemaal had geweten had ik nooit aan de prikpil begonnen.
Als ik jouw was en je wilt toch geen nestje fokken dan liet ik haar helpen.

marjan
16 augustus 2004, 19:39
Ook ik raad het gebruik van de prikpil af.
Je loopt heel veel kans dat je teef ontstekingen krijgt aan de baarmoeder.
Precies zoals Susan dat schrijft.
Ook ik heb dit helaas meegemaakt.
Vergeet de prikpil en kies voor een beter alternatief

Anita
16 augustus 2004, 19:52
Het is me nu duidelijk dat de prikpil een verkeerde keus is dus laat ik dat vergeten.
Bestaat er trouwens nog iets anders dan de prikpil of de operatie?
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de eerlijke uitleg.

Met vriendelijke groetjes Anita

THyrza
20 augustus 2004, 11:39
Hoi Anita,
Voor zover ik weet is er geen ander alternatief, ja je hond 3 weken aan de lijn en binnen houden maar dat was juist je probleem
Waarom wil je je boef eigenlijk niet laten steriliseren?
Wij hebben de teefjes die we gehad hebben allemaal laten helpen nadat ze 1 keer loops waren geweest.
Ze hebben geen last meer van schijnzwangerschap en(mits je het jong genoeg laat doen) veel minder kans op Melkklierkanker.
En idd. heeft geen van onze teefjes er ooit last van gehad.
Er veranderde niets aan hun karakter en ze zijn ook niet sloom of vadsig geworden.
Als je minder voert dan voorheen dan blijven ze keurig in vorm!
De narcoses zijn tegenwoordig zo dat ze veel sneller weer op de been zijn ten op zichte van vroeger.
En de eerste paar dagen is de wond vervelend maar het verwonderd me steeds weer hoe snel ze daar (ten opzichte v. mensen) weer van opknappen!!
Onze jongste was op maandag geopereerd en donderdag was ze al weer de vrolijke wervelwind die ze altijd is.

Succes met je boeffie!

Groetjes van Angelique en poot van Jena en Thyrza.