Volledige versie bekijken : Wat gebruiken jullie voor teken?
MaraJade
23 juni 2008, 18:05
Hoi iedereen
Ja, daar ben ik weer met een vraag. Sorry......
Bij ons op de cursus wordt al weken gewaarschuwd om je hond tegen teken te behandelen, dat doen we dus ook maar nu is mijn vraag, wat is het beste?
We moeten er hier natuurlijk ook rekening mee houden dat er een kindje rondloopt die Beau aait en zo.
Groetjes
mara
samaurai
23 juni 2008, 18:16
ik gebruik voor mijn honden Tick-off van Exil
heb daar betere ervaringen mee dan frontline
het mag alleen niet op katten en pups!!!!!!
het werkt echt super voor vlooien en vooral voor teken
we wonen hier op de buiten en het zit hier vol met die vieze beestjes maar
op mijn honden vind ik er sinds ik ze met de exil spuit geen enkele terug
integenstelling toen ik frontline gebruikte
ook mijn katten komen regelmatig toch ook met een teek thuis
die behandel ik wel met Frontline
Catootje
23 juni 2008, 20:44
Hoi,
ook ik gebruik de Tick-off van Exil en ben daar uitermate tevreden over.
Tot nu toe maar één teek op Jazz gevonden.
Hoi,
Miijn DA had de frontline combo voor honder eruit gedaan omdat teken er resistent tegen geworden waren. De nieuwe druppels die hun hebben is Practic.
Nou na een zaterdag lekker te hebben gewandeld met Mas en s'avonds op de bank over de 10 teken van haar af te hebben gehaald :eek: Ben ik weer aan de scalibor band gegaan!
Dit werkte vorig jaar perfect bij Mas. En mits ze niet veel zwemmen tot 6 maanden werkzaam!
Francine
23 juni 2008, 21:17
Mara,
Ook wij gebruiken al een paar jaar een Scalibor band en ik moet zeggen (mits hij niet te los zit) dat het perfect werkt. Ik had de eerste keer de band niet strak genoeg om gedaan en was toen bij de dierenarts en zei tegen hem "lekkere band heb je mij verkocht want hij heeft toch nog teken". Toen keek hij en zei dat hij veel te los zat en dan ook niet goed werkt.:o Daar sta je dan he hihi. Maar echt bij Eros en Jessy werkt het goed.
Hoi Mara,
Wij hebben altijd de scalibor voor Goya gebruikt....nooit 1 teek gehad.
Nu voor de zomer met de vlooientijd de Prac-tic druppels van de dierenarts gekocht.
Deze druppels werken tegen teken en vlooien. Iedere maand een pipet opbrengen.....een doosje voor 6 maanden kost +\- 48,- euro. Tot nu toe geen teek of vlo ( had hij toch al niet ) gevonden. Dus over beide producten wel tevreden.
Dazzle
23 juni 2008, 23:24
Hier ook beide honden een scalibor(teken)band....... perfect!
Nog geen teek kunnen ontdekken en aanvullend pipetten tegen vlooien.
MaraJade
24 juni 2008, 17:19
Hoi iedereen
Dank jullie wel voor de reacties. Zelf hebben we Prac-tric gehad, maar Beau laat het niet altijd even goed toe om de pipetjes aan te brengen...Een band zou ik wel willen proberen, maar we hebben een klein kindje in huis, vinden jullie dat wel een goed idee?
Fijn om alle reacties zo te horen.
Groetjes
Mara
Jolanda S.
24 juni 2008, 18:53
Onze honden hebben beiden een scalibor en twee jongen kinderen hier in huis, de oudste kunnen we wel zeggen era te blijven dus geen probleem maar de jongste snapt dat niet.
Als ze de band net om hebben zou ik ze even uit elkaar houden want dan zit er nog losse poeder op de band maar daarna volgens mij geen probleem.
Toen ik ze voor het eerst kocht zei de da ook tegen mij dat het geen probleem was zolang ze er niet op gaan kauwen....
En oh ja sinds ik die dingen gebruik (nu voor 3e jaar) geen teek gezien, ze dragen ze een half jaar zonder problemen
Succes
annebasco
24 juni 2008, 18:58
Hoi iedereen
Ja, daar ben ik weer met een vraag. Sorry......
Groetjes
mara
Hoi Mara,
hoezo sorry?? Je mag zo veel vragen stellen als je wilt hoor, dat is niet gebonden aan een limiet. :k:
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag omdat ik mijn honden nooit behandel voor teken, die pluk ik er gewoon af als ze die hebben, hier bij ons zitten er niet zoveel! Ja en met kleine kindjes moet je inderdaad voorzichtig zijn met een band want dat schijnt giftig te zijn als ze daaraan komen.
Veel succes hoor en dikke knuf van Basco! :t:
corry van veen
24 juni 2008, 20:24
Hoi Mara
Ik gebruik hier Tick-off van Exil en onze honden komen hier iedere dag in duin maar ik heb nog geen teken gezien.
Een tekenband is beter maar dat is hier geen optie omdat de honden hier met elkaar spelen dus dat werd ons afgeraden door de dierenarts. Dus dan zou ik met een klein kindje zeker voorzichtig zijn het is gevaarlijk.
groetjes Corry
anitaheijnen
24 juni 2008, 20:52
Hoi Mara,
Ik gebruik voor onze Roxy frontline en ik moet zeggen dat dit goed bij haar werkt.
Roxy is nu bijna 4 jaar en ik heb toen ze nog een pup was een keer een teek gehad,en nadien heeft ze er geen meer gehad.
Bij iedereen is dat toch anders,ik kan me er goed mee helpen.
Vooral als je nog een kleintje heb lopen,moet je zeker voorzichtig zijn.
Groetjes Anita en een dikke knuffel van Roxy.:)$
Chanel
24 juni 2008, 20:55
Hoi Mara,
Heb hier Frontline gehad.... weer teruggebracht naar de da omdat het geen effect had (had bij wijze van spreken net zo goed een plantenspuit met water kunnen gebruiken). Heb daarvoor in de plaats een andere pipet gekregen (ook weinig resultaat).... Hierna inderdaad Exil gekocht.... en tot op heden geen problemen meer met vlooien of teken.
(Wil wel even een voetnoot maken:
vroeger in de stad hadden wij nagenoeg geen problemen, maar sinds wij vlakbij bossen, weilanden en open vlakten wonen is dat echt ten nadele veranderd).
Elly de Roos
24 juni 2008, 21:04
Vanaf het moment dat ik Bica heb, en dat is met 8 weken, heeft hij nooit een vlooienband/tekenband gehad. Wel spoot ik Bica altijd in, in tijden dat ik op de camping was, tegen vlooien en teken. Dit is ook van Exil, want vroeger Zodiac heette. Ik deed daar ook het kleed van de mand mee en de deurmat. Hij lag daar veel op. Wij zaten op de veluwe en daar is natuurlijk veel ongedierte. Op de camping kom ik niet meer, dat is nu ruim 6jaar geleden en ook dat is het laatste geweest dat ik Bica heb ingespoten. Ik kom toch regelmatig in het bos, maar hij heeft er geen last van. Wel heb ik gehoord dat teken een hekel hebben aan biergist en dat krijgt hij 2x per dag door zijn eten en dat vlooien het verschrikkelijk vinden als er knoflook in bloed zit en ook dat krijgt hij 2x per dag door zijn eten. Nu net en discussie gaan openen over dat knoflook niet goed zou zijn voor de hond, want die is in een andere topic geweest. Of het nu goed is of niet, Bica heeft er geen last van is inmiddels 12,5 jaar en heeft in de afgelopen 6 jaar nog geen vlo of teek gehad.
Dazzle
24 juni 2008, 23:51
De scaliborband is (volgend mijn DA) niet giftig voor mensen en bijv. honden onderling.
Is juist wel giftig voor koudbloedige dieren, dus met band om zwemmen is slecht voor de vissen, etc.
Oke, nog meer meningen van DA's:D?
Lopen hier 2 honden (met band), 3 katten en een (wel al iets ouder) kind rond,.. geen problemen.
Maar voorzichtigheid, nooit verkeerd en bij twijfel een andere passende oplossing nemen.
MaraJade
25 juni 2008, 12:11
Hoi Anneke
Haha, worden jullie dan niet gek van al die vragen die ik stel? ;)
Hoi iedereen
Zo veel verschillende adviezen en oplossingen voor teken. Maar ik ben wel blij met alle antwoorden die ik krijg, daar kan ik tenminste wat mee. Nogmaals, iedereen bedankt en ik hoop nog meer reacties te krijgen.
Groetjes
Mara en :)$ Beau
Ebonoss
25 juni 2008, 22:45
Na een poosje gestopt te zijn met knoflookdragees en alleen maar Frontline Combo te hebben gebruikt kreeg Ebony ondanks de Frontline toch teken.
Ik gebruik nu weer knoflookdragees, en geen ene teek meer te zien!
@)De reden dat ik gestopt ben met de knoflook was dat madame meurde als een Chinees restaurant bah! Niks tegen de Chinese keuken, maar alles op z'n tijd en niet de hele dag....
Ik heb nu de hoeveelheid teruggebracht van 2 naar 1 dragee per dag en nu ruik ik niets meer!
samaurai
26 juni 2008, 09:00
Na een poosje gestopt te zijn met knoflookdragees en alleen maar Frontline Combo te hebben gebruikt kreeg Ebony ondanks de Frontline toch teken.
Ik gebruik nu weer knoflookdragees, en geen ene teek meer te zien!
@)De reden dat ik gestopt ben met de knoflook was dat madame meurde als een Chinees restaurant bah! Niks tegen de Chinese keuken, maar alles op z'n tijd en niet de hele dag....
Ik heb nu de hoeveelheid teruggebracht van 2 naar 1 dragee per dag en nu ruik ik niets meer!
ik wil niemand bang maken, ik voer zelf al jaren geen knoflook meer aan mijn dieren,omdat er toch bewezen is dat het een hele andere werking heeft dan bij mensen
mijn paarden kregen elke zomer knoflook tegen allerlei beestjes
ik ben daar mee gestopt...better safe than sorry..
Men noemt dit: Heinz-body-hemolytic anemia. Hoe men de knoflook toedient maakt niet uit, zowel rauw, gekookt als gedroogd, zou deze ziekte dus kunnen veroorzaken. Anemia is een toestand van het bloed waarbij het aantal rode bloedcellen is afgenomen. Rode bloedcellen brengen zuurstof naar de weefsels via de hemoglobine (de ijzerhoudende kleurstof der rode bloedlichaampjes). Uien en knoflook veroorzaken dat rode bloedcellen niet meer goed functioneren en uiteindelijk vindt men hemoglobine in de urine. Heinz-body is een term die wordt gebruikt om veranderingen te beschrijven die rode bloedcellen ondergaan wanneer zij worden blootgesteld aan oxydanten zoals uien en knoflook. Hoe kleiner het huisdier, hoe meer risico op deze vorm van bloedarmoede. Dit geldt niet voor mensen.
Jolinda
29 juni 2008, 20:38
Wij gebruiken het goedkoopste middel dat er is: lavendelolie met water.
Een keer per week de vacht inspuiten ( bij warm weer 2 keer) en geen teek te vinden!
En hij ruikt ook nog eens lekker!:)
Elly de Roos
30 juni 2008, 15:45
ik wil niemand bang maken, ik voer zelf al jaren geen knoflook meer aan mijn dieren,omdat er toch bewezen is dat het een hele andere werking heeft dan bij mensen
mijn paarden kregen elke zomer knoflook tegen allerlei beestjes
ik ben daar mee gestopt...better safe than sorry..
Men noemt dit: Heinz-body-hemolytic anemia. Hoe men de knoflook toedient maakt niet uit, zowel rauw, gekookt als gedroogd, zou deze ziekte dus kunnen veroorzaken. Anemia is een toestand van het bloed waarbij het aantal rode bloedcellen is afgenomen. Rode bloedcellen brengen zuurstof naar de weefsels via de hemoglobine (de ijzerhoudende kleurstof der rode bloedlichaampjes). Uien en knoflook veroorzaken dat rode bloedcellen niet meer goed functioneren en uiteindelijk vindt men hemoglobine in de urine. Heinz-body is een term die wordt gebruikt om veranderingen te beschrijven die rode bloedcellen ondergaan wanneer zij worden blootgesteld aan oxydanten zoals uien en knoflook. Hoe kleiner het huisdier, hoe meer risico op deze vorm van bloedarmoede. Dit geldt niet voor mensen.
Kan allemaal wel wezen, maar Bica is niet mijn eerste hond die dit krijgt. Mijn vorige boef is 11,5 jaar geworden en dood gegaan aan een mamatumor en Bica is nog steeds gezond en hoopt in januari 13 jaar te worden.
Ooit is er "paniek" geweest dat zwangere vrouwen niet veel komkommers mochten eten. Mijn schoonmoeder helemaal in extase, want ik was van Angelique zwanger en belde mij in paniek op. Ik ben niet zo gauw van slag en ging toen ook maar eerst luisteren naar het nieuws en wat bleek....... je moest wel 7 kisten komkommers opeten per dag wilde je er last van hebben. De knoflookdragee of capsules hebben nooit zoveel knoflook als een gedroogd of vers teentje knoflook. Ik heb dit ook niet zomaar uit mijn zelf gedaan, maar op advies van mijn DA., dus als het echt verkeerd zou zijn, zou hij het echt niet aanbevelen. Een DA zou hier toch ook wel op de hoogte van zijn denk ik. En als ik mijn volgende hond zou hebben zou hij ook weer deze dagees krijgen. Misschien denk je wat een eigenwijs of een gewaarschuwd mens....... Ik lees en kijk verder dan alleen de verhalen die de ronde gaan. Over het algemeen komen alleen de negatieve dingen naar voren en niet de positieve.
groetjes en succes verder