PDA

Volledige versie bekijken : Dierenasiels te snel veroordeeld

harley
16 juli 2008, 16:40
Dierenasiels te snel veroordeeld

Leeuwarder Courant | Gepubliceerd op 16 juli 2008, 10:55
Laatst bijgewerkt op 16 juli 2008, 11:07
BUITENPOST - Achtkarspelen wil alsnog het functioneren van twee dierenpensions in Kootstertille en Drogeham gaan onderzoeken. Begin vorige maand beweerde de gemeente dat kattenpension Koers en hondenasiel Fan't Fryske Lān het niet zo zou nauw namen met het dierenwelzijn.
Die conclusie is achteraf te snel getrokken, aldus de gemeente. ,,We zijn te snel geweest en hebben onvoldoende gekeken naar wat er precies aan de hand was'', stelt woordvoerder Jaap Middel. ,,Dat willen we nu alsnog goed doen. We willen geen beslissingen nemen waarvan we achteraf spijt krijgen.''
In juni kregen de pensions een gepeperde brief waarin de gemeente het contract voor de opvang van zwerfdieren opzegde. Middel stelde toen dat het dierenwelzijn in het geding was. Burgemeester Tjeerd van der Zwan heeft inmiddels gesprekken gevoerd met beide pensionhouders. Hij geeft de voorkeur aan voortzetting van de contracten als de aanvankelijke zorg ongegrond blijkt.
Middel zegt nu dat de gemeente zich eerder onder meer baseerde op een klacht van de Dierenbescherming over het kattenpension van ruim een jaar geleden. Volgens het pension is de Dierenbescherming binnen een jaar drie keer geweest zonder commentaar.
Over het hondenpension zijn volgens Middel geen klachten bekend van omwonenden of Dierenbescherming. ,,Wel kwamen er signalen van de politie die er geen honden meer brengt.'' Volgens de beheerders heeft dat te maken met persoonlijke verhoudingen en niet met het dierenwelzijn. Ook dat wil de gemeente nu nader onderzoeken.

Regio (http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/) | 3 reacties (http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article3692108.ece/Dierenasiels_te_snel_veroordeeld#articleComments)

nic
16 juli 2008, 16:54
Super Henk dat dit weer is recht gezet!!!

Maar ik wil toch iets van men hart, ik heb je nu een paar keer (tijdje geleden) in de chat gesproken en we hebben een paar keer telefonisch kontakt gehad. Ik vind het erg jammer dat je jouw energie "verspild" hier op het forum met dit soort berichten.
Ik zie liever weer je goedbedoelde adviezen die je ons met jouw 35 jaar (zal inmiddels meer zijn) ervaring kunt geven en delen!

Ik snap dat je dingen gerechtvaardigt wilt zien, hoor!

Groetjes Nicole

harley
16 juli 2008, 17:21
Hallo Nicole,

Het betreffende asiel is ook een onderdeel van ons , en negatieve reacties worden tegenwoordig snel geplaatst , zonder dat daarbij enige informatie wordt ingewonnen , en die werken natuurlijk ook op onze kennel. :-@

En mocht je informatie ergens over willen hebben , dan kan een ieder mij een berichtje sturen , of even bellen. En het is nu ruim 37 jaar (l)

Dat ik niet zoveel op de chat zit komt natuurlijk door mijn gezondheid , die toch steeds verder achteruit gaat. Van uit bed kan ik alles nog mooi zien , en Hanna de nodige adviezen geven , als zij die nodig zou hebben , zij heeft toch maar al die jaren de pups en volwassen boeffies verzorgd. (l)

Henk&Boyke
16 juli 2008, 17:29
Eindelijk gerechtigheid voor jullie, maar het blijft te triest voor woorden,
politie en ambtenaren die op hun pik zijn getrapt. Elkaar de hand boven het hoofd houdt en een ander de grond in probeert te trappen ondanks
andere positieve signalen.

Ik kan begrijpen dat je compleet over de z..k was maar zelf weet je beter
dus probeer het nu van je af te zetten en zoals Nic schreef

Kom op met die vreselijke goede adviezen, jou jaren lange ervaring en jou advies heeft verschillende mensen op dit forum ontzettend goed geholpen
waaronder ondergetekende.

Een bouvier blijft een bouvier, sterk karakter, heerlijk eigenwijs en zonder goede begeleiding en adviezen is het verdomd moeilijk om zo“n rakker een goede opvoeding/ training te geven.

waarom zitten er zoveel in asiels en opvang centra en worden boefkes van nog geen jaar al weer herplaatst.:-@ Onderschatting van het karakter en ze denken dat het “pluche beren zijn“.

Dus zonder goede adviezen, van ondermeer jou, zag het er misschien nog beroerder eruit.

Groenten

Henk

:)$ van “stinkerd“ Flemming

MaraJade
17 juli 2008, 19:00
Hoi Henk

FIjn dat dit is rechtgezet, het lijkt me idd niet leuk om in een dergelijke situatie te zitten en te moeten toekijken hoe je naam te grabbel wordt gegooid.

Sterkte met je gezondheid en hoop dat je hier nog lang je adviezen mag en kunt geven. Ik kan van alle gegeven adviezen hier, en natuurlijk niet alleen die van jou maar van iedereen, heel veel leren.

Groetjes

mara

aljanssen
18 juli 2008, 22:02
Gefeliciteerd met het bericht dat je naam weer gezuiverd wordt en ik geef je groot gelijk dat je dit wil laten weten. Wil je nog bedanken voor het advies om Asta op vlees voer te zetten.
Ik ben hier 10 weken geleden mee begonnen en ik heb gewoon een heel andere hond gekregen. De vacht is perfect, ze eet met veel plezier en wat het belangrijkste is ze heeft geen dunne darm ontsteking meer gehad. Bedankt dat je me over de streep heb getrokken om te veranderen van voer. Sterkte met je gezondheid.
Groeten Joke en Asta