Volledige versie bekijken : Alleen laten
Heleenstorm
18 juli 2008, 13:08
Effe een vraagje.
Als wij op vakantie gaan naar Limburg in een huisje, laat ik Storm nooit alleen in dat huisje.
Overal gaat ze mee naar toe.
Nu zijn er mensen die zeggen, je kunt haar gerust in het huisje laten terwijl je uit eten gaat bijvoorbeeld.
Nou, zeg ik dan, dat doe ik dus niet.
Storm gaat overal mee naar toe, mag ze niet mee het restaurant in, ga ik ook niet.
Thuis is ze gewend dat ik 5 ochtenden werk, dan heb ik zo mijn ritueel met haar en dat gaat gewoon goed.
Maar op vakantie laat ik haar niet alleen.
Ben ik nou zo'n meut of lijkt dat maar zo??
opdondertje
18 juli 2008, 13:21
Ik denk dat een hond heus wel alleen in een vakantiehuisje kan blijven mits hij dat thuis zonder gedoe ook kan. Maar ik zelf zal wel wat maatregelen treffen dat hij niets stuk kan maken.
Verder denk ik dat je moet doen wat je zelf het fijnste vind. Wil je Storm meenemen dan doe je dat!
En vooral niet te druk maken over wat anderen zeggen! Het is jouw hondje en jouw beslissing!
groetjes
eldeedi
18 juli 2008, 13:30
Wij hebben onze vorige honden altijd even alleen gelaten in vakantiehuisjes. Maar het hangt helemaal van de hond af of dat kan of niet. Onze laatste was veel te lastig in een restaurant en die ene keer dat ze in de auto moest achterblijven met alles wagenwijd open omdat het zo'n warme avond was, zaten we toch niet erg op ons gemak. In zo'n huisje hadden ze dan wel hun eigen mand/deken en daarnaast legden we er ook altijd wat vertrouwde spullen van ons bij.
Je moet gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt!
Hanneke
18 juli 2008, 13:34
We passen de vakantieverblijven zoveel mogelijk aan de honden aan.Ik heb de dames wel eens alleen gelaten in een centerparc huisje ,maar dat was van wege het feit dat we waren ingesneeuwd . Normaal begeef ik me niet snel op een plaza tussen de jengelende kinderen ,met de auto weg gaan was onverantwoord en koken doe ik niet in de vakantie ,toen zijn ze een paar keer alleen gebleven. Ging prima overigens, de bedden waren aardig bouvierproof:D
En in het hotel is het 1 keer gebeurt dat de hond niet mee mocht de eetzaal in ,die bleef dus achter op de kamer en dan gingen we bij toerbeurt even luisteren. En bij terugkomst was het dolle pret ,want er werd van alles meegenomen voor de hond.Ik weet dat het niet goed was ,maar verse broodjes en een gekookt eitje ging er prima in bij meneer. En dat eitje hebben we er de rest van zijn leven ingehouden.Elke zondag was het raak en dat hoefde je ook niet te vergeten.
We hebben tegenwoordig een hondvriendelijk vakantiehuis en kijken als we uit eten gaan waar de honden welkom zijn.
Hoi Heleen: als jij een lekkere vakantie wilt denk ik dat je die vraag helemaal niet moet stellen. 't Is jullie vakantie, doe waar je je prettig bij voelt. Er is altijd wel iemand die denkt dat je een muts, taart, aansteller, teut bent omdat je dit of dat doet. Als je links- of rechtsaf gaat. Ga je links dan vindt de ene je stom en ga je rechts dan vindt de ander je raar. Want hij / zij zou het niet zo gedaan hebben. En zo vind je altijd mensen op je weg die vanuit zichzelf denken en zich niet (kunnen / willen) inleven in de ander en daarom jouw keuzes niet (kunnen / willen) begrijpen. Wat heb jij eraan om Storm in het huisje te laten terwijl jij met samengeknepen billen in een restaurant zit te doen alsof je het niet vervelend vindt?
Heb een hele fijne vakantie, neem Storm lekker met je mee en doe vooral alles waar jij blij van wordt.
Groetjes,
Ylona
Hoi Heleen,
Ik sluit mij helemaal bij Ylona aan.
Doe wat jij wilt en waar jij je lekker bij voelt.
Een hele fijne vakantie...lekker samen met Storm.
Catootje
18 juli 2008, 17:58
Hoi Heleen,
Ik liet Jazz heel af en toe alleen in de caravan/voortent als ik boodschappen ging doen.
Geen enkel probleem, ze is héél makkelijk.
Maar ik was weer snel terug en er was altijd wel iemand die haar in de gaten hield.
Ik sluit me ook volledig bij Ylona aan, het is jóuw vakantie en jóuw Storm!
Laat ze maar kletsen..........veel te vermoeiend om naar dat soort mensen te luisteren.:geeuw:
annebasco
18 juli 2008, 18:34
Hoi Heleen,
Wij namen als we op vakantie gingen altijd een huisje of een camper.
Onze hond ging altijd mee op vakantie (ik ben ook zo'n meut) maar de eerste dagen lieten wij hem/haar aan het huisje wennen en daarna lieten wij hem/haar wel alleen in het huisje om uit te gaan eten als we zagen dat hij/zij zich thuis voelden. Dat kun je snel genoeg zien hoor en is natuurlijk ook voor elk boefje anders.
Maar mijn ervaring was dat ze er geen probleem mee hadden.
Ook wij wensen jullie een gezellige vakantie een heel veel plezier. Dikke knuf voor Storm van Basco!:n:
aljanssen
18 juli 2008, 20:54
In de eerste plaats gaat het erom wat jij het prettigste vind want het is tenslotte jouw vakantie. Asta is een heel makkelijke boef, de eerste dag blijven we altijd rondom onze bungalow zodat ze kan wennen. Daarna kunnen we haar gerust even alleen laten omdat ze nu eenmaal niet overal mee naar toe kunnen. Wij vinden ook dat ze lekker mag genieten dus nemen haar zoveel mogelijk overal mee naar toe. Geniet van je vakantie en lekker doen wat je zelf wilt.
Groet Joke en Asta
Rita Baart
19 juli 2008, 11:00
Ik sluit me helemaal aan bij Ylona!
Joh wat jou dat nou schelen wat anderen van je denken of vinden?
Je moet lekker doen wat jij wil. Het is toch zeker jouw hond en jouw vakantie!
Ik kan alleen maar denken dat je een wereld goede baas bent! Daar kan menig bazen wel een voorbeeld aan nemen!
groetjes Rita.