Volledige versie bekijken : moeillijk eter
xavierensamantha
25 augustus 2004, 19:30
hallo, ons boef (15 maanden oud) is eigenlijk van pup af aan al een moeilijke brokken eter.
brood eet hij erg goed, maar zijn bak met brokken laat hij vaak 2 dagen staan.
ook als hij geen brood krijgt eet hij nog zijn brokken niet.
ik heb al diverse merken gehad eukanuba, royal canin, canex, bento kronen. heb nu een goedkoop merk gekocht genaamd pita, maar het maakt hem niets uit.
als ik zijn bak vast hou terwijl ik b.v. t.v. kijk, dan eet hij vaak wel???
zijn bak wegpakken, op vaste tijden eten geven het doet hem niets.
ik heb ook een tijd vanalles door zijn brokken gedaan om het enigzins lekkerder te maken, maar ook hier moest ik erg creatief in zijn want ook dat werkte maar even.
heeft er iemand een tip???
chris
25 augustus 2004, 21:45
mijn boef heeft het ook gedaan maar ik heb volgehouden.eten neerzetten,na 10 min niet gegeten,pot weg.tussendoor niks geven van eten en na 3 dagen snapte hij het wel.nu heb ik geen problemen meer.normaal krijgt hij duck maar als je op reis gaat is dat niet mee te nemen(diepvries),en nu krijgt hij eukanuba tot de zak leeg is.hij is nog geen enkele keer in hongerstaking geweest.
Jose Aalst
26 augustus 2004, 18:33
Ik heb van mijn fokker begrepen dat je beter niet kunt wisselen van merk voer.
Hier schiet je helemaal niets mee op.
Wat Chris schrijft heeft de fokker mij ook aangeraden.
Gewoon elke keer als hij niet wil eten de bak weghalen.
Ook geen tussendoortjes en de bak weer terugzetten als het weer tijd voor eten is.
Ik weet zeker dat na een tijd je bouvier dan gaat eten.
Tineke
10 september 2004, 16:49
Ik wil toch even reageren op jullie verhalen. Wij hebben met Bayko (10mnd) ook eetproblemen gehad. Hij at gewoon echt alleen als hij echt honger had en dan nog met van moet ik dit eten. (hij kreeg profiline omdat hij dat als pup ook altijd heeft gehad) Nu ben ik sinds een week overgestapt naar FarmFood en hij rent naar zijn bak! niet alleen voor die brokken maar ook een dag in de week voor de Rodiburgers ja, daar is hij nu helemaal verzot van. Ik ken onze hond niet meer terug en het belangrijkste voor een hond is dat het eten toch wel het hoogtepunt van z'n dag is... Dikke knuff van Bayko en groet van Tineke.
xavierensamantha
16 september 2004, 19:25
hallo, nou we zijn nu 3 weken bezig met de bak voer wegzetten, 10 minuten de tijd geven en dan de bak weer opruimen, en zo twee keer per dag.
en nu naar 3 weken heeft hij het in de gaten en begint hij goed te eten zeg!!!!
hij begrijpt nu dat wanneer hij zijn bak leeg heeft, en hier doet hij 2 maaltijden over, dat hij daarna een aantal boterhammen krijgt met vlees/rodiburgers etc.
En van die boterhammen geniet hij echt.
hopelijk blijft dit goed gaan, we hopen er het beste van.
groetjes samantha en rossi
chris
17 september 2004, 15:20
Volhouden en alles komt op zijn pootjes terecht.
Wilma
1 oktober 2004, 18:10
Dat is nu net het probleem bij de bezitters.
Als de hond een paar dagen niet eet gaan ze zich zorgen maken.
Zo begint dan het experiment met de verschillende soorten voer
xavierensamantha
12 oktober 2004, 14:48
hallo wilma, ik wil even laten weten dat het geen kwestie was van een paar dagen.
onze hond at als pup zijnde vaak een week of langer niet, toen speelde het al.
En je zag hem toen vermageren, lijkt me niet echt gezond.
en wij zijn van mening dat een pup moet eten omdat hij het hard zat nodig heeft om te groeien en vandaar dat we wat anders hebben geprobeerd.
En kort geleden, voordat ik dit bericht plaatste at meneer ook gewoon vaak een week of langer niet, helemaal niets.
als het een paar dagen is maak ik me geen zorgen, maar het duurde bij ons wel wat langer.
groeten samantha
edwin44
29 oktober 2004, 20:52
de ene hond is de andere niet, dus gewoon van alles proberen,
de een eet droog, de ander nat, mijn hond eet nu altijd na het balletje
gooien, dan maakt hij zijn bak helemaal leeg,dat een paar uur heeft
gestaan, ik doe er altijd geruld gehakt er doorheen, met bouillon overheen,
dat welt de brokken op, en na een paar uur is het hap slik weg.
als ik teveel hebt gegeven, dan laat hij rustig de rest staan en eet niet
meer verder, want hij heeft genoeg gehad.