PDA

Volledige versie bekijken : Chronische achterhandslapte

Snarf
17 november 2003, 11:42
Chronische achterhandslapte kan worden veroorzaakt door Spondylose las ik op de site.

Nu heeft mijn oudste bouvier (12,5) al een hele poos de symptomen die bij chronische achterhandslapte horen zoals: moeilijk omhoog komen, er door heen gaan en onvrijwillig urineverlies. Maar sinds de dierenarts MetaCam heeft voorgeschreven gaat het stukken beter. Zelfs zo goed dat we de dosering nu naar beneden mochten aanpassen. Ze gaat nu veel beter en langer mee uit en ook haar algehele conditie lijkt verbeterd. Ze is ook veel alerter en ligt niet zo veel alleen maar te suffen als vroeger.

Ik weet dus niet of zij spondylose heeft ik zal dit nog eens nadrukkelijk vragen, maar mischien is het een alternatief voor diegenen die Prednison voorgeschreven hebben gekregen. Hebben meer mensen ervaring met dit medicijn of deze kwaal?

djara
17 november 2003, 18:39
Onze pup van 5 maanden heeft artrose aan alle 4 pootgewrichten. Hiervoor is ook Metacam voorgeschreven. Onze pup kan nu beter opstaan en ze eet beter. Ze was altijd al erg speels maar door deze medicijnen nog meer.
Maar het is alleen maar een pijnstiller. Ze wordt hier niet door geholpen.
Ik weet niet zeker of het wel in vergelijking is met Prednison.

Groetjes Renske

Carin
17 november 2003, 19:09
Hoi Renske

Metacam is niet alleen een pijnstiller, het is daarbij ook nog een sterke ontstekingsremmer.

maar voor je pup met artrose is er misschien nog wel een ander middel wat ook heel goed werkt.
dat is een nieuw soort voedingssuplement en het heet Acproh Dylam, je kan het bestellen bij Jetty v.d. Hulst en er staan altijd advertenties over in de Onze Hond.
kennisen van mij hebben er hele goeie ervaringen mee met een hond die HD optima Forma heeft, deze hond heeft dus zowat geen heupkommen, maar als je haar nu ziet lopen en spelen geloof je bijna niet dat ze dat heeft. ze springt weer met 4 poten tegelijk in de lucht achter een bal aan.

wie weet een idee.

groetjes Carin.