Volledige versie bekijken : Middel tegen teken
Michella
6 augustus 2008, 20:22
Een natuurlijk alternatief is de bouvier voor het uitgaan of de wandeling in te sprayen met verdunde tea-tree olie in een plantenspuit.
Per halve liter water 10 druppels toevoegen.
De ogen moeten vermeden worden tijdens de behandeling
Jolinda
15 augustus 2008, 21:37
ik doe hetzelfde, maar dan met lavendelolie :)
nic
16 augustus 2008, 06:36
Ik had hier nog een vraagje over, aangezien Mas ook dit jaar weer vermoedelijk jeuk heeft van de tekenband. Sinds afgelopen maandag is hij weer af, in overleg met de DA moet de jeuk met 2 weken afnemen. Maar teken willen we ook niet (band werkte overigens wel super tegen teken)
De Vraag.... 10 druppels op een halve liter water. En hoe vaak sprayen jullie de hond ermee in???? Is dit wekelijks??? Of voor een wandeling???
Jolinda
16 augustus 2008, 09:31
Moet zeggen dat ik niet precies 10 druppels afmeet. Doe het een beetje op gevoel. ( Als het maar goed naar lavendel ruikt) De ene olie is ook meer geconcentreerd als de andere.
Ik spuit Xantoz in ieder geval elke week ik. Als er perioden zijn ( zoals nu) waarin veel teken zijn spray ik hem vaker in. En voordat ik naar het bos ga nog een keer extra.
Dikke knuf voor mas van toz
Ylona
16 augustus 2008, 09:42
Hee, da's apart. Bo mag geen tekenband ivm een behandeling voor een andere huidaandoening: dat gaat niet samen. En Bo heeft in mei/juni/juli best wat last gehad van teken, maar op dit moment is het nul. Geen teek meer te vinden sinds een paar weken.
Moet wel zeggen dat ik Bo elke dag karnemelk geef en regelmatig een teen knoflook door zijn eten doe. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
Jolinda
16 augustus 2008, 15:40
Hier stikt het van de teken.
Vorige week vertelde een kennis dat hij met zijn jack russel in het bos liep. Na een tijdje begon het beestje te piepen. Dus hij pakt hem op en kijkt hem na. Hij vond 15 teken!!!
Dus voorlopig zijn wij ff niet in het bos te vinden. :)
Ook al 2 mensen gesproken die 2 weken geleden een teek hadden opgelopen.. Nare beesten!