PDA

Volledige versie bekijken : Jeugdpuistjes

Henkie
3 september 2004, 23:45
Goeiemorgen,

Onze boef van bijna 10 maanden oud heeft, volgens de dierenarts, last van een soort van jeugdpuistjes....??!! Hij heeft op z'n buik en z'n borstkas een aantal behoorlijk rode bulten en bultjes zitten. Hij krijgt nu 2x daags Clavubactin, de kuur is inmiddels verlengd omdat het na 2 weken nog niet over was. Op z'n borstkas is het nu wel een stuk minder geworden maar op z'n buik is het nog steeds ernstig aanwezig. Hij heeft er geen jeuk o.i.d. aan want hij likt of bijt er niet aan. Ik begin nu zelf te denken dat het het voer is maar weet het niet zeker. Hij krijgt nu sinds bijna 2 maanden Smolke dat at hij in het begin goed maar nu eet hij het alleen als ik er een beetje Rodi worst doorheen roer (kleine stukjes gesneden).
Het probleem is trouwens ontstaan in die hele hete periode van een maand geleden, het was toen 29 graden bij ons in huis (met ramen etc. open)
Ik weet het dus effe niet meer...Heeft iemand een idee of advies wat het zou kunnen wezen? Of heeft iemand weleens gehoord van jeugdpuistjes bij honden?
Groeten,
Henk

Kikie11
6 september 2004, 18:26
Hallo Henk

Mijn schoonzus heeft een klein handje en die had ook een uitslag op buik en borst en die heeft een voedsel allergie hij kan echt bijna nergens tegen.
Hij eet nu hope farm en dit gaat goed en hij krijgt er niks anders bij dus ook geen honde koekjes en dit gaat heel erg goed.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Groetjes Monique

bella
6 september 2004, 22:47
Ha die henk,
toen mijn boef in de pubertijd was had hij ook last van jeugdpuistjes. Hij had ze op zijn baard en ik stond te klapperen met mijn oren bij de dierenarts toen ik hoorde dat ook honden hier last van konden hebben. Hij heeft een zalfje tegen de jeuk gehad, de naam weet ik niet meer, maar na verloop van tijd, toen de jeugd over was zal ik maar zeggen, waren de puisten ook weg.
net een mens dus in de pubertijd hahaha.
groetjes, bella

Henkie
6 september 2004, 22:50
Hallo Henk

Mijn schoonzus heeft een klein handje en die had ook een uitslag op buik en borst en die heeft een voedsel allergie hij kan echt bijna nergens tegen.
Hij eet nu hope farm en dit gaat goed en hij krijgt er niks anders bij dus ook geen honde koekjes en dit gaat heel erg goed.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Groetjes Monique

Hoi Monique, bedankt voor je reactie. Ja ik heb daar zelf ook al over na zitten denken en ga ook maar eens ander voer proberen. Het is wel zo dat als over een week (als die kuur is afgelopen) het nog niet weg is, de dierenarts eerst e.e.a. op kweek gaat zetten, en dat gaat volgens mij ook wel gebeuren want er zit niet echt veel verbetering in. Dus....wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Groetjes,
Henk

Henkie
6 september 2004, 22:57
Hoi Bella, eindelijk iemand die hetzelfde van de dierenarts heeft gehoord! Ik stond dus eerst ook effe van......jeugdpuistjes?? Nou ja het zal wel dacht ik, ik zoek het wel op op internet (maar heb er weinig over gevonden). Nou dan hoop ik maar dat ze de juiste diagnose hebben gesteld want dan gaat het uiteindelijk vanzelf weg. Rusty (ja ja aardappel-anders) heeft er weinig last van trouwens hij krabt er nooit aan. Maar goed, nogmaals bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Henk

bella
7 september 2004, 21:40
Hoi henk,
Nog even dit, clavu is een zware antibiotica en lijkt mij niet geschikt voor jeugdpuisten. (al ben ik geen dierenarts) Ga eens naar een andere dierenarts want dit middel lijkt mij veel te zwaar zeker als de kuur verlengd is. Ik heb zelf een uitstekende dierenarts (hij heeft mijn hond van de dood gered door snel ingrijpen) dus als je in de buurt van amsterdam woont ga daar eens langs. Als je wil heb ik natuurlijk het adres,
groetjes,Bella

Henkie
9 september 2004, 23:34
Hoi Bella,

Nou de kuur is met ingang van vandaag afgelopen en ik moet zeggen....het ziet er al een heel stuk beter uit. Ik denk dat ik het nu maar eerst even ga aanzien en ook niet bij m'n eigen dierenarts hier in Amersfoort langs ga. Ik ga zowel hiero als naar Nico Dijkshoorn in Zeist. Als het nou weer erger wordt ga ik naar Zeist. Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod van jouw dierenarts.
Groetjes,
Henk