PDA

Volledige versie bekijken : Magere boef

Snarf
12 november 2003, 07:31
Een kennis van me heeft ook een stel bouviers en zijn jongste hond (teefje van ca. 1 jaar) is erg mager. Toen ze pas van de trimmer terugkwam schrokken we ons dood. Ze ziet er heel verwaarloosd uit alsof ze heel onregelmatig te eten krijgt, maar volgens hem eet ze heel goed. Wel is ze heel energiek en gaat hij af en toe fietsen met hun. Ik heb hem dat afgeraden omdat ze nog te jong zijn, maar ze zijn anders niet te houden volgens hem.

Nu heeft hij het advies gekregen om naast het gewone voer ook een bak met Brinta te geven. Is dat wel een goede oplossing?

Ik dacht zelf ook aan een lintworm omdat de hond echt goed eet. Aangezien de hond een wormenkuur had gehad vroeg ik me af of een lintworm eigenlijk daardoor wel gedood wordt ? Of moet je daar iets speciaals voor halen?

Carin
12 november 2003, 08:29
Hoi Snarf

het boefje van je vrienden is mager zeg je. maar je verteld ook dat ze goed eet en erg energiek is.
nu kan het zo zijn dat ze wel goed eet, maar dat ze toch niet genoeg voedingswaarde binnenkrijgt. of dat ze meer verbruikt dan dat ze binnenkrijgt.
het kan soms helpen om zo'n hond op een dieet voor sporthonden te zetten, dan hoeft ze qua hoeveelheid niet meer te gaan eten maar krijgt ze wel meer binnen.

en ontwormen, het klinkt altijd zo makkelijk maar, gebruik altijd een goed middel van de dierenarts om te ontwormen, en zorg dat je genoeg geeft, rond het aantal kilos wat de hond weegt altijd af naar boven om de dosering te bepalen dan weet je namelijk zeker dat de hond voldoende binnen krijgt en dat alle wormen ook daadwerkelijk dood gaan.

groetjes en succes met de magere dame.
Carin

Snarf
12 november 2003, 13:10
Hoi Carin,

Bedankt voor je adviezen. Ik heb de eigenaar van "De magere dame" (goede naam voor een thriller ;) )al eens gezegd dat hij volgens mij beter premium voer kan geven, maar zal dat nog eens memoreren.

Ook zal ik die tip van dat ontwormen aan hem doorgeven. Mischien heeft hij gedacht beter te weinig dan te veel. Ik woon in Groningen en men is hier traditioneel nogal op de centen, hoewel ik me dat van een dierenliefhebber niet kan voorstellen.

Groetjes,

Frans (Snarf)