PDA

Volledige versie bekijken : Ontmoeting tweede boef

Tineke
17 september 2008, 10:53
Hallo Luitjes

Graag jullie advies.
Ik heb zelf een reu van bijna 5 jaar en doet het goed met andere honden af en toe wat dominant in de kring van honden die we op vaste tijden tegen komen in het bos.

Nu heb ik een tweede boef gevonden die ik er graag bij wil hebben. Dat is een reu van bijna 2 jaar en volgens het vrouwtje soms een beetje schichtig. Volgens mij een goede match met mijn beer.

Het probleem is dat hij 2 uur rijden hiervandaan woont.
Wat denken jullie dat het beste is om er in korte tijd achter te komen of die twee samen kunnen? Graag nuttige en practische tips.
Bijvoorbeeld waar moet ik op letten als ze elkaar zien en met elkaar in het park zijn?
Kunnen ze eventueel daarna gelijk samen in de auto of beter niet?
en dat soort vragen zit ik nu mee

We gaan vrijdag daarheen dus als jullie adviezen voor die tijd hier staan dan graag!

Alvast bedankt!

groet van Tineke

Jolinda
17 september 2008, 12:08
ligt het aan mij of is mijn reactie net niet geplaatst?

dus hier nogmaals:

Ik heb hier zelf geen ervaring mee gezien wij zelf maar 1 boef hebben.
Persoonlijk denk ik dat ze de kans moeten krijgen om aan elkaar te wennen. Ik denk niet dat je dit met één ontmoeting kan bepalen.
Misschien moet je de boef een paar dagen/weken op proef meenemen om te kijken hoe het gaat.
Bij elkaar in de auto zetten zou ik niet weten. Dat ligt er ook aan hoe jouw boef daarin is.
Wij hebben regelmatig een andere hond ( ook die hij niet kent) bij Xantoz achterin zitten. Die maakt daar absoluut geen probleem van.
Je kent je eigen hond zelf het beste.
Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring.
Misschien zijn er anderen die je nog meer tips kunnen geven.

Ik wil nog wel even zeggen dat ik het top vindt dat jullie overwegen om een herplaatser in huis te nemen!

Hanneke
17 september 2008, 12:38
Ik zou de eerste kennismaking op neutraal terrein laten plaats vinden en goed de lichaamstaal van beide honden in de gaten houden. Je merkt gauw genoeg hoe ze reageren op elkaar.

En wat het in de auto nemen zou ik toch wat voorzichtig mee zijn, ze niet gelijk in de kofferbak zetten . De hond die mee gaat gedraags zich anders omdat hij uit zijn vertrouwde omgeving wordt weg gehaald en daardoor wat nerveus reageren.

Ik ben altijd eerst kennis wezen maken met mijn andere honden en toen dat klikte was de manier van naar huis halen verschillend. Voor Bo ben ik ook naar het zuiden afgereisd .
Mien hebben we thuis gelaten toen we Bo op gingen halen omdat Bo wat extra aandacht nodig had en we haar die op dat moment konden geven .
En zowel Turbo als Doerak waren erbij toen we de andere hond op gingen halen. Ze hadden elkaar wel vaker gezien ,zaten beiden isn het asiel en ging regelmatig even wandelen met ze . En als je echt graag die hond wil hebben dan moet een extra ritje toch geen probleem zijn?