PDA

Volledige versie bekijken : Ontmoeting twee reuen

Tineke
17 september 2008, 09:57
Hallo Luitjes

Graag jullie advies.
Ik heb zelf een reu van bijna 5 jaar en doet het goed met andere honden af en toe wat dominant in de kring van honden die we op vaste tijden tegen komen in het bos.

Nu heb ik een tweede boef gevonden die ik er graag bij wil hebben. Dat is een reu van bijna 2 jaar en volgens het vrouwtje soms een beetje schichtig. Volgens mij een goede match met mijn beer.

Het probleem is dat hij 2 uur rijden hiervandaan woont.
Wat denken jullie dat het beste is om er in korte tijd achter te komen of die twee samen kunnen? Graag nuttige en practische tips.
Bijvoorbeeld waar moet ik op letten als ze elkaar zien en met elkaar in het park zijn?
Kunnen ze eventueel daarna gelijk samen in de auto of beter niet?
en dat soort vragen zit ik nu mee

We gaan vrijdag daarheen dus als jullie adviezen voor die tijd hier staan dan graag!

Alvast bedankt!

groet van Tineke

Jolinda
17 september 2008, 11:06
Ik heb hier zelf geen ervaring mee gezien wij zelf maar 1 boef hebben.
Persoonlijk denk ik dat ze de kans moeten krijgen om aan elkaar te wennen. Ik denk niet dat je dit met één ontmoeting kan bepalen.
Misschien moet je de boef een paar dagen/weken op proef meenemen om te kijken hoe het gaat.
Bij elkaar in de auto zetten zou ik niet weten. Dat ligt er ook aan hoe jouw boef daarin is.
Wij hebben regelmatig een andere hond ( ook die hij niet kent) bij Xantoz achterin zitten. Die maakt daar absoluut geen probleem van.
Je kent je eigen hond zelf het beste.
Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring.
Misschien zijn er anderen die je nog meer tips kunnen geven.

Wil nog wel even zeggen dat ik het top vindt dat jullie overwegen om een herplaatser in huis te nemen!

Danjel
19 september 2008, 20:54
hallo tineke,de vrijdag is al voorbij, dus waarschijnlijk ben ik te laat met mijn tips. maar alsnog: we hebben meerdere boeven. de herplaatsers kwamen altijd uit een asiel, niet van mensen thuis. dat maakte de kennismaking op neutraal terrein wat eerlijker. het is scheef verdeeld als je op het terrein van de ene boef ze elkaar laat ontmoeten. aangelijnd is ook niet handig, dan zijn ze vaak beschermender dan los. bij ons was de ontmoeting op een afgesloten neutraal terrein, waarbij er veel geurtjes hingen van andere honden. die zijn al zo interessant dat onze superdominante boef daar eerst aandacht voor had. maar zoals je al zegt: de nieuwe hond is waarschijnlijk onderdanig, dus misschien komen er helemaal geen problemen. het probleem van meteen samen 2 uur reizen (hebben wij ook 3 x gedaan) was bij ons makkelijk opgelost omdat we een bedrijfsauto hebben. de een ging in de bench, de ander los. ik hoop dat de kennismaking vandaag goed verlopen is, ben benieuwd. succes!

Jolinda
19 september 2008, 20:57
Ben ook benieuwd hoe het is gegaan!

Tineke
19 september 2008, 21:14
Hoi Allemaal

Nadat we de afspraak hadden gemaakt voor vandaag is het gezin in de verdediging gekomen de vier kids van de bijstandsmoeder zijn zo kwaad op haar geworden en zelf had ze al twee nachten liggen huilen dus........ Bowie blijft bij zijn vrouwtje

Jammer voor ons echt jammer maar ik denk dat het voor blonde boef Bowie een geluk is

Op zoek naar de volgende lieve blonde herplaatser/ster

Bedankt voor jullie reacties en ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektocht
Tips voor een blonde boevekind GRAAG

groet van Tineke

Jolinda
19 september 2008, 21:53
he wat jammer voor jullie!!
Maar er komen vast nog meer boeven op jullie pad.
Veel succes, en houden jullie ons op de hoogte?

Ylona
20 september 2008, 09:14
Hoi Tineke, op de bouvier startpagina staat een blonde herplaatser:

Auteur: marqu (---.harli1.fr.home.nl)
Datum: 12-09-2008 20:48

Voor een lieve, aanhankelijke, blonde bouvier (Balou, ex-reu) van 8 jaar oud, ben ik op zoek naar een lieve baas. Zijn baas is veel van huis, terwijl Balou erg van gezelschap houdt en niet graag alleen is.. Balou is erg speels, vrolijke, enthousiast en vriendelijk naar andere dieren , andere honden en is gek op aandacht. Hij reageert zeer positief op voor hem onbekende mensen en is een allemansvriend. Hij houdt van autorijden en is gek op water…
Wie zit het zitten met deze grappige goeierd?
Je vindt de info via: http://bouvier.prikpagina.nl (http://bouvier.prikpagina.nl)
(http://bouvier.prikpagina.nl/read.php?f=1800&i=548&t=548#REPLY)