PDA

Volledige versie bekijken : Klein dapper Looparisje

Catootje
22 september 2008, 21:52
Hoi allemaal,
Al heel snel kwam ik er achter dat mijn kleine Yunishka een héél ander hondje is dan mijn allerliefste Bolle. Ik hou zielsveel van Jazz, ze is een heerlijke, lieve, makkelijke allemansvriend. Maar Bouvier-eigenschappen zoals waken en beschermen heb ik bij haar maar héél zelden gezien.
Niet dat ik dat erg vindt, mijn Bolle is zoals ze is en ze is mijn zonnetje, mijn metgezel en maatje, mijn knuffelbeer.
Mijn eerste Boef Nikie was heel anders, daar ging je voor opzij.
Soms mis ik dat in Jazz.
Ik wilde graag een pup erbij en ik hoopte op een hondje dat zowel lief als pittig zou zijn. Nou, ik geloof dat ik nu heb wat ik voor ogen had.
Yunishka is lief, makkelijk, sociaal, leert snel en heeft pit :D.
Vanavond liep ik in het donker nog een rondje met mijn meissies.
Achter de flat staat een bankje en daar zaten 3 jonge gasten op. Ze deden niet vervelend of zo, ze zaten daar gewoon te "hangen".
Jazz liep los en liep er gewoon voorbij, negeren heet dat.
Maar de kleine Yunishka stopte op een paar meter afstand, ging recht voor het drietal staan, maakte zich "groot" en ging staan grommen.
Het zag er niet onzeker uit, het zag er zéker uit.
Het drietal paatte tegen haar en staken een hand uit om haar te laten snuffelen, maar ze bleef staan waar ze stond, grommend.
(Overdag is ze heel open en vrij en laat zich makkelijk door iedereen aaien en knuffelen).
Yunishka is nog heel jong en misschien kun je er nog niets van zeggen, maar ik heb toch sterk het gevoel dat deze dame er in de toekomst voor zal zorgen dat niemand mij (en Jazz :rolleyes:) lastig zal vallen als zíj in de buurt is.
Wat denken jullie ervan?

Chanel
22 september 2008, 22:44
Je hebt een echte BOEF meid!!!

Kathy
22 september 2008, 22:55
Bas en Aika doen dat ook.
Indy leert het al wel van ze.
Vooral als ik alleen met ze loop 'savonds zijn ze ernstig allert.
Je hoeft zo meteen echt niet meer bang te zijn hoor:D

Dazzle
22 september 2008, 23:06
Als hier de glazenwasser voor de deur...uhhh ruit staat.... Dazzle gaat totaal uit z'n "dak", bijna door de ruit dus.... hoef al bijna niet meer te betalen, durven amper nog aan te bellen:D

Ebonoss
23 september 2008, 07:21
:eek:Ik heb hier precies zo'n portret lopen.....ook dat begon al heel vroeg eigenlijk al vanaf ze een opgroeiende pup was. Precies wat men zegt: da's nou een echte boef! Het zijn schatten, maar je moet wel altijd waakzaam zijn, zeker ivm die nieuwe wet.......maar aan de andere kant als baasje zal je niets overkomen, iedereen gaat wel aan de kant voor zo'n dappere boef!

kaya
23 september 2008, 09:05
hoi ik kan me helemaal vinden in je verhaal,Kaya(l) is de rustige en lieve boef en Kindy (l)is de deugniet ook heel lief hoor, maar ze laat wel van haar horen als ze het niet vertrouwd.
zo hebben we een malthezer Whitney en die is Kaya aan het plukken,ze moet binnenkort naar de trimster maar die kon niet eerder,haar hele nek is kaal,maar daartegen probeert ze het ook bij Kindy maar die laat het echt niet toe,goed van haar.zo zie je maar hoeveel verschil er nog weer in die boeffies zit,en dat is wel fijn.

Ylona
23 september 2008, 09:27
Toevallig is Tys de laatste paar dagen ook enorm de macho aan het uithangen .... gisteren was 'ie echt op zijn top! Hij wilde overal achteraan jagen, ook mijn kippetjes (kwartels) waren aan de beurt. Hoort er allemaal bij, is uitproberen, kijken hoeveel indruk je kan maken ... Ik geniet er volop van. Op sommige momenten grijp ik trouwens wel even in, want dan gaat de chef even wat te ver. Gisterenavond is zelfs Bo uit zijn slof geschoten tegen Tys, zo ging hij over zijn grenzen heen ... en dat zegt wel wat hoor! Vanochtend vond Sam dat ook en heeft Tys even heftig klop gehad. Sindsdien is hij weer op zijn plekkie ....

veyron
23 september 2008, 09:48
jaja Carin, de volgende keer als er iemand jouw balkon komt schilderen of de ramen lappen... tja dan mag je wel opstaan !
jouw lieve Jazz vindt het allemaal best, maar dat kleine draakje zal de alarmbel wel luiden!

ik vind het stiekum ook erg leuk als het geboefte een beetje gromt en tanden laat zien als er vreemden te dicht bij me komen!

dat is weer zo een fijne boeveneigenschap: Ik stoor me niet, het interesseert me niet, iedereen die jouw vriend is mag binnen.. maarre als jij een beetje ongerust bent in iemand, voelt boeflief dat meteen en gaat hij van "slaapstand" in " waakstand":D

dus met dat kleine Looparisje ben je vanaf nu zeker van bescherming!
en eh, als het nodig is, wedden dat Jazz dan gewoon meedoet?!

vera
23 september 2008, 11:10
Heerlijk hoor zo'n waakse meid!!!
Goya is onze 3de reu, maar de 1ste die waaks is en in het donker erg oplettend:D
Onze vorige boef heeft de 1ste 2 jaar helemaal niet geblaft of gegromd( was wel lekker rustig )

Heerlijk idee hoor Carin dat Jazz en jij zo'n bescherm (b)engeltje hebben(l)

Dikke knuf voor je meiden van ons......

boevengek
23 september 2008, 19:11
Haha SUPER!!
Verwacht je niet he van zo een kleine meid?
Dit noemen wij hier thuis 'boevenpower!'
Ook hier thuis moet niemand aan het vrouwtje komen en
zeker niet als het donker is!
Ik heb een buurmeisje met een jack russel, die durft 'savonds het park
niet meer in.
Had ze maar een echte hond moeten nemen:D

Sandra.

nadientje
23 september 2008, 19:34
Haha super!
Ik herken het wel in onze boeffies. Raf is bijvoorbeeld echt een lieverd maar wel duidelijk waaks.
Een tijdje geleden was ik lekker met hem aan het ballen en er reed al de hele tijd iemand met een paardenkoets op datzelfde veld rondjes heen en weer. Raf vond het wel een beetje raar maar oke, tót ie dichterbij kwam...(tja, hoe durft ie :p) Raf wilde eigenlijk zijn sirene aan zetten maar ik zei zo hard nee dat hij gelijk stil was maar die mensen hebben volgens mij alsnog een hartaanval gekregen haha
Veel plezier met die kleine (nou ja klein...duurt vast niet lang meer :rolleyes:)

Jolinda
23 september 2008, 19:41
hihi heerlijk zon kleine grote waakhond!!
Wij hebben toch meer een type jaz:)
De trimster ( woont in de straat) kwam Xantoz vorige week halen.
Ze heeft 5 minuten moeten roepen en zoeken in ons huis ( ze had een sleutel) tot ze Xantoz slapend op de overloop aantrof.. :rolleyes:

Hanneke
24 september 2008, 08:15
Buiten was Bo heel alert ,dat gedrag nam ze over toen Mien er niet meer was ,maar hier in huis had je echt de boel weg kunnen halen.

Babs heeft van de week voor het eerst geblaft ,ik wist niet dat ze het kon:)b,volgens mij schrok ze van zichzelf.

Rita Baart
24 september 2008, 09:18
Hoi,
Ja hoor een echte boef in huis! Wacht maar geduldig af tot ze 1,5 á 2 jaar is dan komen ze echt op hun top wat waakzaamheid betreft.
Harley is ook ontzettend waaks over mij. Op straat laat ze ook bijna niemand in mijn buurt als iemand nadert maakt zij zich extra groot en gaat als een blok voor mij staan en blaft waarschuwend "kom niet aan mijn vrouwtje'.
Als je haar dan zo ziet kijk je ook wel beter uit. Het maakt grote indruk!
Ook ik vind dat helemaal niet erg.
Harley heeft dit trouwens ook naar andere honden toe vooral honden die niet helemaal lief zijn. Als deze mij benaderen gaat Harley tussen mij en zo'n een hond in staan.
Lekker zo'n bescherming toch!

groetjes Rita.

corry van veen
24 september 2008, 12:05
volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken en gaat dat kleine Looparisje goed op jullie passen.

aljanssen
24 september 2008, 12:36
Leuk om te zien hoe zo'n kleintje al probeert stoer te zijn, Jazz heeft een goede hulp aan jullie looparisje samen zullen ze goed voor jullie zorgen daar hoef je niet bang voor te zijn.
Joke en Asta

Cooper
24 september 2008, 15:22
Geweldig! Die looparisjes zijn inderdaad voor de duvel niet bang. Jij kunt straks ongestoord over straat hoor. Maar zoals hierboven algenoemd pas op voor je ramen met een schilder of glazenwasser hihihi. Geef die " gevaarlijke" waakhond maar een dikke knuffel van ons.

Jan sandra Jamie River-Nura Nura-Xena

annebasco
24 september 2008, 15:44
:ll: Ik denk ook dat jij nooit meer bang hoeft te zijn Carin, met zo'n waak- verdedigingsboefje bij je in de buurt, die zal ze wel eens, zo klein als ze is, allemaal op afstand houden. Dapper hoor.
Wel denk ik dat Jazz haar straks ook wel mee zal helpen als ze begrijpt waarom Yunishka zo gromt, ze worden straks gewoon een team. Prachtig hoor!

jalybo
29 september 2008, 09:29
Hoi Catootje,

Goh wat een pit zit erin. Onze eerste teef Tessa had dat ook van jongs af. Maar Cintha komt niet eens overeind als er iemand binnen komt. Het is net of ze denkt, doe wat je doen moet, maar laat mij met rust. Ze blaft alleen als ze aan het spelen is met haar vriendjes en vriendinnetjes. Maar ik denk dat als het erop aan komt, ze haar mannetje wel staat. We houden evengoed wel van haar. Toch wel lekker, zo'n rustige hond.