Volledige versie bekijken : twee boefen?
marjanne
21 september 2004, 15:43
Ik heb al een boef sinds 4 jaar. Deze hebben we uit een asiel gehaald. Zijn leeftijd schatten we op ong 10 jaar. Moeilijk in te schatten want als ie een stok of bal heeft lijkt die weer een heel jonge hond. Maar ja mijn vraag is eigenlijk of ik nu een pup erbij kan nemen of zou dat te druk voor Sant,mijn boef dus,zijn. Wat ik al mailde,hij is al op leeftijd en is thuis toch zijn rust gewend en als er zo'n drukte maker bij komt weet ik niet of dat sneu is voor Sant.Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven. gr v Marjan.
corry van veen
21 september 2004, 16:18
Hoi Marjanne
Ik heb ook een bouvier van 10 jaar en ik zou bij hem gerust een pup nemen, als ik het zo lees is jou Sant best nog wel vrolijk en actief. Mijn bouviers zijn in huis ook altijd rustig geweest. Ik heb ook altijd twee bouviers gehad en dat ging altijd prima. Ze hebben veel gezelligheid aan elkaar ik heb het altijd heerlijk gevonden en nooit als lastig of vervelend ervaren. En ook nooit gemerkt dat de andere hond het niet leuk vond. Ik had een hond die het op een gegeven moment niet meer leuk vond om alleen te zijn. We hebben er een pup bij genomen en van die tijd af ging het prima. Op het moment dat de oudere hond vond dat de pup een beetje druk werd corrigeerde de oudere hond de pup zelf heel voorzichtig.
Ik wilde mijn ervaringen even laten weten.
Groetjes Corry en een knuffel van Quinto
Jeanka
21 september 2004, 20:07
Hallo Marianne,
Ik ben het met Corry eens dat het waarschijnlijk geen problemen zal geven. Mijn bouvier van bijna 2 jaar en de bouvier van mijn vader van 14 jaar plus kunnen het heel erg goed met elkaar vinden.
Eerst waren ze overdag altijd samen als ik naar mijn werk was en nu logeert Donar bij ons.
Mijn ervaring. Vanaf de eerste dag dat ik Balou mee naar mijn vader's huis heb genomen en dus ook naar Donar ging het goed. Balou was toen iets meer dan 4 maanden oud.
Als Donar het te druk vindt, gaat hij ergens anders liggen of gromt hij, maar je zult er verstelt van staan hoeveel zo'n oudere hond van zo'n kleine deugniet kan hebben. Ze regelen het meestal zelf beter dan als wij ons er mee gaan bemoeien. Balou probeert Donar natuurlijk wel uit te dagen, maar hij respecteert het wel als Donar hem afsnauwt. Donar heeft aan de andere kant zo'n houding van "ach, laat maar doen, het gaat vanzelf wel weer over", doet zijn ogen dicht en gaat slapen. Uit is het spel.
Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt.
Jeanka en een flinke lik van Balou.
Marga
21 september 2004, 20:28
Ik sluit mij helemaal aan dat je gerust een tweede bouvier kunt nemen.
Je oude bouvier zal zichzelf jonger gaan gedragen.
Hij zal het voorbeeld zijn voor de pup en gaat hem leren hoe de mensenwereld werkt.
Natuurlijk zal de pup druk zijn maar hij wordt vanzelf op zijn plaats gezet.
Als jij graag een tweede bouvier wilt dan is de leeftijd niet van belang.
Bij een 10 jaar oude bouvier is dat trouwens een hele mooie leeftijd om dat te doen.
Groetjes Marga
Froukje
22 september 2004, 20:27
Wat komt deze vraag mij bekend voor.
6 jaar geleden stond ik voor hetzelfde probleem.
Ook een bouvier van 11 jaar oud en ik wilde dolgraag een pup erbij hebben.
Ik heb heel wat afgelezen en gezocht naar adviezen.
Om het verhaal kort te maken ik heb het gedaan.
Bij mij oude lobbes van 11 een pup.
Achteraf had ik meer last van stress en spanningen dan mij oude lobbes.
Het is heel goed gegaan met natuurlijk de nodige afknauwingen in het begin.
Maar na 3 maanden waren ze onafscheidelijk en was het een echte vader voor hem.
Met elkaar slapen, rennen en spelen.
Mijn advies is gewoon doen als je de tijd en ruimte ervoor hebt.
Je zult er zeker geen spijt van krijgen.
FROUKJE
Wilma
23 september 2004, 20:11
Mee eens wat de andere schrijven.
Het in huis halen van een pup bij Sant kan heel goed.
Je moet alleen niet vergeten Sant de aandacht te geven die hij altijd van je krijgt.
Je zult dan zien dat twee bouviers samen echt het einde is.
Wilma
marjanne
24 september 2004, 08:18
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het reageren op mijn bericht.
Ga v.av kennis maken met Anton en Petra.
Wij zijn er nu echt overtuigt dat het niet erg is voor Sant.
Hoop met de oktober pups mee te genieten,maar misschien zijn we te laat.
We laten 't jullie weten!
duimen maar..........
Groetjes van Ed,Marjanne en Sant.