Volledige versie bekijken : ons boevekind Bayko (4jaar)is dood
Tineke
13 oktober 2008, 18:11
Bayko 10-11-2003 / 13-10-2008
Mijn vorige bericht ging over een blond boevekind erbij .... en nu moet ik jullie vertellen dat mijn lieve boevereus dood is.
Afgelopen weekend liepen we door "zijn" Amsterdamse bos en kwamen we een Cane Corso kruising tegen die eerst mij begroette samen met z'n vrouwtje. Zij bewonderde Bayko als boef met oren en staart. Daarna was er een heleboel gegrom maar ja dat maak je wel vaker mee. We roepen allebei onze hond, ze lopen langs elkaar en de CC valt plotseling Bayko zo aan dat ik er ook niet meer tussen kon komen. Hij werd gegrepen in zijn nek en zwaar ook.
Naar de dierenarts en wond bekeken. Leek nogal mee te vallen.
De volgende dag nog heerlijk geravot met de vaste weekendroedel zoals wi dat noemen. dezelfde honden en mensen die hun hond uitlaten.Altijd gezellig voor hond en mens.
Zondagavond ging het mis. Zwaar hijgen. Heel veel kwijlen. Hoge koorts 41,6.
Ze hebben toen een drain aangelegd in zijn rug en moesten elke dag spoelen. Dinsdag moesten we weer terugkomen.
Afgelopen nacht in de kamer op een stoel gelegen en amper geslapen.Ik dacht als ie me nodig heeft komt ie of piept ie ..... Helemaal niets.
De baas ging er om 6 uur uit en ik even mijn bed in met de wekker om 9 uur want ik zou natuurlijk bij mijn zieke boef blijven vandaag.
Om 9 uur loop ik naar hem toe en hij is dood. Wat verschrikkelijk zo'n koud lijf..snik
De spil van ons bestaan is heengegaan....geen idee hoe nu verder te gaan
Tineke
vera
13 oktober 2008, 18:33
Hallo Tineke,
Wat een vreselijk verhaal!!! Wat een ellende om mee te maken!!
Heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie Bayko.......Veel te jong natuurlijk!!!
De manier waarop....pfff!!
Nogmaals, heel veel sterkte
annebasco
13 oktober 2008, 19:13
Och Tineke, wat erg om op zo'n manier afscheid te moeten nemen van jouw boevenreus Bayko, wat een naar verhaal is dat.
Op deze manier is het ook erg moeilijk om het een plekje te geven, je bent er eigenlijk nog helemaal niet aan toe, Bayko was veel te jong nog.
Heel veel sterkte de komende tijd en een hele grote troostknuffel van Basco!
boevengek
13 oktober 2008, 19:21
Paul en Tineke,
Het was zijn tijd nog niet, veel te jong en NIET eerlijk!
Ben erg geschrokken van het bericht en het lijkt nog zo onwerkelijk.
Vorige week Zaterdag is Bayko nog in mijn trimsalon geweest en nu ineens is hij er niet meer.
Ik zal die ''rotzak'' nooit vergeten.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met jullie grote verlies.
Ik denk aan jullie...
Sandra.
Gorki
13 oktober 2008, 19:30
Wat een verschrikkelijk verhaal. Zo jong nog en dan dit! Ik weet hier geen woorden voor. Verschrikkelijk! Veel sterkte om dit te verwerken.
Een boeveknuffel van Gorki en Zorna.
Sabine en Roger
aljanssen
13 oktober 2008, 19:46
Wat verschrikkelijk om dit mee te maken hier zijn inderdaad geen woorden voor.
Ik wens jullie alle kracht en sterkte toe om dit verlies te verwerken.
Groet Joke en Asta
kevin
13 oktober 2008, 19:50
damn seg
zo jong
heb er geen woorden voor
veel sterkte om dit te verwerken
kevin en cosie
Ylona
13 oktober 2008, 19:56
Jee, Tineke, wat vind ik dit erg ..... heel veel sterkte!!
Ylona
Francine
13 oktober 2008, 20:00
Hello Tineke,
Wat een vreselijk verhaal! Ik voel intens met je mee want ook wij hebben onze boef met net 6 jaar dood gevonden s'morgens en dit geheel onverwacht. Het brengt alles weer terug in mijn gedachte als ik dit lees en ook ik dacht hoe gaan we verder........moet nu ook weer, ook voor jullie, een traantje laten.
Wij hadden weer vrij snel een puppie in huis. Die kan nooit degene die je verloren hebt vervangen maar het geeft wel weer een doel. Vergeten doe je Bayko natuurlijk nooit maar laten de mooie herinneringen jullie tot troost zijn.
Ik wens jullie heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.
Renata
13 oktober 2008, 20:09
Wat een (horror)verhaal, echt verschrikkelijk! Tineke, ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies. Zo jong, en zo onverwachts...
Rust zacht Bayko
corry van veen
13 oktober 2008, 20:18
Hoi Tineke
Wat een verschrikkelijk triest verhaal. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie lieve Bayko.
Rust zacht Bayko
Catootje
13 oktober 2008, 20:24
Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
Wat een afschuwelijk verhaal, ik heb het er helemaal koud van.
Nogmaals, veel sterkte!
marja-s
13 oktober 2008, 20:35
Ach wat erg om je boef zo te moeten verliezen heel veel sterkte met dit verlies.
Een warme knuffel van ons
Marja, Roxy, Macho en Reno
Jolinda
13 oktober 2008, 21:16
Ik ben helemaal ontdaan van je verhaal. Wat verschrikkelijk zeg!!
We wensen jullie heel veel sterkte!
Chanel
13 oktober 2008, 21:56
Wat een vreselijk verhaal! (Hoe is het mogelijk.)
Wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie Bayko.
Elly de Roos
13 oktober 2008, 22:04
Hoi Tineke en Paul, Ik ken jullie niet, maar wat verschrikkelijk om op deze manier van Bayko afscheid te moeten nemen. Ik weet hoe jullie je nu voelen, ik heb 5 weken geleden mijn Bica in moeten laten slapen. Hij was ineens ziek en had ook al de leeftijd van ruim 12 jaar bereikt. Hoe moeilijk dit ook was, zijn tijd qua leeftijd, was het wel, maar Bayko was nog te jong. Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte toe met dit verlies, en dat je het toch een plaatsje kan geven.
bella
13 oktober 2008, 23:10
Heel veel sterkte Tineke.
Bella
Kathy
13 oktober 2008, 23:59
Hoi Tineke
Afschuwelijk verhaal,kan jullie alleen maar sterkte toe wensen
gerda_b
14 oktober 2008, 00:05
Heel veel sterkte....
Pakkie
14 oktober 2008, 05:09
Wat een verdrietige afloop voor Bayko en voor jullie.
Ik wens jullie veel kracht en sterkte in deze moeilijke periode.
Ebonoss
14 oktober 2008, 07:32
Hoi Tineke en familie,
Wat een verschrikkelijk verhaal..... dat is iets voor in je ergste nachtmerries! Ik vind het heel verschrikkelijk wat jullie is overkomen en ik wens jullie dan ook heel veel sterkte om deze gebeurtenis een plaats te geven.
Ik ben bang dat het niet zal meevallen want het is/was zo onnodig.
In ieder geval heel veel sterkte met dit grote en afschuwelijke verlies van jullie boeffie Bayko.
Dazzle
14 oktober 2008, 09:36
Vreselijk...!
Vol verbijstering dit verhaal zitten lezen.
Veel te jong en de reden van dit afscheid, brrr....
Wens jullie héél véél sterkte met het verwerken van het vreselijke verlies van jullie Bayko!
eldeedi
14 oktober 2008, 09:37
In één woord: verschrikkelijk! Ik leef met jullie mee.
Heel veel sterkte!
Henk&Boyke
14 oktober 2008, 10:34
Veel sterkte
jalybo
14 oktober 2008, 10:37
Wat een vreselijk verhaal. En zo totaal onverwacht. Wij wensen julie heel veel sterkte met het verlies van Bayko.
Lieve Bayko rust zacht.
Een dikke troostknuffel van onze Cintha.
thecla
14 oktober 2008, 12:20
och wat een verschrikkelijke manier om je boef te verliezen,ik wens je veel sterkte nu je zonder bayko verder moet.
loraine
14 oktober 2008, 12:55
Bah, wat een verhaal. Vreselijk om je hond zo te moeten verliezen. Het is nooit leuk, heb Donar 26 juni laten inslapen, maar heb afscheid kunnen nemen van hem op dat moment (en de hele dag door knuffels enz). Dat lijkt mij een groot verschil.
Veel sterkte!
Groetjes Loraine en Rodan:)$
Joke&Sjenna
14 oktober 2008, 13:30
Wat in en in triest om Bayko op zo'n manier te moeten verliesen :(
Heel veel sterkte toegewenst !
Groetjes
Heleenstorm
14 oktober 2008, 15:16
O wat erg.
Heel veel sterkte.
Ruben en Loes
14 oktober 2008, 17:01
Geen woorden voor.....ik wil jullie veel sterkte wensen.
Loes, Ruben en een dikke troostknuffel van onze Xero
Boevenkop
14 oktober 2008, 17:48
Heel erg veel sterkte Tineke, wat zal het zwaar zijn om Bayko niet meer om jullie heen te hebben, zo'n jonge hond, vreselijk !http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon9.gif
MaraJade
14 oktober 2008, 18:02
Hoi Tineke
Ow wat een vervelende manier om je boeffie te verliezen. Heel veel sterkte gewenst.
Mara en :)$ Beau
Allegra
14 oktober 2008, 20:16
Beste Tineke,
Ik lees je verhaal en word er stil van...
Een gevoel van intens verdriet is wat er in me op komt... verschrikkelijk!
Heel veel sterkte met het grote verlies van jullie Bayko.
Nicole
veyron
14 oktober 2008, 20:28
ook namens ons : heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies...
ik ben er niet goed van
Joyce Ariaens
14 oktober 2008, 23:23
Met een brok in de keel en tranen in de ogen heb ik jullie verhaal gelezen.
Niet te bevatten, niet eerlijk....dieptriest!
Iedere hondenliefhebber leeft met jullie mee, wenst je sterkte met het verlies van jullie lieve boevenkind.
Joyce en :)$Chica
Lyts Boefke
14 oktober 2008, 23:29
Hoi Tineke,
Vreselijk om op deze manier afscheid van je maatje te moeten nemen.
Ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes Jantina en een boeveknuf van WENDY.
Linda & Kenneth
16 oktober 2008, 12:38
Ik weet niet wat ik moet zeggen....
Woorden schieten me tekort.
Wil alleen aan jullie kwijt dat ik hoop dat jullie er nix aan overhouden.
En daar bedoel ik mee angst en haatgevoelens.
Ik zou het daar heel erg moeilijk mee hebben:(.
Heel veel liefs en sterkte met dit vreselijk gemis...........
Poot van Boefje en liefs van mij.
joycevanrees
16 oktober 2008, 12:56
Hoi Tineke,
Vandaag ben ik weer voor het eerst op het forum, en nu lees ik dit.
Wat vreselijk. Tranen rollen over mijn wangen.
Ik weet niet wat ik kan zeggen tegen je, dit kan je heel moeilijk een plekje geven.
Voor een buitenstaande is dit al vreselijk laat staan voor jullie.
Ik wens je heel veel sterkte toe om dit grote verlies te kunnen dragen.
Joyce
jantina&rené
16 oktober 2008, 14:47
Wat een nachtmerrie, getver... ik krijg er gewoon kippevel van.....
Wat een vreselijk manier om je maatje te moeten verliezen, ik moet er niet aan denken.
Ik wens jullie heel veel sterkte !!!!!!!!!
mirjam25
16 oktober 2008, 17:53
wat is dit erg , ik krijg kippenvel terwijl ik 't lees, heel veel sterkte met dit grote verlies , ik heb er verder geen woorden voor sterkte!
Hanneke
17 oktober 2008, 11:48
Heel veel sterkte toegewenst.vreselijk om op deze manier je kanjer te moeten verliezen
Jos en maria
17 oktober 2008, 14:28
Hoi Tineke, wát afschuwelijk! Ik wens jullie heel veel sterkte, de dood van 'n hond die je zo dierbaar is is niet niks. Bayko is veel te jong gestorven en de manier waarop... érg.
liefs Maria en pootje van Diezel
kenter
17 oktober 2008, 22:16
In een woord vreselijk...dat je je boeffie al zo snel moet kwijt raken en de manier waarop is afgrijselijk....dat zo'n hond losloopt in het bos met al die andere honden en kinderen..niet verantwoord lijkt mij of hij moet het zo ineens hebben gedaan zonder voorgeschiedenis..
Maar daar schiet jij niks mee op..nogmaals hel veel sterkte meis..:hart:
anitaheijnen
18 oktober 2008, 08:41
Hoi Tineke,
Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Bayko.
Anita en een knuffel van Roxy.
jos.debeer
22 oktober 2008, 10:41
Bayko 10-11-2003 / 13-10-2008
Mijn vorige bericht ging over een blond boevekind erbij .... en nu moet ik jullie vertellen dat mijn lieve boevereus dood is.
Afgelopen weekend liepen we door "zijn" Amsterdamse bos en kwamen we een Cane Corso kruising tegen die eerst mij begroette samen met z'n vrouwtje. Zij bewonderde Bayko als boef met oren en staart. Daarna was er een heleboel gegrom maar ja dat maak je wel vaker mee. We roepen allebei onze hond, ze lopen langs elkaar en de CC valt plotseling Bayko zo aan dat ik er ook niet meer tussen kon komen. Hij werd gegrepen in zijn nek en zwaar ook.
Naar de dierenarts en wond bekeken. Leek nogal mee te vallen.
De volgende dag nog heerlijk geravot met de vaste weekendroedel zoals wi dat noemen. dezelfde honden en mensen die hun hond uitlaten.Altijd gezellig voor hond en mens.
Zondagavond ging het mis. Zwaar hijgen. Heel veel kwijlen. Hoge koorts 41,6.
Ze hebben toen een drain aangelegd in zijn rug en moesten elke dag spoelen. Dinsdag moesten we weer terugkomen.
Afgelopen nacht in de kamer op een stoel gelegen en amper geslapen.Ik dacht als ie me nodig heeft komt ie of piept ie ..... Helemaal niets.
De baas ging er om 6 uur uit en ik even mijn bed in met de wekker om 9 uur want ik zou natuurlijk bij mijn zieke boef blijven vandaag.
Om 9 uur loop ik naar hem toe en hij is dood. Wat verschrikkelijk zo'n koud lijf..snik
De spil van ons bestaan is heengegaan....geen idee hoe nu verder te gaan
Tineke
wat erg en op zo'n manier ik wens je veel sterkte met dit verlies het is niet te bevatten als je hond er ineens niet meer is de leegte die je hebt ik weet er alles van ben mijn hond in mei kwijt geraakt en mis hem nog elke dag al maakt de nieuwe pup mijn leven weer zinvol vergeten doe je hem nooit veel sterkte
jos.debeer
22 oktober 2008, 10:43
mijn bericht is op de een of andere manier onder je verhaal terecht gekomen sorry hiervoor sterkte nogmaals jos de beer
nadientje
22 oktober 2008, 10:44
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
inko2000
22 oktober 2008, 15:03
Jeetje wat een vreselijk verhaal, daar moet je toch niet aan denken, dat je je lieveling op deze manier kwijt moet raken.
Ik wens jullie HEEL VEEL STERKTE toe, met het verwerken van dit groot verlies.
Bayko rust zacht.
Jamie
2 februari 2009, 21:19
Wat een verschrikkelijk verhaal. Verschrikkelijk! Veel sterkte om dit te verwerken.
Meevoelende en droeve groetjes
Silvia
Tineke
13 oktober 2009, 10:32
Het is weer herfst en het is dan ook al weer een jaar geleden ....
Mensen reageren nog steeds op "andere boef"
Onze troost is Storm die we hebben overgenomen als herplaatser van toen 6 jaar
we hebben geen dag spijt van dit besluit
hij trekt ons er door
foto van Storm heb ik bijgevoegd voor jullie
Mijn medeleven gaat uit naar de andere leden die hun boevekind op dit moment hebben verloren ik heb niet de kracht om jullie te sterken want ik kan hier nog steeds niet komen zonder tranen in mijn ogen
annebasco
13 oktober 2009, 10:56
Hoi Tineke,
Een jaar geleden heb je volgens mij het ergste meegemaakt met Bayko wat je kan overkomen met je allerliefste boefje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets vreselijks nog steeds voor ogen hebt.
Gelukkig heb je nu Storm, prachtige foto van een prachtig boefke, om je daar over heen te helpen.
Heel veel sterkte maar weer en geniet maar heerlijk van je herplaatsertje want hij heeft wel geluk gehad met zijn warme mandje bij jullie!
Sterkteknuf van Basco!
kenter
13 oktober 2009, 10:56
Mooie foto van Storm...
Wat mij wel nog bezighoudt in deze wat er met die aanvallende hond is gebeurd..ik bedoel..die mag absoluut niet meer los of wat dan ook..
Heb je daar ooit nog iets van gehoord, aangifte gedaan of iets dergelijks??
jantina&rené
13 oktober 2009, 10:57
Hey Tineke,
Storm is wel een schatje zeg...
Ik kan me voorstellen dat je het nog steeds moeilijk hebt. Als ik deze topic teruglees zit ik ook weer met tranen in mijn ogen....mijn beide schatjes Joy en Jim zijn beiden vorig jaar binnen 3 maand overleden. Ze zijn allebei best oud geworden maar oh wat mis ik die twee toch...
Chanel
13 oktober 2009, 16:06
Ja, je blijft ze missen, een jaar is zo voorbij.
Prachtige foto van Storm, geniet maar lekker van hem!
loraine
13 oktober 2009, 16:13
Mooie foto van Storm...
Wat mij wel nog bezighoudt in deze wat er met die aanvallende hond is gebeurd..ik bedoel..die mag absoluut niet meer los of wat dan ook..
Heb je daar ooit nog iets van gehoord, aangifte gedaan of iets dergelijks??
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Tuurlijk je krijgt je eigen hond er niet mee terug. Maar al die ellende hierdoor, mag niemand overkomen.
Heb het verhaal toendertijd ook met tranen gelezen. Vreselijk.
Geniet maar lekker van Storm(l)
Dazzle
13 oktober 2009, 19:12
Om op zo'n ingrijpende manier en zo jong, afscheid van je maatje te moeten nemen, dat is ook afschuwelijk, heeft echt z'n tijd nodig om het een plaats te kunnen geven.
Maar gelukkig is er Storm, geen vervanging wel een ander maatje!
Hij trekt jullie erdoor, maar jullie ook hem, hij heeft weer een fijne eigen plek!
Heerlijke foto van een "lachende" tevreden boef!
Catootje
13 oktober 2009, 19:26
Een jaar stelt niets voor, het gaat allemaal zo snel,
logisch dat het nog steeds moeilijk is! Het lijkt voor jou waarschijnlijk alsof het gisteren was dat je je lieve Boef verloor.
Storm verzacht de pijn, dat scheelt misschien wel.
Ik moet je zeggen dat ik helemaal verliefd ben op dat koppie (l).
Heel veel sterkte en geniet van Storm.
Tineke
14 oktober 2009, 11:06
Wederom bedankt voor jullie lieve reacties!
Kenter,
Het antwoord is lastig. We hebben geen rechtstreeks contact gehad met de baas van de cane corso die onze boevekind aanviel echter de mensen van onze zgn weekendroedel hebben de baas en zijn vriend wel gesproken. Hij wordt niet meer losgelaten en ook niet meer door anderen dan de twee bazen zelf uitgelaten. Hij schijnt nog nooit een hond of mens te hebben aangevallen. Waarschijnlijk was de combinatie van onzekere oppas en jaloezie over het aanhalen van onze boef de oorzaak.
Hoe dan ook er is aktie ondernomen en wij willen daar zelf geen negatieve energie in steken.
Tineke
kenter
14 oktober 2009, 11:10
ok, ben blij dat die mensen hun verantwoording wel nemen en goed oppassen..
En nee, je moet vooruit en dat kan met zo'n lief boeffie..je zal je kanjer nooit vergeten en dat is ook goed maar Storm helpt je wel als je je rot voelt..daar zijn onze boeffies goed in, troosten!!