PDA

Volledige versie bekijken : Bloed en veel plassen?

Gazondabber
4 oktober 2004, 17:43
Enkele maanden terug heb ik een Bouvier pupje gekocht, dit is mijn eerste teefje, vroeger altijd een reu gehad.

Ze is nu bijna 7 maanden oud en ik vind nu al 3 dagen af en toe kleine drupjes bloed op de grond. Ook likt ze zichzelf veel, en heb daarnet gemerkt dat ze ook dikwijls plast, maar nooit veel, altijd kleine beetjes.

Is dit een teken dat ze al loops is?
En hoe lang kan deze loopstijd duren? de een zegt 3 weken de ander 6 weken...

Kikie11
4 oktober 2004, 18:34
Het kan inderdaad zijn dat ze loops is kan vanaf zes maanden, en het duurd drie weken.
Hoop dat je hiermee geholpen bent.

Groetjes Monique

Carin
4 oktober 2004, 19:05
als ik het zo hoor is je kleine meisje een grote meid geworden en is ze dus voor het eerst LOOPS geworden.

dan vind je dus inderdaad druppeltjes bloed in huis, en ze wast zich erg veel.
ook zal ze meer plassen als anders, want zij wil dat de kerels in de buurt weten dat ze loops is en daarom doet ze dus meerdere kleine plasjes in plaats van in een keer haar blaas te legen.

hele normale zaak dus en de leeftijd van je meisje is ook niet vreemd, want de eerste loopsheid is gemiddeld tussen de 6e en 9e levensmaand.
het duurt officieel 3 weken, waarvan ze de eerste week het meeste bloed wat echt rood gekleurd is verliest, in de tweede week is het hoogtepunt en dan is ze dus dekrijp, en in de derde week gaat het weer afnemen en stopt het.

je zal ook zien dat je als je haar vlak voor haar staart kriebelt dat ze in de tweede week haar staart opzij zal gaan doen.

wat je wel eens hoort van 6 weken is omdat reuen het vaak al een paar weken voor de echte loopsheid ruiken dat je meisje loops gaat worden.
en voor alle veiligheid zeggen wij vaak van houd je teefje 4 weken aan de lijn met het uitlaten zodat je zeker weet dat ze niet per ongeluk gedekt kan worden.

ik hoop dat je zo wat meer weet en als je nog vragen hebt over de loopsheid van je meisje gewoon stellen hoor.

groetjes en succes Carin.

Gazondabber
4 oktober 2004, 19:21
Bedankt voor jullie reacties, ben ik toch al wat meer gerust gesteld en weet ik waar we aan toe zijn ;)

Het trukje met de staart zal ik spijtig genoeg niet kunne toepassen, ben namelijk een "domme" Belg en hier worden de staartjes nog steeds gecoupeert...

Maar is het ook zo dat haar uitwendige geslachtsdelen wat opzwellen gedurende haar loopstijd?

Carin
4 oktober 2004, 20:47
het trukje met de staart gaat ook op bij de meisjes met een kort staartje hoor... je zal je verbazen hoe ver ze die omhoog en opzij kunnen trekken als ze dekrijp zijn.en domme belgen bestaan niet hoor... en als je nog nooit een teefje gehad hebt dan is het best effe wennen hoor. maar het is dus inderdaad zo dat de uiterlijke geslachtsdelen van de teef....( de vagina) behoorlijk op kunnen zwellen.
dus niet in paniek raken als het zo groot wordt als een "roomsoes" want het kan behoorlijk opzwellen, en dat is normaal dat slinkt vanzelf weer als de loopsheid over is.

groetjes Carin.

Gazondabber
5 oktober 2004, 22:10
tnx, ga ik zeker eens proberen dat met die staart :)

Toch nog een vraagje... ;)
Waar ze vroeger zo laaiend enthousiast was om een wandeling te maken verstijft ze nu als we aan de poort komen, met alle kracht stribbeld ze dan tegen om toch maar niet uit de hof te moeten komen.
Is dit een normaal gedrag voor een teef die loops staat of heeft dit hier helemaal niets mee te maken?

Carin
6 oktober 2004, 07:05
het enige wat ik me in kan denken waarom ze nu niet zo enthousiast is om naar buiten te gaan is de aandacht van de reuen in de buurt. ze zit nu in het begin van de loopsheid, en wil dus nog niet gedekt worden, en weet zich waarschijnlijk (nog) geen raad met al die aandacht.

en thuis op het eigen terrein voelt ze zich dan een stuk lekkerder en wil ze daar het liefst blijven, dit kan alleen wel in de volgende week omslaan naar weer ander gedrag, en dat betekend dat het risico er dan in zit dat ze zelf weg wil om op zoek te gaan naar een reu. dus houd het hek goed gesloten, zodat zij niet weg kan en zodat er ook geen andere reu bij jou het terrein op kan komen.

groetjes Carin