Volledige versie bekijken : Help Pup Blijft Huilen
Cobra
7 oktober 2004, 21:23
4 weken geleden hebben wij onze pup opgehaald bij de fokker.
Vanaf het begin begitn de pup enorm te huilen als hij alleen wordt gelaten.
Wij hebben echt alles al geprobeerd en zijn radeloos.
De buren zijn ook al aan de deur geweest omdat hij blijft huilen.
Kan iemand ons aub advies geven??
Radeloze pupbezitter
Carin
8 oktober 2004, 07:22
zo te horen heeft je pup een beetje last van verlatingsangst.
maar hoe lang moet je pup alleen blijven?
ik kan je wel een paar tips geven, maar het kost veel tijd en geduld om een pup te leren om alleen te blijven.
eigenlijk moet je beginnen met een paar minuten per keer om een puppy alleen te laten
zorg dat je pup moe is, bijvoorbeeld van het uitlaten of spelen, en laat hem of haar dan eventjes alleen, en zorg dat je weer terug bent voordat de pup gaat huilen. dan kun je hem of haar prijzen.
of zorg dat de pup afleiding heeft door middel van een activity-ball of lekker bot, zodat hij of zij eigenlijk vergeet dat je er niet bent, maar zorg ook hier dat je weer terug bent voordat tie begint te huilen.
verder zou je de televisie aan kunnen laten, op bijvoorbeeld een zeer saai praatprogramma, maar dan heeft de pup het idee dat er iemand is die praat, en de beweging van de beelden op de televisie zorgen er ook vaak voor dat de pup niet het idee heeft dat tie alleen is.
ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
groetjes en succes met je nieuwe puppy.
Carin.
droopy
9 oktober 2004, 09:49
heb je al eens een kong gevuld???
met heerlijk brood en stukjes leverpastei. Daar is je pupje wel even zoet mee om dat leeg te maken. En is inderdaad zo druk bezig dat ie vergeet dat je er niet bent.
Daarnaast wordt ie er ook moe van en gaat dan misschien wel liggen slapen.
succes
Cobra
10 oktober 2004, 16:18
Beiden bedankt voor jullie reactie.
Wij zijn hard aan het trainen om hem rustig te krijgen als wij weggaan.
Helaas wil het nog steeds niet lukken.
Misschien is de kong te gebruiken?
Droopy wij weten niet wat een kong is.
Kun je dit gebruiken om te trainen?
Zijn er nog meer tips voor ons?
nanny
8 november 2004, 17:25
hoi Cobra,
ik lees nu net je verhaaltje en ik wil je even vertellen hoe wij onze pup alleen hebben laten wennen.[zonder zijn moeder en broertjes en zusjes]
wij hebben voordat we de pup op gingen halen bij de fokker een zwart speelgoedhondje van de zelfde grootte als onze pup gekocht en die mee genomen toen we onze pup gingen halen.
Hij kroop er direct tegen aan en slaapt er tot nu toe [hij is 16 weken] steeds mee.Hij heeft s'nachts nog nooit gehuild en het alleen zijn hebben we opgebouwd en gaat ook prima.
groetjes en succes Nanny
droopy
8 november 2004, 18:00
een kong is een rubberen speelgoed wat je kan opvullen met eten. Ik zal er een link bij geven zodat je even kan kijken hoe een kong eruit ziet.
http://www.kongcompany.com/
Ik moet er wel bij vertellen dat ze behoorlijk prijzig zijn, maar bij mijn boef heeft het geweldig geholpen. Helemaal als je de moeilijkheidsgraad opvoert. Het mag natuurlijk niet te moeilijk zijn in het begin. Maar nu prop ik er brood in met geraspte kaas en zet hem even in de magnetron........... En zomers doe ik er yoghurt in en laat het in de vriezer. gegarandeerd uren plezier........
liediego
1 maart 2005, 18:19
4 weken geleden hebben wij onze pup opgehaald bij de fokker.
Vanaf het begin begitn de pup enorm te huilen als hij alleen wordt gelaten.
Wij hebben echt alles al geprobeerd en zijn radeloos.
De buren zijn ook al aan de deur geweest omdat hij blijft huilen.
Kan iemand ons aub advies geven??
Radeloze pupbezitter
zorg dat er een aantal speeltjes op de grond liggen waar de hond zich bevindt.
Zet de radio aan zodat de hond geluid hoort. Leg desnoods een lekkernij neer zodat de hond wat te doen heeft. Verlaat vervolgens de woning voor ongeveer 10 Minuten. Herhaal dit zo een 3 keer per dag. Let op je moet wel ver genoeg van de woning vandaan gaan want zoals je begrijpt zal de pup jou nog ruiken als je voor de deur blijft staan.
Als dit goed gaat moet je dit elke dag herhalen en de tijd dat je weg blijft verlengen steeds met 5 minuten. Het is natuurlijk even werk maar geloof me het gaat echt goed komen. Succes en groetjes Diego
Gerard
2 maart 2005, 13:33
Hallo Cobra,
Wat ik niet lees is of de hond in een Bench moet als je weggaat.
Wij hebben onze pup de eerste 4 weken in de bench gehad , met als gevolg vier weken lang gehuil ook s'nachts (echt de hele nacht vier weken lang). We hebben hem toen op zijn favoriete plekje laten liggen en vanaf dat moment stil. We hebben er wel voor gezorgt dat hij genoeg kauwgoed heeft. Groeten Gerard en Boy
djerba
14 april 2005, 19:14
hallo droopy ben pas sinds vandaag op de bouvier forum en las dat verhaal over de kong heb op de site gekeken maar kan nergens vinden wat zn kong kost groetjes dennis
ps hebben zelf ook een puppy van 4 maanden en wil t mischien voor te spellen
barry
16 april 2005, 16:48
wat ook goed help is als je een shirt aantrek en hem dan later bij hem neer leg zo ruikt hij je geur
dat werkt heel goed s,nachts
denk ook in een bench
maar ik heb bij barry nog nooit een bench hoeven te gebruiken
gelukje voor mij
wel veel plezier met je nieuwe familie aanwinst
groetjes van mij en van barry een knuffel
Wilma
16 april 2005, 17:06
hallo droopy ben pas sinds vandaag op de bouvier forum en las dat verhaal over de kong heb op de site gekeken maar kan nergens vinden wat zn kong kost groetjes dennis
ps hebben zelf ook een puppy van 4 maanden en wil t mischien voor te spellen
De kong die je voor een bouvier moet hebben is een large.
Deze kost ongeveer 11 euro.
Voor je pup kun je ook een medium kopen die kost ongeveer 9 euro
Als je op http://www.kebo-ned.nl/nl/dept_80.html kijkt zie je de tabel met de prijzen.
Je kunt de kong daar online kopen.
En voor ik het vergeet welkom op dit leuke forum.
Coctail
18 april 2005, 13:12
Hallo ,
De KONG is er in rood en in zwart en deze laatste is nog veel sterker namenlijk .. je kan ze ook in de magnetron doen ( HEEL EVEN MAAR ) en dan doe je er een blokje kaas in , dat smelt dan in de KONG en ook doe ik er weleens pinda kaas in , want zonder lekkers , willen de meeste honden niets van zón rubberen speeltje weten hoor , dat is onze ervaring ..
Bij de pets place en europatuin zaken verkopen ze de KONG ook wel , let wel op dat je de orginele koopt en geen nepper !!!
Veel smul plezier ....... Irma en een poot van Kamahl
http://www.bouvierkennel.info/forum/vbuploads/verkleind.jpg
[Upload Meer (http://uploader.php)]
Anemarie
20 april 2005, 20:44
Wat bij onze bouvier erg goe heeft geholpen is een wekker in een handdoek wikkelen en bij hem voor de bench plaatsen.
Deze tip kreeg ik mee van mijn fokker