Volledige versie bekijken : lieve puppie zoekt nieuw baasje!!!!
gertoenda
11 oktober 2004, 11:03
Hallo iedereen,
Via mijn vriendin die een trimsallon heeft wil ik aan iedereen vragen of er iemand is die een puppie een nieuwe thuis wil geven.
Hij is bijna( een reutje dus) 14 weken oud en is gestroomd met stamboom.
Degene van wie hij is heeft een zoontje dat nu hartstikke alergie's blijkt te zijn voor de hond.
Dat ze daar niet eerder achter is gekomen vindt ik ook raar, maar daar gaat het nu even niet over, want deze pup ligt nu buiten en dat vindt ik dus ontzettend zielig!!!
Het is dat ik zelf al twee van die lieverds heb anders wist ik het wel, maar daarom ook deze oproep voor iedereen die nog een boefje zoekt.
Wat ik heb begrepen is dat ze er wel een vergoeding voor wil hebben, en er zit ook een gloednieuwe bench bij.
Dus als je interesse is gewekt laat het mij dan a.u.b. zo spoedig mogelijk weten, want deze lieve pup moet een nieuw baasje krijgen en zo snel mogelijk!!
Snarf
11 oktober 2004, 18:28
Vreemd verhaal inderdaad. Zoiets zoek je toch van te voren uit.
Heeft de kennis van je vriendin al contact met de fokker opgenomen waar ze de hond heeft gekocht? Dat lijkt me de eerste weg die ze in moet slaan. Een bonafide fokker zal altijd bereid zijn om de jonge hond terug te nemen.
Als dit om wat voor reden niet mogelijk is dan vind ik dat je het als eigenaar je hond verplicht bent om tijdelijk (betaalde) opvang te zoeken. Een pup kan in het voorjaar best naar buiten maar nu is het voor een hond van die leeftijd 's-nachts eigenlijk te koud, hij heeft namelijk nog geen echte ondervacht.
Heeft ze op zijn minst voor een hondehok gezorgd met een laagje houtsnippers en bijvoorbeeld schoon stro ? Dan kan ie best een warm nestje krijgen.
Ik wou ook dat ik ja kon zeggen, maar ik heb al twee volwassen reuen en een halfwas reu van 7 maanden en dan nog een pup erbij dat schijnt niet goed te gaan.
Ook zal ik bij kennissen vragen want hier moet snel een oplossing komen.
Wilma
11 oktober 2004, 20:40
Ik ben het met je eens Snarf.
Eerst zou ik de fokker maar eens inlichten dat de pup niet meer kan blijven.
Ik vraag mij af hoe het mogelijk is dat je al na 4 weken weet dat de pup de schuld is van de allergie.
Niet vergeten dat allergie 1 van de meest gebruikte redenen is om afstand te doen van een hond.
Is er wel goed nagedacht toen de pup werd gekocht?
Of is het weer zo geval van een zaterdagochtend hondje?
Sorry dat ik zo reageer maar ik kan hier met mijn verstand echt niet bij.
Hoe kun je zomaar aftsand nemen van je hond?????
Snarf
12 oktober 2004, 05:51
Hoi Wilma,
Ik vraag mij af hoe het mogelijk is dat je al na 4 weken weet dat de pup de schuld is van de allergie.
Niet vergeten dat allergie 1 van de meest gebruikte redenen is om afstand te doen van een hond.
Allereerst om een misverstand uit de wereld te helpen: Er zijn heel veel soorten allergie, maar de meeste varianten bouwen zich op, het lichaam moet antistoffen aanmaken voor de vreemde cellen, maar als je een beetje nadenkt dan weet je meteen dat de oorzaak van de lopende neus, tranende ogen, jeuk, niezen, benauwd etc. het nieuwe puppie is.
Ik heb zelf van mijn geboorte al astma en ben zeer allergisch voor alles met haar of veren. Wist je trouwens dat Schilpadden ook heel leuke huisdieren zijn alleen uitlaten duurt zo lang ;) Ik heb dus nooit honden mogen hebben, maar heb net zolang gezeurd vanaf mijn 12de tot er eentje buiten in een een goed hok mocht blijven. Ik was dus vanaf die dag ook altijd buiten.
Het lijkt mij als verantwoordelijke ouder dat je alvorens tot aanschaf over te gaan eens nagaat of niemand van je gezin een dergelijke kwaal heeft. Ook zou je wat moeten opvallen tijdens dee eerste bezoek(en) aan je puppie. Je gaat toch minstens een keer kijken voor je 'm afhaalt.
Ik hoop echt dat we met zijn allen een goed tehuis voor dat jonkie kunnen vinden.
gertoenda
12 oktober 2004, 12:23
Hoi hier ben ik weer,
Hoe ze de pup buiten heeft liggen weet ik niet, maar ik hoop dat hij toch warm ligt!!
Ik kan er 's nachts gewoon niet van in slaap komen zo zielig vindt ik het,
heb er ook al aan zitten denken om hem dan toch maar te gaan halen, maar daar help ik de pup niet mee en ook mezelf niet.
Want ik heb al twee honden en ik werk ook nog, ik heb er dus helemaal geen tijd voor, dus laat ik die overweging maar uit mijn hoofd!!
Maar vertel het aan iedere hondenliefhebber zodat deze schat gauw een ander lief baasje heeft.
Vooral als ik er aan denk hoe koud het 's avonds en 's nachts al aan het worden is,en hij wil natuurlijk ook graag aandacht en een aai over zijn kopje.
Nou laten we hopen dat er snel een oplossing komt voor dit boefje, ik heb zelf iedereen die ik ken al opgebeld, dus ik doe mijn best.
Groetjes en een poot van King en Loekie.
Gerdie.
Marianne
12 oktober 2004, 17:32
hoi gertoenda.
iemand vroeg jou of je kennissen al contact hadden gezocht met de fokkers van de pup?.
iedere normale goede fokker zou het puppetje zo terugnemen.
tenminste dat zou in ons geval zeker zo zijn.
laat ons eens weten hoe de fokker gereageerd heeft.
groetjes leon bouvierkennel fromlooally.
gertoenda
12 oktober 2004, 18:44
De fokker wil de pup niet terug nemen,hij vindt dat ze zelf maar een goed tehuis moet zoeken voor de boef!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zal wel weer zo'n lekkere broodfokker zijn die het alleen maar om de winst te doen is.
En wie is hier weer de dupe van?...............juist ja het boefje!!!
Maar ik blijf hoopvol zoeken naar een oplossing.
Groetjes,
Gerdie.
gerry
13 oktober 2004, 18:12
Als ik het goed begrijp wordt er nog steeds gezocht naar een nieuw huis voor het boefje? mijn moeder wil erg graag weer een hond,is gek op bouviers (we hebben vroeger ook een bouvier gehad) Ik weet niet hoe hoog de vergoeding is die voor de boef wordt gevraagd? Ik heb het hier ook verder nog niet met haar over gehad hoor,maar ik zou wel wat meer informatie willen voor ik haar bel dat er een nieuw huis voor een boefje wordt gezocht. Groetjes Gerry en Boris (boef)
gertoenda
14 oktober 2004, 10:11
Het boefje heeft nog steeds geen nieuwe baas na wat ik begrepen heb van mijn vriendin.
Wat ik eruit begrepen heb is dat ze 350 euro vraagt voor de boef, met stamboom en een bench.
Misschien dat we nog wat aan de prijs kunnen doen maar dat weet ik niet, ik vindt het belangrijker als ik haar was dat de pup weer een goed tehuis heeft!!!
Ik hoor het nog wel!!!
Groetjes en een poot van King en Loekie,
Gerdie.
gertoenda
14 oktober 2004, 10:21
Je kunt me nu ook een email sturen!!!
Ik hoor het nog wel!!
Groetjes Gerdie.
Zagaha
14 oktober 2004, 11:31
Waarom wil de fokker hem niet terugnemen? Zo'n jong beestje is over het algemeen toch gemakkelijk herplaatsbaar, zeker voor een fokker.
Of is dit weer zo'n geval van onwil, waarbij de centen veilig opgeborgen zitten in de beurs van de zogenaamde "goede"fokker?
Waarom maak je de gegevens niet bekent van de fokker? Daar is je vriendin nu niet mee geholpen, maar misschien wel een volgend "slachtoffer".
Ik vind het daarentegen wel verwonderlijk, dat de moeder nooit iets heeft gemerkt van een vorm van allergie. Ik hoop dat er een goede oplossing voor het beestje komt. Zo'n start is nou niet bepaald ideaal.
gerry
14 oktober 2004, 17:00
Hallo Gertoenda, ik heb je inmiddels 2 emailtjes gestuurd, ik hoop dat je ze hebt ontvangen en dat ik snel een reactie van je krijg. Groetjes Gerry en Boris.
gertoenda
15 oktober 2004, 11:43
Hoi iedereen,
Het is gelukt boefje heeft een nieuw baasje, hij gaat in Voorburg wonen bij hele lieve mensen.
Iedereen die mee geholpen heeft om een nieuw baasje te zoeken hartstikke bedankt.
Wel jammer voor de ouders van Gerry, want die wilde hem ook graag hebben, maar het allerbelangrijkste was toch dat hij een nieuw tehuis zou krijgen.
Dus nogmaals allemaal bedankt.
Groetjes en een poot van King en Loekie.
wg veck
19 oktober 2004, 21:19
gelukkig maar weer een hond gered