PDA

Volledige versie bekijken : met de pot mee

valerieenchris
2 december 2008, 19:27
Ons boeffie is inmiddels tien geworden en gelukkig nog steeds kerngezond.
Hij is echter niet groot getrokken met brokken.
Hij is met 6 weken bij ons in huis gekomen en had continue diarree.
We hebben alle soorten voer gebruikt die je je maar kunt bedenken, maar niets hielp. Met 3 maanden had Micky nog steeds diarree. Onze DA raadde ons tenslotte olvarit babyvoeding en Brinta aan. En dit werkte fantastisch!Je zag hem gewoon opbloeien. Alleen raakte meneer daarna geen brok meer aan:D. Onze DA stelde vervolgens voor om Micky gewoon met de pot mee te laten eten, maar dan vooral veel groenten. Ik heb hier in het begin wel even moeite mee gehad en dacht dat het kwaad zou kunnen, maar Micky is sindsdien nooit meer ziek geweest en komt alleen nog maar bij de DA voor zijn jaarlijkse cocktail en ontwormingskuur. Hij weegt 40 kilo en is perfect op gewicht. Het bakbeest eet echt alles wat los en vast zit. Is dol op groenten en fruit, maar een lekker stukje kipfile of tonijn gaat er ook in.
Tegenwoordig eet Micky ook wel eens brokjes, maar met mate. Ik heb nog nooit een hond meegemaakt wat zoveel dingen lust.
Komt jullie dit bekend voor?

Groetjes Valerie en een dikke knuffel van schrokop Micky:)$:)$:)$

bella
2 december 2008, 22:16
Hoi Valerie,
Ik vind dat je een verstandige dierenarts hebt. Totdat Bief 3 jaar was hadden we altijd problemen met brokken. Overgeven, maagvliesontstekingen en zelfs een maagzweer. Broodmager ook nog. Ik ben toen overgegaan op versvlees en met de pot mee eten. Meneer is nu 8 jaar weegt 55,6kilo en geeft nooit meer over. Bij de dieranartskomen we alleen voor de entingen. In Belgie is trouwens een onderzoek geweest dat honden die met de pot mee eten gemiddeld 2 jaar langer leven.
Uiteraard zijn er honden die het geweldig doen op brokken. Die van ons niet en doen het beter op vers vlees en mee eten. Al met al een verstandige keuze.
groetjes, Bella

Ylona
3 december 2008, 10:13
Hoihoi, al mijn hondjes eten met de pot mee. Wel krijgen ze als basis brokken, maar daar gaat elke dag verse groente en vlees doorheen. Niet te veel, maar gewoon een lekkere portie. Al mijn hondjes zijn gezond en fit, nooit wat aan 't handje tenzij gezeur met de anaalklieren. Voor de rest zie ik de DA ook alleen voor de jaarlijkse entingen.

Pakkie
3 december 2008, 10:28
Maar hoe zit het dan met de onhollandse pot?
Ik eet nogal vaak gerechten met behoorlijk wat pepers en andere specerijen... Kunnen honden dat ook ongestraft eten?

Ylona
3 december 2008, 10:30
Hoi Pakkie, lekker gekruide potjes zijn hier ook geliefd hoor. Maar: voordat de kruiden erin gaan, haal ik de groentes / vlees voor de jochies eruit. Is ff opletten met koken, ik zet de jochies zeker geen scherp gekruide dingen voor. Overigens gaat er wel met regelmaat een flinke teen knoflook door, dat vinden ze lekker en 't is ook nog es gezond...

nadientje
3 december 2008, 12:27
Mijn mannen krijgen eigenlijk altijd gewoon hun brokken en een keer per week Duck. Ze krijgen wel regelmatig extra groenten zoals boontjes en dergelijke. En vooral mijn jongste boef wordt helemaal wild van meloen en ander vers fruit. Dat gaat zelfs zover dat hij liever fruit heeft dan een bot of koekje.
Oh ja! En de oudste boef kan wel zelf een braam plukken als je de braam aanwijst. Echt heel erg leuk om te zien. Je wijst de braam aan, meneer snuffelt even en gaat dan heel voorzichtig met zijn voortandjes om de braam heen en trekt hem er dan vanaf (om hem vervolgens heerlijk op te peuzelen :D)

nadientje
3 december 2008, 12:29
Oh en ik bedacht me net: mijn buurhondje is pas écht een allesvreter. Die eet zelfs lege boterhamzakjes van de straat!! (de buuf is daar dan weer wat minder blij mee....)

valerieenchris
3 december 2008, 17:29
Micky heeft een keer de vetbollen van de vogels gepikt en opgegeten!!!
Jullie snappen dat meneer een dagje of vier heeft overgegeven. Alleen jammer dat hij er niks van leert he? Hij zou het zo weer doen:D.
Is trouwens ook dol op olijven en vicks snoepjes.

Kathy
3 december 2008, 22:45
O jee
Hier hebben ze een vuilniszak met oud frituur vet gevonden.
Vuilniszak redelijk gesloopt en frituurvet redelijk op en/of door de schuur gelopen.:D
Maar geen spuitpoep en ik blijf ze geweldig vinden.

jantina&rené
4 december 2008, 12:56
Reza eet zowel met de pot mee , als brokken van farmfood, vers vlees zoals pens,lever,hart etcetc.
't is net een vuilnisvat hahaha, lust alles. Ze is gek op italiaans... ( goeie keus trouwens)
Onze Jim heeft een keer een hele schaal met oliebollen ( stuk of 20) leeggegeten. Ik was op alles voorbereid maar hij is er wonder boven wonder niet ziek van geweest.

louise
11 januari 2009, 14:42
Wij hebben al jaren brokken van het merk Fokker, deze kosten 27 euro per 20 kilo.:rolleyes:
Dunja krijgt deze smorgens net zoals we vroeger deden met Bonnie en voor de rest eet ze met de pot mee.
Laast ben ik bij de DA geweest omdat ze een virusinfectie:)sick had,deze vertelde dat de bouvier een echte bourgondieër(I) is .

Groetjes Louise en Dunja:)$