Volledige versie bekijken : gras eten
Jet
13 oktober 2004, 17:19
Onze bouvier van 1 jaar eet veel gras. Als het gras pas gemaaid is eet ze dit maar ook oud gras wat blijft liggen eet ze op. Ze lijkt af en toe net een koe.
Is hier een bepaalde reden voor of heeft ze iets te kort.
bella
13 oktober 2004, 22:58
Hoi Jet,
Gras eten kan een teken zijn dat je hond last heeft van zijn buik. (misselijk, buikpijn o.i.d.) tegenwoordig wordt door dierenartsen ook afgeraden om gras te laten eten omdat het de maag schuurt.
Neem eens contact op met je dierenarts en vraag advies.
groetjes,Bella
Francine
14 oktober 2004, 08:59
Nu heb ik over gras niets te vermelden maar waarom eten honden aarde?
Eros schijnt dat tegenwoordig wel heel erg lekker te vinden.
Groetjes, Francine en Eros
Prisil
15 oktober 2004, 22:01
Ik weet dat als je bouvier voortdurent gras eet, kan dat wijzen op een infectie in de darmen, maar het kan ook heel normaal zijn.
Je bouvier kan het gras ook gewoon weer uitbraken.
Het gras doet dan dienst als braakmiddel en zorgt ervoor dat de haren en stukjes bot die anders schade zouden kunnen veroorzaken, uit de maag verwijderd worden.
Zagaha
16 oktober 2004, 09:53
Wij hebben drie bouviers, ze eten alle drie graag gras. Bovendien zie ik ze regelmatig gewoon op zeer grof gras kauwen. Gelukkig braken ze nooit en ik merk nooit iets van buikpijn, bij geen van drieën. Dus zouden ze het dan toch niet om nog een andere reden kunnen doen?
Jet
16 oktober 2004, 17:16
Bedankt to zover voor jullie reacties. Alleen heb ik het idee dat ze het gewoon leker vindt. Mijn andere hond eet alleen gras als hij misselijk is en moet braken en zij eet het bij iedere uitlaatbeurt.
wg veck
20 oktober 2004, 20:19
mijn boef doet het in het voorjaar als het jonge gras opkomt dan is het net een koe maar ik denk dat er iets in het gras zit wat niet in het voer zit want je ziet dan meerdere honden gras eten en ik denk niet dat dan alle honden buikpijn heeft
rosiejoe
21 oktober 2004, 08:48
onze boef eet ook af en toe gras,hij braakt nooit, maar het gras verteert ook blijkbaar niet!
want de dag erna komt het er langs zijn achterkantje weer uit, met het gevolg dat ik het gras er soms mee moet uittrekken en dat vind ik nu niet een prettig werkje.......
dus ik verbied het hem!