Volledige versie bekijken : stokharige pup
Antje
14 oktober 2004, 08:42
Ik ben op zoek naar een pup (reu) van het ouderwetse bouvier type : stokharig. Het lukt mij niet om daar een fokker van te vinden. Wie weet voor mij een fokker?
Alvast bedankt!
Antje Deen
Ton
14 oktober 2004, 15:31
Het type bouvier met stokhaar zie je tegenwoordig alleen nog in de africhting.
Het fokken naar schoonheid heeft het stokhaar veranderd in een zachte vacht.
Het beste kun je daarom zoeken naar een fokker die in de africhting actief is.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat een bouvier uit de africhting gefokt worden op karakter.
En met dit karakter bedoel ik pittige bouviertjes die een baas nodig hebben.
bella
14 oktober 2004, 19:19
Ik heb zelf een boef met heel stug haar en die ook de verdere kenmerken heeft van de oude bouvier. heel hoog op de poten en tenger van postuur. Als je foto's in boeken ziet weet je wat ik bedoel. Zo een beetje alle kenners zeggen dat het een ouderwetse boef is. Hij komt echter wel uit een show hondenlijn alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat meneer ook de oude eigenschappen heeft en inderdaad een stevige hand moet hebben anders neemt hij een loopje met je. Misschien is hij een uitzondering maar het kan dus wel.
groetjes,bella
chris
14 oktober 2004, 19:22
Is het dan meer het type 'de roeselaarse bouvier' dat je zoekt?naar het schijnt is er in Moorslede(belgie) iemand die dat type nog fokt maar ik ben dat wel niet zeker.Dat zijn wel heel hevige karakters hoor,als baas en zeker alle leden van het gezin moeten wel zeer consequent zijn om deze karakters in goede banen te leiden.
sir
15 oktober 2004, 12:19
hallo bouvierkennel van de barbierhoeve (b)fokken stokhaar,dit zijn wel felle honden(pure werklijnen).
deze hebben dus ook baasjes nodig met enige ervaring.
succes met zoeken
groetjes sir
Carolien
20 september 2005, 14:50
Dat is inderdaad de Roeselaarse bouvier die je bedoelt. Wij hebben er ook zo eentje, nl. Erin. Het zijn inderdaad karakterbeestjes maar wij vinden dat net een charme... Wij hebben haar gekocht in Duffel in de Warnickhove. Dat is bij Fons Bertels (België). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes,
:)