Volledige versie bekijken : waarom kunnen boefjes niet gewoon 80 worden?
valerieenchris
12 december 2008, 21:06
Onze boef Micky is 10 jaar. Hij is vaak nog lekker speels en doet met regelmaat dingen waar we echt van in een deuk liggen:D. Hij is hartstikke gezond, de DA ziet hem alleen maar voor cocktail en ontwormen. Toch baart boeffie me vaak zorgen. Hij komt in de ochtend maar langzaam op gang en slaapt steeds meer. Allemaal heel normaal voor zijn leeftijd, maar de angst slaat me om het hart als ik er over nadenk dat hij waarschijnlijk geen jaren en jaren meer zal meegaan. Wij hebben geen kinderen ( bewuste keuze ) en onze boef betekend alles voor me. Ik kan me een leven zonder Micky gewoonweg niet voorstellen. De tranen lopen me soms over de wangen als ik lees over het afscheid van jullie boef hier op het forum. Ik besef dan dat ook Micky een keer aan de beurt zal komen:(. Hij geeft ons zoveel plezier in ons leven, het is zo een lieve hond. Het is heel raar, maar vooral rond de feestdagen bekruipt me dit gevoel steeds vaker. Je praat hier ook niet zomaar met iedereen over. Mensen reageren vaak met "het is maar een hond hoor":confused:.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit gevoel wel eens heeft.
Ik wou het in elk geval eventjes kwijt.
Hele dikke knuffel van Micky:)$:)$
Catootje
12 december 2008, 21:33
Hoi meid,
Ja, je komt er allemaal een keer voor te staan en de meesten hier op het forum hebben het al eens mee gemaakt, er komt een dag dat je je maatje kwijt raakt en hem moet laten gaan.
Ik begrijp ook heel goed dat je er bang voor bent.
Maar nú is hij er nog, hij is gezond en blij.
Dat hij zich naar zijn leeftijd gaat gedragen door wat moeilijker op te starten en veel te slapen is niet meer dan normaal.
Probeer er niet teveel bij stil te staan en geniet elke dag dat hij nog bij je is!
Als het zover is is het pas tijd om verdrietig te zijn, nu nog niet.
Chanel
12 december 2008, 21:58
Oef.... heel zwaar onderwerp....... heel veel mensen halen ook geen 80.
annebasco
13 december 2008, 11:09
Hoi Valerie,
Het is inderdaad altijd weer heel erg zwaar als je afscheid moet nemen van je maatje, en wanneer dat is weet niemand.
Telkens weer is dat anders, maar ik kan je verzekeren dat ook je volgende hondje, als het zover is gekomen, weer helemaal je maatje zal zijn. En ik kan het weten want Basco is al mijn vijfde maatje.
Als mensen zeggen het is maar een hond, denk je gewoon, och ze weten niet beter!
Maar voor nu wil ik zeggen, geniet lekker van Micky en denk niet aan wat er komen gaat, misschien wordt hij met gemak 15 en dan vergeet je te genieten van zijn laatste jaren omdat je bang bent hem te verliezen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heel veel plezier nog met elkaar en geniet met volle teugen en langzaam op gang komen en meer slapen is normaal hoor, dat doen mensen op leeftijd ook! Dikke knuf van Basco!
Linda & Kenneth
13 december 2008, 14:47
Ik weet wat je voelt.
Vanaf onze vriend 10 jaar geworden is ben ik er (bijna) dagelijks mee bezig dat hij niet meer zooooolang bij ons kan blijven.
Nu is hij er bijna 14 en het komt natuurlijk steeds dichterbij.
Wij hebben dan wel twee kids maar we hebben hem langer dan dat we de kinderen hebben.
En de liefde voor mijn Boef is heel anders.
Nooit een weerwoord, troosten wanneer ik het moeilijk heb zonder ik moet vragen.
Gewoon onvoorwaardelijke liefde.
Het is mijn eerste hond en ik kan me ook zonder hem geen leven meer voorstellen. Dus ik begrijp je:).
Andere denken van mij ook dat ik me aanstel maar dat kan me niets meer schelen.
Ik hoop dat wij nog heel lang van onze Boeven mogen genieten en als de dag aanbreekt dat het afscheid daar is, hoop ik hier troost te vinden.
Groetjes van Linda en een (oude, grijze) poot van Boefje:)$
kaya
13 december 2008, 15:19
Hallo,ik weet waar jullie bang voor zijn,ik heb al meerdere hondjes moeten laten gaan.Maar dat is hard gezegt het leven,ze leven jammer genoeg niet zo lang als mensen,terwijl ze soms grotere vrienden zijn dan mensen.
Een hond laat je nooit in de steek,ze houden(l) onvoorwaardelijk van jou.
Maar geniet van de tijd die je met ze hebt en denk niet te veel aan de tijd dat je ze moet missen,want ze blijven altijd in je hart.
Hoop dat jullie nog jaren plezier mogen hebben,en geniet ook van hun oude dag,want dat heeft ook zijn charme(l).
ahc.jonker
13 december 2008, 18:59
Pijn om een boef te missen is vreselijk, ben mijn 3e boevier pas kwijt geraakt en dacht dat ik er daarom maar niet meer aan zou beginnen, maar heb inmiddels een 7 jarige gecoupeerde bouvier reu met goede stamboom via marktplaas kunnen overnemen omdat hij overbodig was voor bewaking en nu op een flatje woonde en er geen tijd meer voor hem was.
Deze bouvier is weer net zo'n liefe knuffelhond als de anderen en doet de pijn een beetje verzachten van mijn laatste liefe schat die ik door blaashalskanker en incontinentie op 11 jarige leeftijd moest laten inslapen.
Eigelijk heb ik meer met mijn honden dan met mensen maar dat zeg ik maar tegen niemand... maar weet wat het is om een boef te missen.
groetjes uit Zeewolde,
Harry.
annebasco
13 december 2008, 19:18
Hoi Harry, wat fijn dat jij een herplaats boefje een warm mandje hebt gegeven, hij kan in ieder geval weer wat vreugde brengen na het verlies van je eigen boefje, heel veel plezier met elkaar, knuf van Basco!
valerieenchris
13 december 2008, 22:05
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is inderdaad zo, ik moet nu van mijn boeffie genieten en als de tijd daar is verdrietig zijn. Toch bekruipt me dat gevoel zo nu en dan, kan ik weinig aan doen. Ik werk in de ouderenzorg als ziekenverzorgende en zie wat aftakeling kan teweegbrengen bij een mens ( boef:) )
Micky ligt op dit moment heerlijk onder het bureau te soezen en te snurken terwijl ik dit typ. Heeft gelukkig geen idee waar we het over hebben:D. Aan zijn grijns te zien droomt ie over lekkere hapjes(l)
Groetjes Valerie en een knuffel van Micky:)$:)$
Frank7
16 december 2008, 22:38
Onze boef Micky is 10 jaar. Hij is vaak nog lekker speels en doet met regelmaat dingen waar we echt van in een deuk liggen:D. Hij is hartstikke gezond, de DA ziet hem alleen maar voor cocktail en ontwormen. Toch baart boeffie me vaak zorgen. Hij komt in de ochtend maar langzaam op gang en slaapt steeds meer. Allemaal heel normaal voor zijn leeftijd, maar de angst slaat me om het hart als ik er over nadenk dat hij waarschijnlijk geen jaren en jaren meer zal meegaan. Wij hebben geen kinderen ( bewuste keuze ) en onze boef betekend alles voor me. Ik kan me een leven zonder Micky gewoonweg niet voorstellen. De tranen lopen me soms over de wangen als ik lees over het afscheid van jullie boef hier op het forum. Ik besef dan dat ook Micky een keer aan de beurt zal komen:(. Hij geeft ons zoveel plezier in ons leven, het is zo een lieve hond. Het is heel raar, maar vooral rond de feestdagen bekruipt me dit gevoel steeds vaker. Je praat hier ook niet zomaar met iedereen over. Mensen reageren vaak met "het is maar een hond hoor":confused:.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit gevoel wel eens heeft.
Ik wou het in elk geval eventjes kwijt.
Hele dikke knuffel van Micky:)$:)$
Hij Joh hoe is hij verder met zen alerdheid is hij snel wakker, en zijn zen zichtuigen nog snel.
Dat slapen doet Falco ook hoor en 'snachts stampt hij me bijna K.O met zen poten hij ligt altijd aan et voeten end :rolleyes:
En ja inderdaad hij slaapt op bed et is mijn kindje en ik verwen hem als hij dat wilt ,mag hij op bed.
En et is zeker niet makkelijk als je er bijgaat stilstaan,daarom denk ik er ook niet aan.
Niet te zeer teminste dat doe ik anders gaan reageren want hij merkt dat als de beste ,als jeje opeens anders gaat gedragen,gewoon jezelf blijven en hem het gevoel geven alsof hij 20 is net als de mijne. (I)
af en toe als je buiten bent klinkt raar ,maar ik doe et vaak genoeg -
bijvoorbeeld verstoppertje spelen als hij ff niet kijkt of stiekem wegrennen als hij ff niet kijkt wel veilig op et grasveld uiteraard al is et maar 10 meter hij zou et leuk vinden,als jij ook plezier maakt.
Hij denkt dan gekke Baas wat doe jij nou wahahahahah. :D
En mischien kun je et gebruiken als tip of niet maar ik geef mijn hond elke dag 2 droge boterhammen vidn hij heerlijk geen wit maar bruin volkoren of wat dan ook maakt niet uit hoeft niets op gewoon droog hij eet et helemaal op.
En hij is nooit ziek mijn hond alleen ja pas zen gebit maarja hij wordt ook 11 hij eet verder wel harde brokken.
Als je et moelijk hebt stuur je me maar een PB ofzo gr Frank en knuffel:)$
marja-s
17 december 2008, 17:43
Hoi hoi
Ook ik heb 8jr geleden afscheid moeten nemen van mijn maatje Violet een bouvier van 12 jr waar ik veel ellende mee had gedeeld.Wij waren één, en in de jaren erna zijn er nog twee kleintjes van 15 en 16 jr,een 10 jarige boef en een 8jarige labrador en ook nog eens twee oude poezen, waarvan de laatste 18 jr was, een paar maanden geleden overleden.
Toen mijn Violet nog bij me was dacht ik, bijna in paniek, er vaak over na dat ze eens zou gaan. En toen ze ging was ik ontroostbaar( terwijl ik nog 4 honden en 3 katten in huis had) maar ik moet wel zeggen dat het iedere keer zeer doet maar bij mij overheersen de herinneringen nu en denk ik vol liefde aan hen terug.En ga er niet meer bij stil staan hoe lang mijn maatjes nu nog bij me zullen blijven. Ik geniet elke dag van en ik zie wel.
Groetjes Marja,Roxy, Macho en Reno
Kathy
17 december 2008, 23:04
Lieve mensen
Natuurlijk heb je verdriet van alles wat je los moet laten.
Maar elke boef die wij hier hebben gehad inmiddels acht stuks,hebben een heel fijn lang en ook kort leven gehad.
Voor ons telt de kwaliteit van leven kort of lang.