PDA

Volledige versie bekijken : Pup van 9 weken hangt wel heel erg aan mij?

Nathalie
16 oktober 2004, 11:33
Hallo
Mijn pup Donna is nu 9 weken en 8 dagen bij ons thuis.het is echt een scheet van een hond superlief en aanhankelijk maar daar zit hem ook het probleem(pje)Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik af en toe op haar moet reageren,ze is nl zo gericht op mij dat ze me constant achterna loopt eigenlijk zo veel mogelijk onder/tegen mijn benen aan wil slapen en als we ergens op visite zijn probeert ze dmv piepen op mijn schoot te komen.Klinkt allemaal erg aandoenlijk en nu is dat nog wel zo maar ja dat kan natuurlijk ook niet altijd.Mijn vraag is dan ook moet ik dit gedrag negeren of omdat ze relatief nog maar zo kort bij ons is er op in gaan omdat ik een goede band met je hond natuurlijk ook erg belangerijk vind?Haar alleen laten in de bench kan ook absoluut nog niet want dit is een hondje met wie je dat echt minuut voor minuut moet opbouwen.Ze slaapt trouwens nog wel bij mij op de kamer(in de bench) s' nachts dan he;) Ook dit wil ik de komende week gaan afbouwen(ik schuif haar nu al steeds een meter(je) verder.
Alle tips e.d zijn welkom.

groetjes Nathalie

droopy
16 oktober 2004, 19:57
toen de mijne nog een pup was heb ik het gewoon laten gaan. Het is vanzelf opgehouden. En negeren kan altijd nog..................
In ieder geval heb ik niet gereageerd op het gepiep en dat is weggegaan, wel aandacht gegeven als ze stil was. Soms ook een deur achter me gesloten als ik naar de wc ging om aan te leren dat ik echt weer terug kom. En inderdaad stapje voor stapje opgebouwd............
Neem je tijd en geniet vooral van het puppeboefje het is zo snel voorbij........

corry van veen
17 oktober 2004, 09:35
Hoi Nathalie

Ik wil je heel veel geluk wensen met je pup.
Toen mijn pup bij mij kwam en ik ging weg liet ik hem eerst lekker uit. En lag de hele vloer met speelgoed zo veel mogelijk dat hij wat te doen had.
Maar ik heb het wel opgebouwd eerst 5 min. en dan iedere keer iets langer en ik liet de radio altijd aan staan en 's avonds liet ik een lichtje branden.
Ik wens je heel veel succes en het gaat je zeker lukken maar geef hem even de tijd het is natuurlijk allemaal anders nu hij bij zijn familie weg is.
groetjes Corry en een knuffel voor je pup

Nathalie
17 oktober 2004, 09:57
Oke bedankt voor jullie reactie's,ik ben blij om te lezen dat het niet " abnormaal" is.Het stomme is dat ik me weer erg onzeker voel over hoe te doen etc.(komt door een hele nare ervaring met mijn vorige hond die heb ik uiteindelijk moeten laten inslapen voordat hij 3 jaar was!)
Laat ik vooropstellen dat ze volgens mij echt een superkarakter heeft wel heel sociaal(tot nu toe) maar toch ook best onzeker.
Het is gewoon net of je weer een baby hebt maar dan heb je tenminste de 1e 8 dagen nog een kraamhulp erbij hihi;) Ze zoekt schijnbaar nog heel erg haar veiligheid bij mij?Maar ja het is gewoon zo dat als je ook nog 2 kinderen hebt je leventje gewoon door draait dus ik moet straks toch echt weg(zwemlessen,voetbal naar school etc.)Ik doe dat dus nu ook wel af en toe maar dan wil je het concert niet horen van mevrouw hoor:)
Ik ben gister even op de gang blijven staan nadat ik haar in de bench had gestopt,ze begon direct te huilen ik heb haar toen vanuit de gang bestraft en toen ze 10 tellen stil was de hemel ingeprezen!
Ik ben in ieder geval blij dat ik dit bouvierforum gevonden heb zodat ik hier hopelijk heel veel tips ed krijg van andere bouvier liefhebbers!
Heeft iemand misschien ook ervaring met een snugglepuppie(die komen uit Amerika en schijnen geweldig te zijn voor pups voor de eerste nachten maar ook voor pups met verlatingsangst)

groetjes Nathalie